αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε τρόποι για να βρεις τους πρώτους 100 πελάτες για την startup σου

Πέντε τρόποι για να βρεις τους πρώτους 100 πελάτες για την startup σου

Ωραία, βρήκες την «καταπληκτική ιδέα», δούλεψες πάνω σε αυτή, και μετά από πολύ κόπο έκανες το λανσάρισμα στην αγορά. Αλλά τώρα χρειάζεσαι κάτι… επίσης σημαντικό: Πελάτες. Χωρίς πελάτες και έσοδα, το business project σου δεν θα καταφέρει να πορευτεί για πολύ.

Ανεξάρτητα από το πόσο καλό είναι το προϊόν ή η υπηρεσία σου, αν οι άνθρωποι δεν αγοράσουν αυτό που πουλάς, δεν θα φτάσεις πουθενά. Την ίδια στιγμή, είναι επίσης αλήθεια ότι η δημιουργία πελατειακής βάσης είναι ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που πρέπει να κάνει μια επιχείρηση, ειδικά όταν ξεκινά.

Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν σε αυτά τα πρώτα στάδια; Εδώ είναι 5 τρόποι για να βρεις τους πρώτους 100 πελάτες για την startup σου.

1# Χρησιμοποίησε το ήδη υπάρχον δίκτυο σου. Η αξιοποίηση ενός υπάρχοντος δικτύου φίλων και συγγενών είναι κάτι που μπορεί να κάνει κάθε επιχείρηση χωρίς καν να καταστρώσει κάποια ιδιαίτερη στρατηγική. Απλά ξεκινάς να λες σε ανθρώπους στο δίκτυο σου για αυτό που μόλις λάνσαρες και το πρόβλημα που λύνει. Και ελπίζεις ότι κάποιοι θα το αγοράσουν. Έτσι ξεκινάς. Τι μπορείτε να κάνετε για να το πάτε ένα σκαλί παρακάτω; Ζητήστε από τους φίλους και συγγενείς σας να διαδώσουν brand σας στον κύκλο τους. Η διάδοση από «στόμα σε στόμα» ή ακόμα και μία απλή ανάρτηση στα social media μπορεί να αποδειχτούν χρήσιμα στην αρχή. Επίσης: Εάν έχετε ήδη μια επιχείρηση, ζητήστε από τους υπάρχοντες πελάτες σας να δοκιμάσουν τα προϊόντα/ υπηρεσίες της νέας startup σας. Θα είναι πολύ πιο εύκολο να πείσετε όσους είναι ήδη ευχαριστημένοι με την τρέχουσα επιχείρησή σας αφού θα έχουν κάποια εμπιστοσύνη προς εσάς.

2# Ξεκίνα ένα blog. Όλο και περισσότερες μεγάλες εταιρίες επενδύουν στην παραγωγή περιεχομένου. Αυτό φυσικά μπορείς να το κάνεις και εσύ, για να boostάρεις το νέο business project σου. Ένα blog μπορεί να σε βοηθήσει να χτίσεις πιο στερεές σχέσεις με το target group που σε ενδιαφέρει. Tα blogs λένε στους αναγνώστες σας τι προσφέρει η επιχείρησή σας και πώς μπορεί να επιλύσει τα προβλήματά τους. Ενώ μέσα από την παραγωγή περιεχομένου μπορείτε να δείξετε σε άλλους ότι είστε ειδικοί στο πεδίο σας σας και μπορούν να βασίζονται σε εσάς για λύσεις. Μην ξεχνάς κάτι που έχουμε ξανά πει: Στην εποχή μας είναι σημαντικό να δημιουργούμε κοινότητες. Ένα blog μπορεί να αποτελέσει ένα βασικό εργαλείο για να χτίσεις κάτι τέτοιο.

3# Δώσε κάτι δωρεάν. Εντάξει, αυτή δεν είναι μια νέα τακτική. Υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Ένα πράγμα στο οποίο οι καταναλωτές δυσκολεύονται να αντισταθούν είναι οι δωρεάν παροχές. Είτε πρόκειται για το δείγμα του προϊόντος σας, είτε για ένα trial demo της υπηρεσίας σας, μπορείτε να το προσφέρετε σε δυνητικούς πελάτες σας. Και στην συνέχεια θα είναι πιο εύκολο να τους πείσετε να κάνουν μία αγορά. Προσοχή: Για να πετύχετε κάτι τέτοιο, πρέπει η εμπειρία των χρηστών να είναι εξαιρετική, κατά την διάρκεια της «δοκιμής». Διαφορετικά, θα χάσετε τον πελάτη για πάντα. Μην προσφέρετε κάτι ελαττωματικό.

4# Online forums και κοινότητες. Λίγο πριν λέγαμε για τη σημασία του να χτίσεις την δική σου κοινότητα. Μπορείς όμως να κάνεις και κάτι ακόμα: Να αξιοποιήσεις ήδη υπάρχουσες κοινότητες, στο πεδίο που σε ενδιαφέρει. Χρησιμοποίησε online forums και κοινότητες στο Quora ή στο Reddit. Πολύ χρήσιμα μπορούν να σου φανούν και κάποια Facebook Groups με στοχευμένο κοινό. Τα μέλη αυτών των κοινοτήτων ενδεχομένως στην συνέχεια να προωθήσουν το προϊόν/ υπηρεσία που έχεις φτιάξει, και σε άλλους ανθρώπους στον δικό τους κύκλο.

5# Social Media. Φυσικά δεν θα μπορούσε να μείνει αυτό έξω από την λίστα. Στην εποχή μας, η δύναμη των social media είναι τεράστια. Φτιάξε τις επίσημες σελίδες του project σου στα social media- αυτό μπορείς να ξεκινήσεις να το κάνεις ακόμα και πριν το λανσάρισμα του προϊόντος σου, για να ξεκινήσεις σταδιακά να μαζεύεις ένα κοινό. Ακολούθησε κάποια από τα trends που βγαίνουν στην επιφάνεια και αλληλεπίδρασε με το κοινό. Φυσικά μέσα από τα social κανάλια σου μπορείς να κάνεις προσφορές, διαγωνισμός και να δημιουργήσεις ένα πρώτο buzz γύρω από το νέο project σου. Στο παιχνίδι υπάρχει πάντα και το Influencer marketing. Μπορείς δηλαδή να απευθυνθείς και σε influencers που έχουν ένα μεγάλο κοινό να τους ακολουθεί- και το επηρεάζουν. Μπορείς να κλείσεις συνεργασίες μαζί τους έτσι ώστε να προωθήσουν το προϊόν σου στο κοινό τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − nine =