αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠέντε τεχνικές για να σταματάς μία ανούσια συζήτηση στη δουλειά (με έναν πελάτη, συνάδελφο ή το αφεντικό)

Πέντε τεχνικές για να σταματάς μία ανούσια συζήτηση στη δουλειά (με έναν πελάτη, συνάδελφο ή το αφεντικό)

Ίσως σας έχει συμβεί: Ένας σημαντικός πελάτης χρησιμοποιεί επανειλημμένα τον πολύτιμο χρόνο συνάντησης μαζί σας για να συζητήσει… άσχετα θέματα, και το ρολόι —και η υπομονή σας— χτυπάει κόκκινο. ‘Η μπορεί οι συναντήσεις με έναν συνάδελφο να ξεχειλώνουν χρονικά συνεχώς και σας κάνουν να χάνετε το λεωφορείο για το σπίτι- έτσι μπορεί να αρχίσετε να διστάζετε να συνεργαστείτε μαζί του ή σκέφτεστε να μπείτε σε ένα άλλο project για να μην έχετε άμεση επαφή.

Αλλά το να τερματίσουμε μία συζήτηση μπορεί να είναι δύσκολο ή να βλάψει τις σχέσεις μας με τους άλλους. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι να τερματίσεις τις συζητήσεις προτού να σε επιβαρύνουν συναισθηματικά ή να σε βγάλουν εκτός προγράμματος. Εδώ είναι 5 τρόποι έτσι όπως τους διαβάσαμε στο αμερικανικό The Muse.

1# Timebox. Δώστε στον συνομιλητή σας έναν καθορισμένο χρόνο πριν προχωρήσετε. Lειτουργεί ιδιαίτερα καλά σε ανθρώπους που απαιτούν περισσότερα από εσένα από όσα μπορείς να δώσεις, αλλά με τους οποίους μπορεί να έχεις λόγο να κρατήσεις καλές σχέσεις—συμπεριλαμβανομένων των συναδέλφων με τους οποίους πρέπει συνεργαστείτε ξανά και ξανά. Με το timebox, μπορείτε να διατηρήσετε αυτές τις κρίσιμες συνδέσεις χωρίς να εξαντλείτε τα αποθέματά σας ενέργειας.

2# Πάρτε ένα Time-out. Τα time-out είναι μια χρήσιμη τακτική σε συζητήσεις όπου τα συναισθήματα είναι έντονα. Τα αιτήματα για διάλειμμα αποτελούνται από δύο μέρη: Μια ρητή πρόταση διακοπής και τον λόγο που θες κάτι τέτοιο. Να είστε ξεκάθαροι σχετικά με την ανάγκη σας να βγείτε από τη συνομιλία και να εξηγήσετε γιατί, για να αποτρέψετε να πληγώσετε τα συναισθήματα του συνομιλητή σας. Όταν είναι δυνατόν, μπορείτε επίσης να ενημερώσετε τους άλλους για το πότε θα είστε έτοιμοι να επιστρέψετε στο θέμα, λέγοντας κάτι σαν: «Θέλω να βεβαιωθώ ότι το καταλαβαίνω σωστά και χρειάζομαι λίγο χρόνο για να το σκεφτώ. Μπορούμε να το συζητήσουμε πάλι αύριο;» ή, «Χρειάζομαι λίγο περισσότερο χρόνο για να βεβαιωθώ ότι έχω κατανοήσει πλήρως τη θέση σας. Θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε σε αυτό σε μια ώρα;»

3# Βρες μία δικαιολογία. Δεν χρειάζεται να είσαι απόλυτα ειλικρινής σε όλες τις περιπτώσεις. Μπορείς να ζητήσεις να ολοκληρωθεί μία συζήτηση, επικαλούμενος κάτι «έκτακτο» που συνέβη. Πείτε ότι δεν μπορείτε πλέον να μιλήσετε επειδή μια άλλη προτεραιότητα ή δραστηριότητα απαιτεί την προσοχή σας. Είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό με τον φιλικό συνάδελφο του οποίου οι συναντήσεις στο διάλειμμα σας καθυστερούν για την επόμενη συνάντησή σας. ‘Η για το αφεντικό του οποίου οι κατ’ ιδίαν συναντήσεις αργούν πάντα, παρά τις καλύτερες προσπάθειές σας. Και για τον πολύ φιλικό πελάτη που θέλει να συνεχίσει να συνομιλεί για πολύ χρόνο αφότου ολοκληρώσετε την ατζέντα σας. Μπορεί η δικαιολογία να είναι συγκεκριμένη («πρέπει να πάω σε μια συνάντηση») ή ασαφής («πρέπει να ξεκινήσω κάτι τώρα»). Παραμείνετε ευγενικοί. Μπορείτε να δοκιμάσετε να πείτε: «Πρέπει να ξεκινήσω κάτι τώρα, αλλά χάρηκα που σε είδα» ή «Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο ακόμα, αλλά άργησα πολύ».

4# Πες ότι δεν έχεις κάτι να προσφέρεις στη συζήτηση. Μερικές φορές, οι προσδοκίες του ενός ή και των δύο μερών για μια συνομιλία δεν ευθυγραμμίζονται. Ίσως ένας συνάδελφος από άλλη ομάδα προσπαθεί να ολοκληρώσει ένα έργο και συνειδητοποιείτε ότι απλά δεν έχετε τις σωστές πληροφορίες ή δεξιότητες για να τον βοηθήσετε. Εάν οι ανάγκες του συνομιλητή σας δεν μπορούν να καλυφθούν, δεδομένης της εμπειρίας, της τεχνογνωσίας ή της βάσης γνώσεών σας, η αναγνώριση του πότε η συνομιλία δεν έχει αποτέλεσμα μπορεί να την οδηγήσει στη σωστή κατεύθυνση—ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι δεν οδηγεί σε κάποιο αποτέλεσμα. Μπορεί να νιώθετε σαν να εγκαταλείπετε τον συνομιλητή σας όταν σας χρειάζεται περισσότερο, αλλά το να είστε ειλικρινείς σχετικά με το πότε είστε χρήσιμοι μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους για την ικανοποίηση των αναγκών του. Η ανακατεύθυνση με αυτόν τον τρόπο σημαίνει να επαναφέρετε την ευθύνη στα χέρια του συνομιλητή σας – ακριβώς εκεί που ανήκει. Μπορείς να πεις κάτι σαν: «Φοβάμαι ότι δεν είμαι χρήσιμος εδώ. Αναρωτιέμαι αν πρέπει να κοιτάξουμε αλλού για να βρεις την βοήθεια που ψάχνεις».

5# Κράτα αποστάσεις. Σε ακραίες περιπτώσεις, ο τερματισμός μιας συνομιλίας δεν αρκεί – μπορεί επίσης να χρειαστεί να κρατήσετε αποστάσεις. Όταν είναι δυνατόν, η αποστασιοποίηση και η σταδιακή μείωση των αλληλεπιδράσεων με τον συνομιλητή σας, μπορεί να είναι η διέξοδος. Σκεψου επίσης πόσο γρήγορα απαντάς. Απαντάς σε κάθε του κλήση αμέσως; Προσπαθείς να παρατάς ο,τι κάνεις για να απαντήσεις ενστικτωδώς σε στο μήνυμα ή το email του. Εάν δεν είναι επείγον, δώστε στον εαυτό σας χώρο να αναπνεύσει πρώτα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × two =