αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε ψυχολογικά τρικ για να μην τρελαίνεσαι όταν σου γίνεται κριτική

Πέντε ψυχολογικά τρικ για να μην τρελαίνεσαι όταν σου γίνεται κριτική

H κριτική είναι ένα αναπόφευκτο κομμάτι της ζωής και το να ακούς εύλογα αρνητικά σχόλια χωρίς υπερβολική αντίδραση είναι μια χρήσιμη δεξιότητα. Εάν μπορούμε να ακούσουμε δίκαιη κριτική για τις πράξεις μας χωρίς να το παίρνουμε προσωπικά, όχι μόνο ξεφεύγουμε από το να νιώθουμε πληγωμένοι ή ντροπιασμένοι, αλλά επίσης εμποδίζουμε την κλιμάκωση της κριτικής.

Αντίθετα, αν σκεφτούμε, «λοιπόν πλήγωσες τα συναισθήματά μου, οπότε θα σε πληγώσω και εγώ», δημιουργούμε περισσότερη σύγκρουση και πόνο παντού.

Πώς μπορούμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα λιγότερο προσωπικά, τόσο για να ωφελήσουμε τον εαυτό μας όσο και τους άλλους; Εδώ είναι 5 συμβουλές.

1. Σκεφτείτε την πηγή

Θα ήταν το ίδιο πιθανό να πιείτε νερό από μια ορεινή πηγή και από μια λακκούβα κάτω από… έναν κάδο σκουπιδιών; Φυσικά και όχι. Μα γιατί; Εκτός από το γεγονός ότι είστε έξυπνοι, είναι επειδή η πηγή έχει σημασία.

Το ίδιο ισχύει και για την κριτική. Η κριτική προέρχεται από κάποιον που συμπαθείτε, εκτιμάτε και σέβεστε; Αυτό το άτομο σας γνωρίζει καλά; Ή μήπως είναι κάποιος που κάνει κριτική σε όλους και δεν είχε ποτέ μια αυθεντική αλληλεπίδραση μαζί σας;

Εν ολίγοις, πάρε πολύ διαφορετικά την κριτική, αν παρουσιάστηκε με προσοχή από κάποιον που εμπιστεύεσαι και όχι από ένα τυχαίο. Σκεφτείτε την πηγή, η οποία θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε αν θα λάβετε υπόψη σας τα σχόλιά ή θα τα αφήσετε στην άκρη.

2. Δώστε στους επικριτικούς τύπος άλλη μια ευκαιρία, αλλά όχι απεριόριστες ευκαιρίες

Οι άνθρωποι λένε άσχημα πράγματα. Οι άνθρωποι μπορεί να είναι χαζοί. Οι άνθρωποι δεν έχουν φίλτρο. Είναι ανθρώπινο να κάνεις ένα λάθος και να πεις κάτι επικριτικό ή προσβλητικό, αλλά αν συμβαίνει ξανά και ξανά, δεν είναι πια λάθος, είναι μοτίβο.

Αν σας προσβάλλουν επανειλημμένα χωρίς συγγνώμη ή αναγνώριση, είναι καιρός να μιλήσετε ή/και να περιορίσετε την επαφή με το Χ άτομο. Σίγουρα είναι καιρός να χαράξετε κάποια όρια.

3. Αμφισβητήστε τη δική σας τελειομανία

Υπάρχει μια ευθεία γραμμή μεταξύ υπερευαισθησίας και τελειομανίας. Τα άτομα που παίρνουν τα πράγματα προσωπικά συχνά εργάζονται πολύ σκληρά για να είναι… άψογοι ή άριστοι, ακριβώς έτσι ώστε κανείς να μην τους επικρίνει. Όταν παίρνουν αρνητικά σχόλια, είναι σαν να γκρεμίζονται όλα αυτά για τα οποία έχουν δουλέψει τόσο σκληρά.

Εάν αυτό σας ακούγεται γνώριμο, μπορείτε να το επαναπροσδιορίσετε με μερικούς τρόπους. Το ένα είναι να ακούτε καλύτερα την κριτική στην τελειομανία σας. Γίνετε καλύτεροι στη λήψη σχολίων. Στοχεύστε ψηλότερα όταν πρόκειται να ασχοληθείτε με τον σχολιασμό. Να είστε overachievers όταν πρόκειται να αντιμετωπίσετε τους haters.

Ένας άλλος, πιο δύσκολος τρόπος, είναι να αλλάξετε την τελειομανία σας. Τολμήστε να αποδεχτείτε τις ρωγμές και τα κονδυλώματα σας. Το να συνειδητοποιήσετε σιγά σιγά ότι είστε αρκετός όπως είστε απαιτεί χρόνο και δουλειά, αλλά η απλή αναγνώριση των κουμπιών σας μπορεί να είναι ένα ισχυρό πρώτο βήμα.

4. Δες την «μεγάλη εικόνα»

Είναι κάτι πολύ χρήσιμο και για τους δημιουργούς περιεχομένου- οι οποίοι συνήθως δέχονται (και) αρνητικά σχόλια. Τι πρέπει να κάνεις; Προσπάθησε να δεις την «μεγάλη εικόνα». Αν, για παράδειγμα, δημοσιεύσεις ένα άρθρο, αυτό διαβαστεί από 20.000 ανθρώπους και οι 5, 8 ή 10 από αυτούς σχολιάσουν αρνητικά, μάλλον δεν είναι και τόσο μεγάλο το κακό. Σκέψου το: Είναι οι 5 από τους 20.000 αναγνώστες. Μπορεί αυτοί οι 5 να κάνουν περισσότερο θόρυβο, ωστόσο βλέποντας καθαρά τους αριθμούς θα καταλάβεις ότι υπάρχουν ακόμα 19.995 αναγνώστες στους οποίους είτε τους άρεσε το άρθρο σου, είτε τους φάνηκε απλά μέτριο-αδιάφορο. Μην εστιάζεις λοιπόν σε μια πολύ μικρή μειοψηφία.

5. Κάνε την άσκηση «5-4-3-2-1»

Είναι απλό. Κοίτα γύρω σου και βρες 5 πράγματα που μπορείς να αναγνωρίσεις –μπορεί να είναι οτιδήποτε, από το πληκτρολόγιο μέχρι τον κάδο σκουπιδιών. Έπειτα, ψάξε 4 πράγματα που μπορείς να αγγίξεις –ακόμη και τα ρούχα σου μετράνε. Βρες τρία πράγματα που μπορείς να ακούσεις, όπως τα αυτοκίνητα έξω, στον δρόμο, δύο πράγματα που μπορείς να μυρίσεις, όπως το αρωματικό χώρου, και ένα που μπορείς να γευτείς. Ναι, ίσως είναι η στιγμή να φας εκείνο το γλυκάκι που κρατούσες για ώρα ανάγκης. Θα ηρεμήσεις χωρίς να το πάρεις είδηση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 3 =