αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε συνήθειες που εκνευρίζουν τους άλλους γύρω σου. Ακόμα κι αν δεν στο λένε ανοιχτά

Πέντε συνήθειες που εκνευρίζουν τους άλλους γύρω σου. Ακόμα κι αν δεν στο λένε ανοιχτά

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε κακές συνήθειες που ενοχλούν τους άλλους γύρω μας. Ακόμα κι αν δεν μας το λένε ανοιχτά.

Είναι συμπεριφορές που ενισχύουν την αρνητικότητα. Αλλά είναι επίσης σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι οι μελέτες δείχνουν ότι το 75 με 90% της επικοινωνίας είναι μη λεκτική. Έτσι, όταν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι κάποιος τους ενοχλεί, συνήθως έχει να κάνει τόσο με αυτό που λέει όσο και με το πώς το λέει. Ωστόσο, αν σας έχουν πει ότι έχετε ένα… ενοχλητικό σερί, εδώ είναι μερικές συμπεριφορές που αξίζει να διακόψετε.

1. Εξηγείς πράγματα που οι άνθρωποι γνωρίζουν ήδη

Όλοι έχουμε συμμετάσχει σε μια συζήτηση που εξελίσσεται μια χαρά, όταν ξαφνικά βρίσκεστε σε μια απροσδόκητη κατάσταση: Η παθιασμένη εξήγηση κάποιου για κάτι που ήδη γνωρίζετε. Σου μιλάνε, με γουρλωμένα μάτια, προσφέρουν κάθε βασικό σημείο σαν δώρο -«έτσι μετά από σχεδόν 30 χρόνια στη φυλακή, κέρδισε το Νόμπελ Ειρήνης» – και δεν έχεις την καρδιά να εκτροχιάσεις τον μονόλογό τους και να πεις: Α ναι, ξέρω ποιος είναι ο Νέλσον Μαντέλα».

Το να βρεθείτε σε αυτήν την κατάσταση είναι ενοχλητικό, γιατί το άλλο άτομο έχει υποθέσει, για οποιονδήποτε λόγο, ότι δεν κατέχετε τις ίδιες γνώσεις, και μερικές φορές τη συναισθηματική νοημοσύνη, που έχει. Δεν έχουν πραγματικά σταθμίσει την πιθανότητα να γνωρίζετε.  Το σημαντικό πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι οι αμφίδρομες συνομιλίες με σεβασμό, περιλαμβάνουν την ανάγνωση ενδείξεων από το άλλο άτομο. Εάν δεν είστε βέβαιοι ότι ξέρουν αυτό για το οποίο μιλάτε, μπορείτε πάντα να ρωτήσετε: “Είσαι εξοικειωμένος;”. Αλλά τις περισσότερες φορές, είναι ασφαλέστερο να τους προσφέρουμε το πλεονέκτημα της αμφιβολίας.

2. Λες σε κάποιον ότι κάνει κάτι «πάντα» ή «ποτέ»

Σε κανέναν δεν αρέσει να τον βάζουν σε ένα κουτί. Όταν κάνετε ευρείες γενικεύσεις σχετικά με τη συμπεριφορά κάποιου άλλου, αυτός είναι ένας τρόπος για να τον κάνετε να αισθάνεται ότι κρίνεται και παρεξηγείται. Είτε κάνετε μια περιστασιακή συζήτηση είτε προσπαθείτε να προσφέρετε ουσιαστική ανατροφοδότηση, το άτομο με το οποίο μιλάτε είναι πολύ πιο πιθανό να κλείσει τα αυτιά και να αντιδράσει αμυντικά εάν ισχυριστείτε ότι κάνει κάτι «πάντα» ή «ποτέ»

Για παράδειγμα, εάν έλεγες σε κάποιον «πάντα αργείς» ή «Ποτέ δεν καθαρίζεις την τουαλέτα», είναι πιθανό να αισθανθεί σαν να κάνεις μια οριστική δήλωση για το ποιος είναι και σχεδόν σίγουρα θα μαζεύουν. Ενώ, αν έλεγες: “Έχω παρατηρήσει ότι αργείς πολύ πρόσφατα” ή “Έχει περάσει καιρός από τότε που καθάρισες την τουαλέτα”, το άτομο που επικρίνεις θα εξακολουθεί να είναι αμυντικό, αλλά δεν θα νιώθει ότι υποδηλώνετε ότι έχουν θεμελιωδώς ελαττωματικά συνήθειες ή ότι κατακρίνετε ολόκληρη την προσωπικότητά τους με τα υποτιμητικά σας σχόλια.


3. Διακοπή για τη διόρθωση

Αν κάποιος βρίσκεται στη μέση μιας σκέψης, σίγουρα δεν πρέπει να τον διακόψετε για να διορθώσετε την προφορά του. Δεν υπάρχει γρηγορότερος τρόπος να σπάσετε την ορμή κάποιου ή να ρίξετε την αυτοπεποίθησή του από το να διακόψετε και να πείτε, “Εμ, είναι στην πραγματικότητα “ετσι”, όχι “ετσι”. Όχι μόνο θα φέρετε σε δύσκολη θέση αυτόν που μιλάει, αλλά και όλους τους άλλους.

Εάν η συζήτηση είναι περιστασιακή και κάποιος προφέρει λάθος ένα όνομα ή μια λέξη, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην αξίζει να τον διορθώσετε καθόλου. Δεν σώζετε ζωές εδώ.

4. Μιλάς… για τις γνωριμίες σου

Αυτή είναι μια αρχαία και εξαιρετικά διαφανής μέθοδος για την επικοινωνία της ανωτερότητας. Είτε μιλάτε για το πώς ήταν ο Χ διάσημος στον χώρο γιόγκα που πήγατε το περασμένο Σαββατοκύριακο, είτε για τον μεγάλο επιχειρηματίας που γνωρίζεις στη δουλειά, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Είναι καλό να είσαι ενθουσιασμένος που βρέθηκες μπροστά σε μια διασημότητα ή μια πετυχημένη φιγούρα. Το θέμα είναι όταν μπαίνεις στον κόπο να παραθέτεις τις «καλές γνωριμίες» σου συνεχώς, είναι σα να θεωρείς τον εαυτό σου ανάμεσα σε αυτούς.

Σε όποιον κι αν μιλάτε, το σιωπηρό μήνυμα είναι: «Γνωρίζω σημαντικούς ανθρώπους, άρα είμαι σημαντικός». Άλλοι είναι πιθανό να βρουν αυτή τη συμπεριφορά ενοχλητική και λίγο αξιολύπητη.

5. Λες στον άλλο να χαλαρώσει

Το να λες στους άλλους «Να το πάρουν χαλαρά» είναι αιχμή. Οι παρακείμενες, εξίσου επιβαρυντικές οδηγίες περιλαμβάνουν το “Chill out”, “Calm down” και “Relax!” Ανεξάρτητα με ποιον μιλάτε, όταν λέτε σε κάποιον «να χαλαρώσει», υποδηλώνετε ότι ο ενθουσιασμός, η ανησυχία ή η γενική ανταπόκρισή του σε κάτι είναι είτε υπερβολική, είτε άκυρη. Οι άνθρωποι έχουν δικαίωμα στα συναισθήματα και τις αντιδράσεις τους.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen + 3 =