αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε πράγματα που πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις να γράφεις το Business Plan σου

Πέντε πράγματα που πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις να γράφεις το Business Plan σου

Υπάρχουν πολλά άρθρα σχετικά με το τι πρέπει να συμπεριλάβετε στο Business Plan σας. Τι πρέπει να κάνετε όμως πριν καν αρχίσετε να το γράφετε; Υπάρχουν πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε; Πληροφορίες που χρειάζεστε για να συγκεντρώσετε; Πράγματα που πρέπει να λάβετε υπόψη; Παρακάτω θα μάθετε πέντε πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε και να κάνετε, πριν καθίσετε για να γράψετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο:

1. Το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι ένα έγγραφο μάρκετινγκ

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβετε πριν γράψετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο είναι ότι το σχέδιό σας είναι ένα… έγγραφο μάρκετινγκ. Δεν είναι απλά ένας φάκελος 50 σελίδων που εξηγεί όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για την επιχείρησή σας. Αντιθέτως, ο σκοπός του εγγράφου είναι να πείσει άλλους, όπως επενδυτές, δανειστές, συνεργάτες, εργαζόμενους κ.λπ. να επενδύσουν τον χρόνο, τα χρήματα ή/και τους πόρους τους στην εταιρεία σας!

Ως εκ τούτου, το σχέδιό σας είναι ένα έγγραφο μάρκετινγκ. Πρέπει να ωθήσει τους αναγνώστες να κάνουν τις ενέργειες που θέλετε να κάνουν. Έτσι, για παράδειγμα, αντί να παρουσιάζετε μια σειρά δεδομένων και να παραθέτετε κάθε πιθανό στοιχείο για τον κλάδο σας, εστιάστε στον προσδιορισμό των πιο σχετικών δεδομένων και, το πιο σημαντικό, πείτε πώς αυτά τα γεγονότα κάνουν την εταιρεία σας ακόμη πιο πιθανό να πετύχει.


2. Διεξαγωγή έρευνας αγοράς

Πριν ξεκινήσετε να γράφετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο, πρέπει επίσης να κάνετε έρευνα αγοράς. Αυτό περιλαμβάνει τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με πιθανούς πελάτες, ανταγωνιστές, το μέγεθος και τις τάσεις του κλάδου.

Ο σκοπός αυτής της έρευνας είναι διπλός: Πρώτον, σας βοηθά να κατανοήσετε το ανταγωνιστικό τοπίο στο οποίο θα εισέλθετε. Δεύτερον, σας βοηθά να δημιουργήσετε μια υγιή και συναρπαστική στρατηγική και να τοποθετήσετε σωστά την εταιρεία σας απέναντι στους αναγνώστες ως εταιρεία που είναι έτοιμη για επιτυχία.

Μεγάλο μέρος της έρευνας αγοράς που χρειάζεστε θα είναι άμεσα διαθέσιμο. Κοιτάξτε τις ενώσεις του κλάδου ή τους ιστότοπους που αναλύουν τον κλάδο σας.

3. Πως θα χρησιμοποιήσεις την μελλοντική χρηματοδότηση;

Τα περισσότερα επιχειρηματικά σχέδια παρουσιάζονται σε επενδυτές, όπως τράπεζες, αγγέλους επενδυτές ή επιχειρηματίες, με την ελπίδα άντλησης κεφαλαίων. Μία από τις πιο σημαντικές ερωτήσεις που θα κάνουν αυτές οι πηγές χρηματοδότησης είναι πόση χρηματοδότηση χρειάζεστε και σε τι θα χρησιμοποιηθεί.

Πριν αναπτύξετε το σχέδιό σας, πρέπει να έχετε μια απάντηση σε αυτήν την ερώτηση. Για να γίνει αυτό απαιτείται η διεξαγωγή έρευνας αγοράς.

4. Συγκεντρώστε ιστορικό για οικονομικά στοιχεία και αναπτύξτε οικονομικές προβλέψεις

Εάν συντάσσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο για μια υπάρχουσα επιχείρηση, πρέπει να συγκεντρώσετε όλα τα ιστορικά οικονομικά δεδομένα σας. Αυτό περιλαμβάνει προηγούμενες καταστάσεις εσόδων και τον τρέχοντα ισολογισμό σας.

Τόσο για υφιστάμενες όσο και για νέες επιχειρήσεις, το σχέδιό σας πρέπει επίσης να περιλαμβάνει οικονομικές προβλέψεις. Αυτές οι προβλέψεις περιλαμβάνουν τις καταστάσεις αποτελεσμάτων, τους ισολογισμούς και τις καταστάσεις ταμειακών ροών μετά την πάροδο πέντε ετών. Αυτές οι προβλέψεις πρέπει να παρέχουν στους επενδυτές και στους δανειστές τη σιγουριά ότι εάν παρέχουν τη χρηματοδότηση που ζητάτε, η επιχείρησή σας θα είναι σε θέση να αποπληρώσει τα κεφάλαια (εάν είναι δάνειο) από τα λειτουργικά κέρδη ή να αποκτήσει τεράστια αξία με την πάροδο του χρόνου (εάν πρόκειται για επένδυση μετοχικού κεφαλαίου). Ο επενδυτής μπορεί να πουλήσει το μερίδιό του με σημαντικό κέρδος αργότερα.

5. Προσδιορίστε τι θα οδηγήσει την επιχείρηση σας στην επιτυχία

Τέλος, πρέπει να προσδιορίσετε τα στοιχεία που θα οδηγήσουν στην επιτυχία. Αυτό περιλαμβάνει την ανάλυση των ανταγωνιστικών σας πλεονεκτημάτων και την ανάλυση του τρόπου με τον οποίο θα σας βοηθήσουν να επιτύχετε, παρά τις προκλήσεις που μπορεί να σταθούν εμπόδιο στο δρόμο σας.

Για παράδειγμα, εάν εισέρχεστε σε μια πολυσύχναστη αγορά με δεκάδες ανταγωνιστές, συζητήστε τι κάνει το προϊόν ή την υπηρεσία της εταιρείας σας διαφορετικά και γιατί αυτό είναι σημαντικό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen + twelve =