αρχικηVIRALΠέντε σημεία στον κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν 100 χρόνια- Τι είναι η «Blue Zone Diet» που ακολουθούν

Πέντε σημεία στον κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν 100 χρόνια- Τι είναι η «Blue Zone Diet» που ακολουθούν

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Dan Buettner ξεκίνησε μια αποστολή: Ήθελε να καθορίσει ποιες συγκεκριμένες πτυχές του τρόπου ζωής και του περιβάλλοντος βοηθούν τους ανθρώπους να ζουν περισσότερο. Συνεργάστηκε με το National Geographic και μέσω της έρευνας, κατάφερε να εντοπίσει πέντε περιοχές σ’ όλο τον κόσμο όπου οι άνθρωποι ζουν περισσότερο. Γνωστές και ως «Μπλε Ζώνες», αυτές οι περιοχές έχουν επίσης χαμηλά ποσοστά χρόνιων παθήσεων, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και καρκίνο. Ο Buettner και η ομάδα του ταξίδεψαν σε αυτές τις συγκεκριμένες περιοχές για να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά του τρόπου ζωής των ανθρώπων που ζούσαν σε αυτές τις Μπλε Ζώνες. Κάπως έτσι γεννήθηκε και η Blue Zone Diet, η οποία πήρε το όνομά της απ’ αυτές τις περιοχές.

Ο Dan Buettner έβαλε στόχο να βοηθήσει άτομα που δεν μένουν σ’ αυτές τις περιοχές, να υιοθετήσουν παρόμοιο τρόπο ζωής. Τι κάνουν οι άνθρωποι σ’ αυτές τις Μπλε Ζώνες; Τι τρώνε και τι άλλες συνήθειες έχουν;

Ποιες είναι οι Μπλε Ζώνες;

Ικαρία, Ελλάδα: Οι κάτοικοι της Ικαρίας είναι γνωστοί σε όλο τον κόσμο! Αγκαλιάζουν τη μεσογειακή διατροφή, που είναι άφθονη σε ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Οι Ικαριώτες ζουν επίσης μια ονειρική ζωή: Κάνουν κάθε μεσημέρι διάλειμμα απ’ τα πάντα! Έχουν το μισό ποσοστό καρδιακών παθήσεων απ’ τον μέσο όρο και 20% λιγότερες περιπτώσεις καρκίνου από ό, τι οι Αμερικανοί. Επιπλέον, οι Ικαριώτες, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι, ακολουθούν αρκετές περιόδους νηστείας καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους, επομένως ζουν μεγάλο μέρος του χρόνου με χορτοφαγική διατροφή.

Σαρδηνία, Ιταλία: Η Σαρδηνία είναι το δεύτερο μεγαλύτερο νησί στη Μεσόγειο Θάλασσα. Οι ντόπιοι βοσκοί περπατούν τουλάχιστον πέντε χιλιόμετρα καθημερινά στο βουνό και ακολουθούν μια κυρίως φυτική διατροφή. Το κρέας απολαμβάνεται εκεί μόνο τις Κυριακές και σε ειδικές περιστάσεις.

Okinawa, Ιαπωνία: Οι γυναίκες που ζουν περισσότερα χρόνια στον κόσμο, μένουν στην Okinawa, μια αλυσίδα νησιών στην Ιαπωνία. Η μακροζωία είναι κάτι το οποίο πάει ουσιαστικά από γενιά σε γενιά, καθώς ένα παλιό κομφουκιανό μάντρα που λένε πριν από τα γεύματα, τους υπενθυμίζει να αποφεύγουν την υπερκατανάλωση τροφής και να σταματήσουν να τρώνε όταν είναι 80% χορτάτοι.

Loma Linda, Καλιφόρνια: Οι κάτοικοι αυτής της πόλης στο San Bernardino, έχουν ένα από τα υψηλότερα ποσοστά μακροζωίας στην Αμερική. Η κοινότητα των Seven-Day Adventists στη Loma Linda ακολουθεί μια κυρίως χορτοφαγική διατροφή και έχει τουλάχιστον μια ημέρα ξεκούρασης την εβδομάδα.

Nicoya, Κόστα Ρίκα: Η χερσόνησος Nicoya είναι γνωστή για τους ηλικιωμένους κατοίκους με θετική προοπτική στη ζωή. Η διατροφή τους είναι άφθονη σε τροπικά φρούτα γεμάτα αντιοξειδωτικά και το νερό τους είναι πλούσιο σε ασβέστιο και μαγνήσιο, κάτι που βοηθά στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων και χτίζει ισχυρά οστά.

Τι είναι η «Blue Zone Diet» και πώς λειτουργεί;

Η έρευνα δείχνει ότι ένας ισχυρός μηχανισμός πίσω από τη μακροζωία και τη μείωση των χρόνιων νόσων στα άτομα της “Blue Zone” είναι τα αντιφλεγμονώδη οφέλη των διατροφικών τους επιλογών. Μπορεί να μην είναι όλοι vegan, αλλά κατά βάση τρώνε χορτοφαγικά.

Τα λαχανικά αποτελούν τεράστιο κομμάτι της διατροφής τους, επομένως προσλαμβάνουν πολύ εύκολα ένα σωρό βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά.

Τα φασόλια και οι φακές είναι ισχυρές φυτικές πηγές πρωτεΐνης σε αυτούς τους πληθυσμούς. Ομοίως με τα λαχανικά, τα όσπρια παρέχουν επίσης μια σειρά ινών που έχει οφέλη, τα οποία κυμαίνονται από τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων έως τον έλεγχο των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Τα υγιή λίπη, όπως το ελαιόλαδο, χρησιμοποιούνται σε πολλές από τις περιοχές της Μπλε Ζώνης και παρέχουν μια σειρά από λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά υγιή για την καρδιά.

Οι άνθρωποι της μπλε ζώνης αποφεύγουν την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και τρώνε μόνο μικρές μερίδες ψαριών περίπου τρεις φορές την εβδομάδα. Φυσικά, τα γλυκά δεν παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη ζωή τους και καταναλώνονται με μέτρο.

Μια λίστα με προτεινόμενες τροφές της Blue Zone Diet:

Φρούτα: Μήλα, μπανάνες, μούρα, σταφύλια, πορτοκάλια, παπάγια, ανανά, δαμάσκηνα, καρπούζι.

Λαχανικά: Πιπεριές, παντζάρι, μπρόκολο, καρότα, κουνουπίδι, χόρτα, αγγούρι, σκόρδο, πράσινα φασόλια, λάχανο, κρεμμύδια, πατάτες, σπανάκι, ντομάτες.

Φασόλια και όσπρια: Μαύρα φασόλια, ρεβίθια, φασόλια, φακές.

Αυγά (δύο έως τέσσερις φορές την εβδομάδα).

Ψάρια (έως και τρεις μικρές μερίδες την εβδομάδα): Αντσούγιες, σολομός, μπακαλιάρος, ξιφίας, τόνος, σαρδέλες.

Κατσικίσιο γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα με βάση το κατσικίσιο γάλα.

Ξηροί καρποί: Αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους, φιστίκια.

Σπόροι: Σπόροι κολοκύθας, σπόροι chia, λιναρόσπορος, σπόροι κάνναβης.

Πηγή: ipop.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 5 =