αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε τακτικές με τις οποίες κάποιος θα προσπαθήσει να σε χειραγωγήσει (και τι να απαντήσεις σε κάθε μία περίπτωση)

Πέντε τακτικές με τις οποίες κάποιος θα προσπαθήσει να σε χειραγωγήσει (και τι να απαντήσεις σε κάθε μία περίπτωση)

Οι περισσότεροι έχουμε συναντήσει άτομα που είναι συστηματικά χειριστικά. Αυτοί οι άνθρωποι θέλουν να έχουν τον έλεγχο. Και αυτή η επιθυμία για έλεγχο συχνά κρύβει ανασφάλεια. Τα άτομα αυτά αντισταθμίζουν την ανασφάλεια τους εμφανιζόμενα με αυτοπεποίθηση. Τα κίνητρά τους σχεδόν πάντα εξυπηρετούν τους ίδιους και έχουν λίγο σεβασμό για τον τρόπο με τον οποίο η συμπεριφορά τους επηρεάζει τους υπόλοιπους γύρω τους. Πρέπει να αισθάνονται ανώτερα και ισχυρά και αναζητούν άτομα που θα ανεχτούν τη χειριστική συμπεριφορά τους.

Πως όμως θα τους καταλάβεις για να μην πέσεις στην παγίδα τους; Εδώ είναι 5 τακτικές με τις οποίες κάποιος θα προσπαθήσει να σε χειραγωγήσει (και τι να απαντήσεις σε κάθε μία περίπτωση).

1. Θα χρησιμοποιήσουν τα λόγια σας προς όφελός τους

Ένα χειριστικό άτομο αδυνατεί να αποδεχτεί την ευθύνη για τη συμπεριφορά του, και συχνά, όταν του το επισημάνετε, θα βρει έναν τρόπο να το γυρίσει ώστε να σας κάνει να νιώσετε άσχημα ή ενοχικά.

Τι να απαντήσεις: Αν η συγνώμη ακούγεται ψεύτικη ή αν το άλλο άτομο απαντάει αμυντικά, μην του επιτρέπετε να τη γλιτώσει. Αν το κάνετε, θα το επιβραβεύσετε για να το ξανακάνει. Δώστε του να καταλάβει ότι μια αληθινή συγνώμη πρέπει να ακολουθηθεί από αλλαγή συμπεριφοράς.

2. Λένε κάτι και στη συνέχεια το αρνούνται

Ένας χειριστικό άτομο λέει ναι σε κάτι που ζητήσατε ή δεσμεύεται με κάποιο τρόπο, και όταν έρθει η ώρα να το κάνει, λέει ότι ξέχασε την υπόσχεση.

Τι να απαντήσεις: Αν αυτό γίνεται συστηματικά, ξεκινήστε να γράφετε ακριβώς τι σας υποσχέθηκε αυτό το άτομο. Βάλτε ημερομηνία και τοποθετήστε το χαρτί στο γραφείο ή στείλτε το με email στον εαυτό σας και στο άλλο άτομο. Αυτό μπορεί να εκνευρίσει, αλλά θα δυσκολέψει την άρνηση μετά.

3. Θεωρούν μηδαμινά τα προβλήματα ή τις δυσκολίες σας

Τα άτομα αυτά δεν ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα προβλήματα σας – εκτός αν μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν ως πλατφόρμα για να τονίσουν τα δικά τους.

«Πιστεύεις ότι ζορίστηκες σήμερα με την κίνηση; Σκέφτηκες ποτέ πώς τα καταφέρνω εγώ με την κίνηση κάθε μέρα; Να χαίρεσαι που το έζησες μόνο σήμερα».

Τι να απαντήσεις: Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν μπορείτε να κάνετε πολλά εκτός από το να βρείτε κάποιον που είναι πιο συμπονετικός και ώριμος. Μην εκθέτετε τα τρωτά σας σημεία σε κάποιον που τα καταπατά.

4. Ρουφούν την ενέργειά σας

Τα χειριστικά άτομα κουβαλούν γύρω τους ένα σκοτεινό σύννεφο. Θέλουν η προσοχή να είναι στραμμένη πάνω τους, και θέλουν να εξασφαλίσουν ότι όλοι γύρω τους ξέρουν ότι είναι θυμωμένοι, θλιμμένοι ή δυσαρεστημένοι με κάποιο τρόπο. Οι άλλοι προσπαθούν να δείξουν συμπάθεια και μπορεί να ρωτήσουν «είσαι καλά;» Αυτό είναι το έναυσμα για το χειριστικό άτομο, το οποίο θέλει να τραφεί από την προσοχή των άλλων.

Τι να απαντήσεις: Αν είναι δυνατόν, να το αποφύγετε. Γιατί να ξοδεύετε την ενέργεια σας σε ένα χειριστικό άτομο;

5. Ενίσχυση της αυτο-ενοχής

Αν κάνεις τα άτομα να πιστέψουν ότι αυτά και μόνον αυτά είναι ένοχα για την κακοτυχία τους, εξαιτίας της ανεπάρκειας, της νοημοσύνης τους, των ικανοτήτων ή των προσπαθειών τους, τότε τα άτομα αντί να εξεγείρονται για όσα συμβαίνουν, θα υποτιμούν τους εαυτούς τους και θα νιώθουν ενοχές. Κάτι που δημιουργεί μια γενικευμένη κατάσταση κατάθλιψης, της οποίας απόρροια είναι η αναστολή τής δράσης.

Τι να απαντήσεις: Αν εντοπίσεις μια τέτοια προσπάθεια από ένα άλλο άτομο, σκέψου πόσο λογικά ή όχι είναι αυτά που σου λέει. Και οι ευθύνες που σου ρίχνει. Αν προσπαθεί να ενισχύσει την αυτο-ενοχή σε εσένα, δες τι επιχειρήματα μπορείς να παραθέσεις από τη μεριά σου. Αν πάλι δεν λυθεί το πρόβλημα, ίσως χρειαστεί να ξεκόψεις μία σχέση.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 4 =