03/12/24

Πήγαμε στα νέα γραφεία του Self’it και συναντήσαμε τους δύο ιδρυτές του

Μετά από μια διαδρομή γεμάτη ανατροπές, δυσκολίες, και σημαντικές επιτυχίες η ομάδα της εφαρμογής Self’it, λάνσαρε χτες, Τρίτη, την Android έκδοση του application (download: Android iOS). Μια κίνηση που αναμένεται να δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στο project, αφού θα γίνει ένα «άνοιγμα» σε περισσότερους χρήστες.

Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη σημαντική εξέλιξη τον τελευταίο καιρό. Πρόσφατα, οι ιδρυτές του Self’it κατάφεραν να γίνουν «Famous For a Reason» αφού συμμετείχαν στον ομώνυμο διαγωνισμό του Famous Grouse και κατέκτησαν την πρώτη θέση. Σε μια διοργάνωση μάλιστα, στην οποία επίσης έλαβαν μέρος πολύ γνωστά ελληνικά brands, από τον χώρο της καινοτόμου επιχειρηματικότητας. Αποδείχτηκε όμως, ότι ακόμα και τα θεωρητικά αουτσάιντερ, μπορούν να ξεχωρίσουν, αν υπάρχει σωστό πλάνο και ένα καλό project.

Το βραβείο με τη σειρά του έφερε ακόμα μια εξέλιξη. Η ομάδα της εφαρμογής, κατάφερε να μετακομίσει στα δικά της γραφεία, στο κέντρο της Αθήνας. Εκεί πήγε το It’s Possible. Και συνάντησε τους δύο ιδρυτές, Θέμη Δρακωνάκη και Σωτήρη Κανηρά.

«Η αλήθεια είναι ότι εντοπίσαμε και στίσαμε πολύ γρήγορα τα νέα γραφεία μας. Θεωρούμε ότι είναι και θέμα νοοτροπίας. Από τη στιγμή που πας να φτιάξεις κάτι και θέλεις να το πάρει και ο κόσμος στα σοβαρά, πρέπει να έχεις μια πιο σοβαρή εικόνα ως επιχείρηση» τονίζει ο Θέμης Δρακωνάκης, με τον Σωτήρη Κανηρά να συμπληρώνει: «Δεν είναι μόνο αυτό, τα νέα γραφεία ουσιαστικά σε οργανώνουν και σε βοηθούν στο να κάνεις τα πλάνα σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Η συζήτηση που κάνουν πολλοί startuppers βέβαια, είναι το κατά πόσο είναι οικονομικά εύκολο για μια νέα επιχείρηση, να καταφέρει να ενοικιάσει άμεσα γραφεία. Τι λένε για αυτό οι ιδρυτές του Selft’it; «Για να πω την αλήθεια, δεν είναι τόσο μεγάλα τα έξοδα, σε σχέση με το τι μπορεί να νομίζει κάποιος. Αυτό εξαρτάται και από τον χώρο που ενοικιάζεις φυσικά. Αν έχεις ένα Χ χρηματικό κεφάλαιο, αξίζει να το επενδύσεις εκεί. Σίγουρα αρκετοί startuppers δεν έχουν εξ αρχής τα απαιτούμενα χρήματα. Και εμείς πριν έρθουμε στα γραφεία, δουλεύαμε από το σπίτι, μιλάγαμε μέσω Skype ή πηγαίναμε στα Starbucks», λέει ο Θέμης Δρακωνάκης.

Χτες, Τρίτη, έγινε το λανσάρισμα της Android version του application, μετά την iOS έκδοση που είναι εδώ και αρκετό καιρό διαθέσιμη. Αναμφίβολα, μια σημαντική στιγμή για το app, τους ιδρυτές και τους προγραμματιστές της ομάδας, Κωνσταντίνο Ρεππα και Κωνσταντίνο Λούντζη.

«Το περιμέναμε με τεράστια αγωνία, γιατί περάσαμε πολλές δυσκολίες για να φτάσουμε μέχρι εδώ. Το Android κατέχει το περισσότερο κοινό στην Ελλάδα, ειδικά στο νεανικό target group που στοχεύουμε» υπογραμμίζει ο Θ. Δρακωνάκης.

«Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωρίζουμε, περίπου το 80% των χρηστών έχει Android και το 20% iOS. Είναι επίσης σημαντικό, ότι συνήθως αυτοί που έχουν iPhone είναι λίγο μεγαλύτερης ηλικίας. Είναι, δηλαδή, αυτός που έχει μια καλή δουλειά και μπορεί να αγοράσει ένα iPhone» λέει ο Σ. Κανηράς. Με τους δύο ιδρυτές να λένε επίσης ότι άμεσα θα τρέξουν τη σχετική καμπάνια, έτσι ώστε να αναπτυχθεί η εφαρμογή τους ακόμα περισσότερο.

Φυσικά, τους ρωτήσαμε και για την εμπειρία τους, από τον πρόσφατο διαγωνισμό του Famous Grouse, στον οποίο «σήκωσαν» το βραβείο.

«Ήταν κάτι απίστευτο. Ειδικά η στιγμή της ανακοίνωσης των νικητών και ότι ακολούθησε, θα μας μείνει για πάντα στη μνήμη μας» τονίζει ο Σωτήρης Κανηράς.

«Άκουσα για τον διαγωνισμό ένα βράδυ, μέσα στο αυτοκίνητο. Και τελείως συμπτωματικά το θυμήθηκα ένα πρωί, συμπλήρωσα την αίτηση και το έστειλα. Λίγο αργότερα, μας ενημέρωσαν ότι έχουμε περάσει μέσα στις 8 καλύτερες ειδές και έπρεπε να φτιάξουμε το σχετικό βίντεο. Εκεί πήραμε την πρώτη χαρά» λέει ο Θέμης Δρακωνάκης, περιγράφοντας στη συνέχεια… το άγχος που ακολούθησε: «Βλέποντας τα βίντεο των άλλων ομάδων, καταλάβαμε ότι ο ανταγωνισμός ήταν πολύ μεγάλος. Δεν ήταν μόνο καλές ιδέες. Επρόκειτο για έτοιμες επιχειρήσεις, που «τρέχανε» κανονικά και είχαν έσοδα».

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε ότι καλύτερο γίνεται μέχρι τον τελικό, κυρίως μέσω των social media. Αφού είμαστε εξάλλου μια τέτοια πλατφόρμα. Σχεδόν κάθε ημέρα ποστάραμε και κάτι σχετικό, έτσι ώστε βλέπει ο κόσμος την υποψηφιότητα μας» εξηγεί ο Σωτήρης Κανηράς, αναφορικά με το πλάνο που ακολούθησε η ομάδα.

«Την στιγμή των αποτελεσμάτων στον τελικό, ήμασταν κάτω από τη σκηνή. Την στιγμή που ο παρουσιαστής της βραδιάς έλεγε “Και οι νικητές είναι…’’, ήμουν έτοιμος να πω στο Σωτήρη να πάμε λίγο πιο πίσω για να περάσουν οι άλλοι. Εκείνη τη στιγμή ακούσαμε ότι οι νικητές ήμασταν εμείς και φυσικά το χαρήκαμε πάρα πολύ» καταλήγει ο Θέμης Δρακωνάκης.

Βέβαια, η πορεία μέχρι εδώ μόνο εύκολη δεν ήταν. Όπως λένε οι δύο startuppers στο It’s Possible, έχουν συναντήσει πολλές δυσκολίες μέσα στο ιδιαίτερο startup οικοσύστημα της Ελλάδας. «Ας γίνουμε λίγο πιο ανοιχτόμυαλοι ως χώρα, σε αυτά που θέλουμε να βγάλουμε προς τα έξω και σε αυτά που θέλουμε να επενδύσουμε» επισημαίνει ο Θέμης Δρακωνάκης. Είναι επίσης χαρακτηριστικό, ότι οι ιδρυτές του Self’it έχουν εισπράξει μέχρι τώρα έναν «συντηρητισμό» αναφορικά με το project τους, τόσο από Έλληνες επενδυτές όσο και από startup incubators. Παρόλα αυτά, οι δυσκολίες δεν τους πτόησαν και συνεχίζουν τη δική τους αξιοπρόσεχτη πορεία.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

3 × 2 =