αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠέντε soft skills που αναζητούν οι εργοδότες. Τα έχεις;

Πέντε soft skills που αναζητούν οι εργοδότες. Τα έχεις;

Τα λεγόμενα soft skills παίζουν σημαντικό ρόλο στην σύγχρονη αγορά εργασίας. Πλέον ένα πτυχίο δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει μια θέση και υπάρχουν κάποια άλλες «παράπλευρες» δεξιότητες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Το poudouleveis.gr παραθέτει 5 soft skils που μπορούν να σε κάνουν περιζήτητο στην αγορά εργασίας.

1. Προσαρμοστικότητα

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το να προσαρμόζεσαι εύκολα βοήθησε πάρα πολύ, ειδικά αυτούς που μετέφεραν τη δουλειά τους στο σπίτι. Επίσης, από τη στιγμή της συνέντευξης, ο εργοδότης μπορεί να θέσει υπό δοκιμή αυτή τη δεξιότητα, εξετάζοντας κατά πόσο έχετε τη διαθεσιμότητα να είστε ευέλικτοι.

Μπορούμε να βελτιώσουμε αυτή την ικανότητα, αλλάζοντας την προοπτική μας για τα πράγματα που κατέχουμε. Ψάχνουμε παραπάνω από μια λύση για την επίλυση ενός προβλήματος, πράγμα το οποίο εκπαιδεύει τον εγκέφαλό μας να βρει περισσότερες πιθανότητες.

Όποιος έχει ικανότητα προσαρμογής, δεν τρομάζει με την εμφάνιση ενός προβλήματος και ξέρει να το διαχειρίζεται. Θα παραμείνει παραγωγικός και θα βρει αμέσως την εργασιακή του άνεση. 

2. Δημιουργικότητα 

Για τους περισσότερους, το να είσαι δημιουργικός, σχετίζεται με τις τέχνες. Όταν είσαι δημιουργικός, δεν σημαίνει ότι πρέπει να ζωγραφίζεις ή να γράφεις ποίηση. Δεν είναι μόνο οι καλλιτέχνες δημιουργικοί. Η δημιουργικότητα σημαίνει προοπτική, ικανότητα γρήγορης σκέψης και κατανόηση της προσωπικής διαίσθησης.

Μπορούμε να βελτιώσουμε τη δημιουργικότητά μας, πειραματιζόμενοι και μαθαίνοντας συνεχώς καινούργια πράγματα, αναπτύσσοντας τη φαντασία μας. Εάν η προσαρμοστικότητα μας βοηθά όταν χρειάζεται να βρούμε λύσεις χρησιμοποιώντας μόνο τους υφιστάμενους πόρους, η δημιουργικότητα βασίζεται στο -Think outside the box. Αναζητήστε λύσεις όπου τις δεν τις περιμένετε και προσαρμόστε τις!

Όποιος είναι δημιουργικός, θα έχει πάντα παραγωγικές-μοναδικές λύσεις. Ένας δημιουργικός εργαζόμενος είναι πολύτιμος βοηθός στην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού.  

3.  Διαχείριση Χρόνου 

Η ικανότητα οργάνωσης είναι αυτή την οποία θα συναντήσετε τουλάχιστον μία φορά στη ζωή σας. Είτε κατά την παιδική σας ηλικία, όταν μαθαίνατε να μοιράζετε τον χρόνο σας, είτε κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων, όταν έπρεπε να είστε αποτελεσματικοί στο διάβασμα για τις εξετάσεις. Ωστόσο, ελάχιστοι από εμάς είναι ικανοί να οργανωθούνε. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της επιλογής των εργοδοτών για απομακρυσμένη εργασία, πολλοί αντιμετώπισαν προβλήματα στη σωστή διαχείριση του χρόνου τους, έτσι ώστε να μη διαταραχθεί η ισορροπία μεταξύ της προσωπικής και της εργασιακής ζωής τους. 

