αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε πράγματα που κάνεις κάθε ημέρα και μειώνουν τη νοημοσύνη σου

Πέντε πράγματα που κάνεις κάθε ημέρα και μειώνουν τη νοημοσύνη σου

Γνωρίζατε ότι ορισμένα πράγματα με τα οποία έρχεστε σε επαφή στην καθημερινότητά σας, «σκοτώνουν» σιγά- σιγά τη νοημοσύνη σας επιδεινώνοντας τις γνωστικές σας επιδόσεις;

Μερικές φορές, δεν συνειδητοποιούμε πόσο επιβλαβείς μπορεί να είναι οι συνήθειές μας. 

Πολλά πράγματα που πιθανώς κάνετε κάθε μέρα έχουν αρνητική επίδραση στον εγκέφαλό σας και «σκοτώνουν» τη νοημοσύνη σας. Εδώ είναι 5 από αυτά, όπως τα διαβάσαμε στο αμερικανικό learning-mind.com.

1. Multitasking

Αν διαβάζετε αυτό το άρθρο ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση και απαντάτε στα γραπτά σας μηνύματα, μπορεί να πιστεύετε ότι απλώς κάνετε περισσότερα πράγματα σε μικρότερο χρονικό διάστημα, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι καλή ιδέα. «Το multitasking μειώνει την πυκνότητα της φαιάς ουσίας, επηρεάζοντας τον γνωστικό και συναισθηματικό σας έλεγχο. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν συνεχώς gadgets δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και να θυμηθούν πληροφορίες, τόσο καλά όσο οι άλλοι» σημειώνει το αμερικανικό άρθρο.

Έτσι, στην πραγματικότητα, το multitasking είναι λιγότερο παραγωγικό από το να κάνεις ένα μόνο πράγμα τη φορά.

2. Κακή διατροφή

Θα πρέπει να ανησυχείτε για την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών και ζάχαρης όχι μόνο για χάρη της υγείας σας, αλλά και επειδή τέτοιου είδους τροφές μειώνουν τη γνωστική σας ευελιξία, η οποία είναι η ικανότητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις και μπορεί να επηρεάσει τη μνήμη και την ικανότητά σας για μάθηση.

Ο εγκέφαλός σας (όπως και το στομάχι σας) θα σας ευχαριστήσει επίσης που δεν ακολουθήσατε τον εύκολο δρόμο τρώγοντας προμαγειρεμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα. Α, και μην νομίζετε ότι η καφεΐνη είναι πραγματικά ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας, καθώς προκαλεί εύκολα πονοκεφάλους και σας κάνει λιγότερο ήρεμους. Η κατανάλωση υγιεινών σπιτικών τροφίμων είναι αυτό που θα σας δώσει την ενέργεια που χρειάζεστε.

3. Googlάρισμα

Η αναζήτηση στο Διαδίκτυο κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι γνωρίζουν περισσότερα, καθώς μπορούν να βρουν σχεδόν οποιαδήποτε απάντηση στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι ο εγκέφαλός σας… κάνει τη δουλειά. Γνωρίζοντας ότι έχετε εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες, δεν τις θυμάστε τόσο καλά, κάτι που επηρεάζει επίσης την κριτική σας σκέψη.

Επίσης, αν είστε ειδικός στον τομέα σας και χρησιμοποιείτε τον δικό σας εγκέφαλο, οι ψυχολόγοι διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι γνωρίζουν πολλά για ένα θέμα είναι πιο πιθανό να ισχυριστούν ότι τα «φτιαχτά» γεγονότα είναι αληθινά. Στην πραγματικότητα, είναι πιο πιθανό να πιστεύουμε τις πληροφορίες που μας αποδεικνύουν ότι έχουμε δίκιο- και έτσι τείνουμε να μην τις αμφισβητούμε.

4. Δεν είσαι κοινωνικός

Ο εγκέφαλός μας είναι φτιαγμένος για κοινωνικοποίηση και πρέπει να είμαστε σε επαφή με άλλους ανθρώπους για να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε σωστά. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που κοινωνικοποιούνται πολύ, αποδίδουν καλύτερα στα γνωστικά τεστ από εκείνους που δεν το κάνουν. Το να είστε με φίλους σας δίνει επίσης την ευκαιρία να κάνετε ένα διάλειμμα και να αποφύγετε το υπερβολικό άγχος, το οποίο μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τη μνήμη και την πνευματική σας οξύτητα. Η έλλειψη αρκετής κοινωνικής ζωής αυξάνει την πιθανότητα εμφάνισης ψυχολογικών διαταραχών, οι οποίες μπορεί δυνητικά να βλάψουν τον εγκέφαλό σας. Επομένως, θα πρέπει να το σκεφτείτε δύο φορές πριν θυσιάσετε χρόνο που θα μπορούσατε να αφιερώσετε με τους φίλους σας, για να συγκεντρωθείτε στη δουλειά σας.

Φυσικά, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ανάγκες επικοινωνίας ποικίλλουν ανάμεσα στους διαφορετικούς τύπους προσωπικότητας. Ένας εσωστρεφής θα χρειαστεί λιγότερη κοινωνικοποίηση στην καθημερινότητά του από έναν εξωστρεφή για να νιώσει ευτυχισμένος και ολοκληρωμένος. Το θέμα είναι να μην απομονώνεστε πολύ και να έχετε την κατάλληλη κοινωνική αλληλεπίδραση για τις ανάγκες σας.

5. Έλλειψη ύπνου

Το έχεις δει και σε άλλες λίστες μας. Ο κακός ύπνος βλάπτει τις δεξιότητες σκέψης σας. Η μελέτη όλη τη νύχτα πριν από τις εξετάσεις, είναι μια πολύ κακή ιδέα. Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει αρνητικά τη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη, την εστίαση και τις δεξιότητες προγραμματισμού, καθώς και την ικανότητα κατανόησης των συναισθημάτων άλλων ανθρώπων.

Περιττό να πούμε ότι όλο αυτό δυσκολεύει τον εγκέφαλό σας να λειτουργεί αποτελεσματικά. Ακόμα κι αν είστε κουρασμένοι όχι από την έλλειψη ύπνου αλλά από τη σωματική και ψυχική εξάντληση, μάλλον θα πρέπει να κάνετε ένα διάλειμμα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − seventeen =