αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε προειδοποιητικά σημάδια για να αναγνωρίσεις έναν δύσκολο πελάτη (και να φύγεις μακριά)

Πέντε προειδοποιητικά σημάδια για να αναγνωρίσεις έναν δύσκολο πελάτη (και να φύγεις μακριά)

«Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο», λέει μία φράση. «Όσο περισσότεροι, τόσο το καλύτερο», λέει μια άλλη. Ωστόσο, αν έχεις ένα δικό σου business project ή αν -εστω- έχεις δουλέψει σε μια άλλη επιχείρηση, θα έχεις δει ότι η… ποσότητα (των πελατών) δεν είναι το μόνο που μετράει.

Αν ο μόνος στόχος σου είναι να μαζέψεις όλους τους πελάτες που σου χτυπούν την πόρτα, μάλλον θα δημιουργήσεις περισσότερα προβλήματα από τα οφέλη που ίσως θα αποκομίσεις. Δεν μπορούν όλοι να συνεργαστούν με όλους και δεν ταιριάζουν όλοι οι πελάτες με εσένα.

Το να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε γρήγορα έναν… δύσκολο πελάτη ή έναν πελάτη που απλά δεν ταιριάζει στα δικά σας δεδομένα, μπορεί να σας γλιτώσει από πονοκεφάλους, δύσκολες ημέρες και χάσιμο χρόνου. Εδώ είναι 5 προειδοποιητικά σημάδια που δεν πρέπει να αγνοήσετε.

1# Ο πελάτης δεν σέβεται τα όρια σου

Ο καθορισμός ορίων είναι ένα ουσιαστικό πρώτο βήμα για την αποφυγή κακών καταστάσεων με πελάτες. Εάν αυτά τα όρια δεν είναι σαφή ή εάν ο πελάτης απλώς δεν τα σέβεται, είναι πιθανό σύντομα να δημιουργηθεί… μια μπλεγμένη κατάσταση. Εάν ένας πελάτης ξεπεράσει τα όριά σου όσον αφορά την τιμολόγηση ή το χρονοδιάγραμμα, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι θα δυσκολευτείς να διαχειριστείς τη σχέση αυτή στο μέλλον. Καθορίστε τις παραμέτρους και το εύρος της εργασίας σας και κοινοποιήστε τα γραπτώς. Δώστε στον πελάτη την ευκαιρία να απαντήσει και να κάνει ερωτήσεις και, στη συνέχεια, ζητήστε τη συγκατάθεσή του για να προχωρήσετε με βάση αυτές τις προσδοκίες και τους όρους. Αυτό βοηθά τον πελάτη να αισθάνεται ότι έχει τον έλεγχο και ότι οι ανησυχίες του έχουν ικανοποιηθεί.

2# Αυτός που… δεν ξέρει τι θέλει

Είναι δύσκολο να επιτευχθεί ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα για έναν πελάτη που δεν ξέρει τι θέλει ή του οποίου οι στόχοι αλλάζουν συνεχώς. Βεβαιωθείτε ότι ο πελάτης με τον οποίο μιλάτε γνωρίζει τι χρειάζεται, ώστε να βεβαιωθείτε ότι είστε σε θέση να το παρέχετε. Κάντε διευκρινιστικές ερωτήσεις και προσπαθήστε να ‘μεταφράσετε’ το ζητούμενο του σε μετρήσιμους, εφικτούς στόχους. Εάν δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό, είναι καλύτερο να απορρίψετε την εργασία μέχρι να υπάρχει περισσότερη σαφήνεια σχετικά με τους στόχους του.

3# Αυτός που δεν σε εμπιστεύεται

Η επιτυχία κάθε σχέσης επιχείρησης-πελάτη εξαρτάται από την αμοιβαία εμπιστοσύνη. Εάν ένας πελάτης δεν μπορεί να σας εμπιστευτεί για να κάνετε τη δουλειά, είναι πιθανό να δείξει αυτή τη δυσπιστία με micromanaging στην εργασία που σας έχει ζητήσει να κάνετε. Είναι πιθανό να προκύψουν συγκρούσεις. Αυτό σας κάνει δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να κάνετε τη δουλειά σας.

4# Ο πελάτης με μη ρεαλιστικές προσδοκίες

Μια συνηθισμένη περίπτωση, είναι ο πελάτης που έχει μη ρεαλιστικές προσδοκίες. ‘Η θέλει πολλά… με λίγα χρήματα. Κάθε επιχείρηση έχει το πλαίσιο της. Είναι σημαντικό να διαχειριστείτε αυτές τις προσδοκίες από την αρχή της σχέσης. Εάν ένας πελάτης συνεχίζει να έχει προσδοκίες που έρχονται σε αντίθεση με το χρονοδιάγραμμα ή τις διαδικασίες σας, η συνεργασία θα οδηγήσει σε απογοήτευση.

5# Ο πελάτης που δεν ταιριάζει στο δικό σου target group

Το είπαμε και στην αρχή: Δεν γίνεται να συνεργαστούν όλοι με όλους. Το να έχετε μία σαφή εικόνα για το είδος των πελατών με τους οποίους συνεργάζεστε καλύτερα, σας βοηθά να προσδιορίσετε εξαρχής τους σωστούς πελάτες και να αποφύγετε αυτούς που δεν ταιριάζουν καλά στις ανάγκες, τα οικονομικά δεδομένα, και τις αξίες της εταιρείας σας. Αν ένας πελάτης δεν έχει καμία από τις προϋποθέσεις που θέλεις, καλύτερα να μην χάσεις τον χρόνο σου μαζί του.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten + thirteen =