αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Πέντε μαθήματα που έμαθα χτίζοντας μια επιχείρηση που όλοι έλεγαν ότι θα αποτύχει»: Εξηγεί ένας businessman

«Πέντε μαθήματα που έμαθα χτίζοντας μια επιχείρηση που όλοι έλεγαν ότι θα αποτύχει»: Εξηγεί ένας businessman

«Δεν υπήρξε ποτέ καλύτερη στιγμή για τη δημιουργία μιας λύσης software. Υπάρχουν πολλά εργαλεία εκεί έξω που μπορούν να δημιουργήσουν ιστότοπους και εφαρμογές smartphone με μεταφορά και παράθεση στοιχείων σε μια οθόνη. Αλλά όταν δημιουργείτε μια tech startup, χρειάζονται πολλά περισσότερα από το να έχετε έναν όμορφο ιστότοπο ή μια εφαρμογή smartphone». Κάπως έτσι ξεκινά το άρθρο του στο αμερικανικό Entrepreneur.com o Michael Fenech. Ο ίδιος είναι επιχειρηματίας, έχει δημιουργήσει αρκετές tech εταιρίες, ενώ αυτή τη στιγμή είναι συνιδρυτής της EndGame Network και CEO της VoiceByte.

Η διαδρομή προς την επιτυχία δεν ήταν εύκολη. Και εδώ είναι ένα σημαντικό point: Μπορεί να έχεις μία ιδέα που την θεωρείς καλή, αλλά την ίδια στιγμή όλοι οι άλλοι να προβλέπουν… ότι θα αποτύχει. Και πως μπορείς να ξεπεράσεις αυτό το εμπόδιο που ίσως σε «φρενάρει»; Ο Fenech παραθέτει 5 μαθήματα που έμαθε χτίζοντας μία επιχείρηση που όλοι νόμιζαν ότι θα αποτύχει. Μάλλον θα σου φανούν χρήσιμα.

«Οι άνθρωποι έλεγαν ότι θα αποτύχω, αλλά τους αγνόησα όλους και ιδού τα μαθήματά που έμαθα», λέει ο πετυχημένος businessman.

1# Βεβαιωθείτε ότι λύνετε ένα πρόβλημα. Αυτό το μάθημα είναι κρίσιμο. Εάν δεν λύνετε ένα πρόβλημα που είναι αρκετά επώδυνο για να σας πληρώσουν οι άνθρωποι για να το λύσετε, τότε χάνετε το χρόνο σας. «Από την εμπειρία μου, εμείς είχαμε ένα συμπαγές προϊόν και ιδέα, αλλά ένιωσα ότι ήταν λίγο αδύναμο από την πλευρά της επίλυσης προβλήματος. Όταν το ξεπεράσαμε αυτό και κάναμε προσπάθεια για να λύσουμε ένα μεγαλύτερο πρόβλημα, η αναπτυξιακή μας τροχιά άλλαξε» σημειώνει ο Fenech. Αυτό είναι το νούμερο ένα μάθημα. Γιατί; Γιατί αν λύσετε ένα αρκετά μεγάλο πρόβλημα για μια μεγάλη αγορά, θα έρθει μια στιγμή που θα χρειαστεί να συγκεντρώσετε κεφάλαια. Όταν απευθύνεστε σε επενδυτές, θα κριθείτε για το πρόβλημα που θα λύσετε. Αν παρουσιάσετε κάτι που λύνει ένα μεγάλο πρόβλημα, οι επενδυτές θα δείξουν ενδιαφέρον και θα έχετε την πλήρη προσοχή τους. Εάν η λύση σας λύνει ένα πρόβλημα για μια μεγάλη αγορά και μπορείτε να «τυλίξετε» ένα μοντέλο εσόδων γύρω από αυτό, είστε σε καλό δρόμο για να λάβετε χρηματοδότηση.

2# Βρείτε έναν σπουδαίο προγραμματιστή. Οι tech ιδέες πρέπει να μετατραπούν σε προϊόντα και η πορεία προς ένα προϊόν είναι μέσω των developers. Το να έχετε έναν καλό προγραμματιστή νωρίς στο ταξίδι σας είναι πολύ σημαντικό. Αυτοί δίνουν ζωή στην ιδέα σας. Μην αγχώνεστε αν δεν γνωρίζετε προγραμματιστές, υπάρχουν πολλές πλατφόρμες όπου μπορείτε να δημοσιεύσετε μια αγγελία για να συνδεθείτε μαζί τους. «Είδα ότι οι καλύτεροι developers που μπορείς να βρεις για early-stage concepts είναι οι full-stack developers», λέει ο Fenech.

