αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε πράγματα που κάνεις κάθε ημέρα και «ροκανίζουν» αργά την ευφυΐα σου

Πέντε πράγματα που κάνεις κάθε ημέρα και «ροκανίζουν» αργά την ευφυΐα σου

Γνωρίζατε ότι ορισμένα πράγματα με τα οποία έρχεστε σε επαφή στην καθημερινότητά σας «σκοτώνουν» σιγά- σιγά τη νοημοσύνη σας επιδεινώνοντας τις γνωστικές σας επιδόσεις; Μερικές φορές, δεν συνειδητοποιούμε πόσο επιβλαβείς μπορεί να είναι οι συνήθειές μας.

Έχετε ήδη δουλέψει πολύ για να αυξήσετε την ευφυΐα σας και αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να χάσετε.

Προσοχή λοιπόν. Εδώ είναι 5 πράγματα που κάνεις κάθε ημέρα και «ροκανίζουν» αργά την ευφυΐα σου, έτσι όπως τα διαβάσαμε στο αμερικανικό learning-mind.com.

1. Multitasking

Μήπως διαβάζετε αυτό το άρθρο ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση και απαντάτε στα γραπτά σας μηνύματα; Κι όμως, έτσι… δεν θα κάνεις περισσότερα πράγματα σε λιγότερο χρόνο. Το Multitasking δεν αφήνει να εστιάσει στο μυαλό σου σε ένα πράγμα και να το κάνεις καλά. Οι άνθρωποι που κάνουν Multitasking, δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και να θυμηθούν πληροφορίες στην πορεία. Έτσι, στην πραγματικότητα, το Multitasking είναι λιγότερο παραγωγικό από το να κάνεις ένα μόνο πράγμα τη φορά.

2. Κακή διατροφή

Θα πρέπει να ανησυχείτε για την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών και ζάχαρης, όχι μόνο για χάρη της υγείας σας, αλλά και επειδή τέτοιου είδους τροφές μειώνουν τη γνωστική σας ευελιξία, η οποία είναι η ικανότητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και μπορεί να επηρεάσει τη μνήμη και την ικανότητά σας για μάθηση. Επίσης: Μην νομίζετε ότι η καφεΐνη είναι πραγματικά ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας, καθώς προκαλεί εύκολα πονοκεφάλους και σας κάνει λιγότερο ήρεμους. Η κατανάλωση υγιεινών σπιτικών τροφίμων είναι αυτό που θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε.

3. Googlάρισμα

Η αναζήτηση στο Διαδίκτυο κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα… από όσα πραγματικά γνωρίζουν, καθώς μπορούν να βρουν σχεδόν οποιαδήποτε απάντηση στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο εγκέφαλός σας δουλεύει σωστά. Γνωρίζοντας ότι έχετε εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες, δεν τις θυμάστε τόσο καλά, κάτι που επηρεάζει επίσης την κριτική σας σκέψη.

4. Είσαι αντικοινωνικός

Ο εγκέφαλός μας είναι φτιαγμένος για κοινωνικοποίηση και πρέπει να είμαστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους για να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε σωστά. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που κοινωνικοποιούνται πολύ αποδίδουν καλύτερα σε γνωστικά τεστ από εκείνους που δεν το κάνουν. Το να είστε με φίλους σας δίνει επίσης την ευκαιρία να κάνετε ένα διάλειμμα και να αποφύγετε το υπερβολικό άγχος, το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη μνήμη και την πνευματική σας οξύτητα. Η έλλειψη αρκετής κοινωνικής ζωής αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης ψυχολογικών διαταραχών, οι οποίες μπορεί δυνητικά να βλάψουν τον εγκέφαλό σας.

Επομένως, θα πρέπει να σκεφτείτε δύο φορές πριν θυσιάσετε χρόνο που θα μπορούσατε να αφιερώσετε με τους φίλους σας για να συγκεντρωθείτε στη δουλειά σας. Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανάγκες επικοινωνίας ποικίλλουν μεταξύ διαφορετικών τύπων προσωπικότητας. Ένας εσωστρεφής π.χ. θα χρειαστεί λιγότερη κοινωνικοποίηση στην καθημερινότητά του από έναν εξωστρεφή για να νιώσει ευτυχισμένος και ολοκληρωμένος. Το θέμα είναι να μην απομονώνεστε πολύ και να έχετε την κατάλληλη κοινωνική αλληλεπίδραση για τις ανάγκες σας.

5. Έλλειψη ύπνου

Ο κακός ύπνος βλάπτει τις δεξιότητες σκέψης σας. Ναι, το διάβασμα όλη τη νύχτα πολύ πριν από τις εξετάσεις μια πολύ κακή ιδέα. Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει αρνητικά τη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη, την εστίαση και τις δεξιότητες προγραμματισμού, καθώς και την ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων άλλων ανθρώπων.

Περιττό να πούμε ότι όλο αυτό δυσκολεύει τον εγκέφαλό σας να λειτουργεί αποτελεσματικά. Ακόμα κι αν είστε κουρασμένοι όχι από την έλλειψη ύπνου αλλά από τη σωματική και ψυχική εξάντληση, μάλλον θα πρέπει να κάνετε ένα διάλειμμα.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × three =