Μπορούμε να βελτιώσουμε αυτήν την ικανότητα με προγραμματισμό χρόνου και με ιεράρχηση των δραστηριοτήτων μας με τη βοήθεια των διάσημων – To Do lists. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να εντοπίσουμε τις απώλειες χρόνου και να κερδίσουμε περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μας. Ένα παραγωγικό άτομο, ρυθμίζει το χρόνο και το εργασιακό προγραμματισμό, αποφεύγει τις συχνές διακοπές της εργασίας του και την υπερβολική κοινωνικοποίηση και μαθαίνει να διαχειρίζεται την τελειομανία του.

Αυτός που είναι πολύ καλά οργανωμένος, θα τελειώσει τις δουλειές του εγκαίρως και θα παραμείνει ισορροπημένος. Δεν θα είναι ένας πολυάσχολος άνθρωπος, αλλά ένας παραγωγικός άνθρωπος.

4. Επικοινωνία 

Οι περισσότεροι θεωρούμε  ότι μπορούμε να επικοινωνήσουμε. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει μόνο να ξέρεις πώς να μιλάς ή να γράφεις. Μια θετική στάση, μια αποτελεσματική διαβίβαση των πληροφοριών, η ικανότητα του να ακούς και να φιλτράρεις τα δεδομένα, η πειθώ και τα μέσα μη λεκτικής επικοινωνίας, είναι μερικές από τις υποχρεωτικές απαιτήσεις όσον αφορά την επικοινωνία.

Μπορούμε να βελτιώσουμε τις επικοινωνιακές μας δεξιότητες ασκώντας τα μέσα τα οποία η ίδια η επικοινωνία μας παρέχει. Μια κακή επικοινωνία οφείλεται και στην έλλειψη εστίασης επί του θέματος. Πρέπει να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ του να ακούς και να ακούς αυτά που πρέπει. Ασκηθείτε  λέγοντας διάφορες ιστορίες στους φίλους, κρατώντας την ουσία. Προσπαθήστε να τους πείσετε και να τραβήξετε την προσοχή τους.

Αυτός  που ξέρει πώς να επικοινωνεί, γίνεται κατανοητός και συνεννοείται με ευκολία. Έχει ικανότητα σύνθεσης, είναι παραγωγικός και κερδίζει χρόνο. Στις σχέσεις του με τους πελάτες, είναι αποτελεσματικός λόγω της σαφήνειας, του ευχάριστου τρόπου του, χρησιμοποιώντας λεκτικές ή μη λεκτικές τεχνικές πειθούς. 

5. Αυτοπεποίθηση 

Το να έχετε αυτοπεποίθηση, εντός κανονικών ορίων,  σας κάνει να είσαστε ισορροπημένος. Οτιδήποτε έχει σχέση με την ισορροπία, προσελκύει και χτίζει σχέσεις βασισμένες στην εμπιστοσύνη. Όταν δεν εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας, δεν είμαστε παραγωγικοί, γινόμαστε τελειομανείς, τείνουμε προς κάτι το οποίο δεν είναι αυθεντικό, ασκούμε κριτική και δεν είμαστε ικανοί να υποστηρίξουμε τα άτομα του περιβάλλοντός μας.

Μπορούμε να βελτιώσουμε την αυτοπεποίθησή μας, φανταζόμενοι ότι είμαστε το άτομο που θα θέλαμε να είμαστε. Εντοπίζουμε ποια είναι τα εμπόδια για την επίτευξη αυτού του σκοπού και προσπαθούμε να αναλάβουμε κινδύνους. Προσπαθήστε να κάνετε όσα περισσότερα πράγματα που σας φοβίζουν μπορείτε, ξεπερνώντας τους φόβους σας. Σταματήστε τις κριτικές και προσπαθήστε να βοηθήσετε κάποιον.

Όσοι έχουν αυτοπεποίθηση αναλαμβάνουν με ευκολία κινδύνους, πράγμα που σημαίνει ότι είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση. Είναι ένας καλός συνάδελφος, γιατί δεν θεωρεί τον διπλανό ως εχθρό του. Μπορεί να είναι ένας καλός διευθυντής, προσελκύοντας τους ανθρώπους που θα του δώσουν αυτοπεποίθηση. Είναι ελεύθερος, είναι παραγωγικός και πάντα γεμάτος θετική ενέργεια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

six − five =