3# Επικυρώστε την υπόθεσή σας. H υπόθεση σας είναι ουσιαστικά η λύση που παρέχετε. Πρέπει να ελεγχθεί για να διαπιστωθεί εάν πράγματι λύνει το πρόβλημα που έχετε εντοπίσει. Το όμορφο με το στάδιο επικύρωσης είναι ότι μπορείτε να βουτήξετε το δάχτυλό σας στο νερό για να ελέγξετε αν πρόκειται για κάτι μεγάλο. Ή τουλάχιστον κάτι που θα βγάλει χρήματα. «Ο καλύτερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να δημιουργήσετε ένα MVP- ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν. Θυμάστε στο μάθημα #2 όπου είπα ότι πρέπει να βρείτε έναν προγραμματιστή full-stack; Εδώ μπαίνει η δύναμη αυτού του τύπου προγραμματιστών. Το MVP είναι μια έκδοση του προϊόντος σας που έχει αρκετά χαρακτηριστικά για να αποδείξει ότι η υπόθεση (λύση) σας είναι σωστή», λέει ο Fenech. Ένα MVP έχει σχεδιαστεί για να αποδεικνύει την υπόθεσή σας χωρίς να χρειάζεται να κάνετε τεράστιες δαπάνες για την ανάπτυξη. Έτσι, ο προγραμματιστής μπορεί να δημιουργήσει το front end και back end, για να σας επιτρέψει να αποδείξετε τη λύση σας. «Με τον MVP μας, φτιάξαμε ένα μικρό μέρος της λύσης και δοκιμάσαμε την υπόθεσή μας. Το αποτέλεσμα ήταν ότι είχαμε 30.000 άτομα να ασχοληθούν με το προϊόν μας σε μια νύχτα. Αυτό μας επέτρεψε να δημιουργήσουμε το προϊόν επειδή η αντααπόκριση επικύρωσε την ιδέα μας» λέει ο ίδιος.

4# Ομάδα. Έχετε τον full-stack προγραμματιστή σας, έχετε δημιουργήσει το MVP σας και είναι πολλά υποσχόμενο, και τώρα τι; Λοιπόν, ήρθε η ώρα να αρχίσετε να εστιάζετε στη δημιουργία της ομάδας σας. «Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για να δημιουργήσετε μια ομάδα και προτείνω να ξεκινήσετε με έναν βασικό σύμβουλο. Αυτός ο σύμβουλος πρέπει να έχει επιρροή στον χώρο στον οποίο παίζετε. Για παράδειγμα, εάν έχετε μια media-tech startup, ο σύμβουλος-στόχος σας μπορεί να είναι μέλος του ΔΣ ενός τηλεοπτικού σταθμού» λέει ο Fenech. Ο λόγος που επιλέγετε αυτόν τον τύπο συμβούλου είναι για να αξιοποιήσετε τα δίκτυα και τις επαφές τους. Το βασικό εδώ είναι ότι οι επαφές τους μπορούν να σας βοηθήσουν με τη διανομή ή την ανάπτυξη πελατών. Επίσης, η επιλογή αυτού του τύπου συμβούλου θα σας βοηθήσει κατά την άντληση κεφαλαίων. Εάν ένας επενδυτής δει αυτό το άτομο στην ομάδα σας και είναι πολύ γνωστό στον χώρο, θα λειτουργήσει θετικά.

5# Συνεργασίες. Η ανάπτυξη της startup σας είναι σημαντική. Κάθε φορά που προτείνετε την startup σας σε επενδυτές, πρέπει να δείχνετε ξεκάθαρα τα κανάλια διανομής σας. «Υπάρχουν οι παραδοσιακές μέθοδοι διανομής, όπως το μάρκετινγκ επί πληρωμή, αλλά ένα κανάλι διανομής που βρήκαμε εκπληκτικό ήταν η δύναμη των συνεργασιών. Έχω μια ερώτηση που κάνω στον εαυτό μου συνέχεια: πώς μπορώ να κάνω περισσότερα με λιγότερη προσπάθεια; Με άλλα λόγια, πώς μπορώ να συνδεθώ με όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια ή δαπάνες; Καλώς ήρθατε στις συνεργασίες. Οι συνεργασίες είναι ένας ισχυρός τρόπος γρήγορης διανομής για να αυξήσετε τα έσοδα ή να παρουσιάσετε τεράστια ανάπτυξη». τονίζει ο Fenech.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty + 1 =