αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΠέντε λόγοι για τους οποίους τα Τρίκαλα είναι… πολύ μπροστά

Πέντε λόγοι για τους οποίους τα Τρίκαλα είναι… πολύ μπροστά

Είναι ίσως η μοναδική πόλη της Ελλάδας, για την οποία ακούμε συχνά ειδήσεις και είναι πάντα θετικές. Κάποια καινοτομία, κάποια νέα τεχνολογία ή κάτι τέτοιο, και τα Τρίκαλα κάνουν τους πάντες να ασχοληθούν μαζί της. Η LIFO έφτιαξε μια ενδιαφέρουσα λίστα. Είναι οι 5 λόγοι για τους οποίους τα Τρίκαλα είναι μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή πόλη, ιδανική για να ζεις.

1. Αντικαπνιστικός Νόμος

Πίστευες ποτέ ότι θα υπάρξει μια πόλη στην Ελλάδα η οποία θα εφάρμοζε πλήρως τον αντικαπνιστικό νόμο; Μην μπαίνεις στον κόπο να απαντήσεις, γνωρίζω ήδη τι θα πεις. Άσε με όμως να σε διαψεύσω γιατί τα Τρίκαλα «έκοψαν» το κάπνισμα από τις 20 Νοεμβρίου του 2017. Αυτή η πολύ σημαντική ημέρα για την υγεία των Τρικαλινών ξεκίνησε με εκστρατεία ενημέρωσης όλων των πολιτών, φορέων καταστηματαρχών σχετικά με την απόφαση του Δήμου Τρικκαίων για την εφαρμογή του νόμου. Μια απόφαση την οποία στήριξαν συλλογικά όχι μόνο οι καταστηματάρχες αλλά και φορείς όπως η Αστυνομική Διεύθυνση, το ΣΕΦΑΑ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το ιατρείο Διακοπής Καπνίσματος, το Νοσοκομείο Τρικάλων, το Κέντρο Κοινωνικής Παρέμβασης και Ομάδα Εθελοντών Τρικάλων! Βέβαια υπάρχουν και αρκετοί Τρικαλινοί καπνιστές που διαμαρτύρονται για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου στα μαγαζιά καθώς είναι αναγκασμένοι να βγαίνουν στον εξωτερικό χώρο.

2. Ευρυζωνικότητα

Η θεσσαλική πόλη κατέχει επάξια, ήδη από το 2008 (!!!!), τα σκήπτρα της πρώτης ψηφιακής πόλης στην Ελλάδα αφού παρέχει σ΄ όλους τους πολίτες και τους επισκέπτες της δωρεάν ασύρματο Ιντερνετ, δίνει τη δυνατότητα στους δημότες να επιλέγουν τα θέματα που θα συζητηθούν στο δημοτικό συμβούλιο και να συμμετέχουν online στις συνεδριάσεις του ενώ παρέχει υπηρεσίες τηλεπρόνοιας και εφαρμόζει σύστημα διαχείρισης παραπόνων, στο πλαίσιο του οποίου οι πολίτες ενημερώνονται άμεσα για τον χρόνο διεκπεραίωσης των αιτημάτων τους. Κι όλα αυτά συμβαίνουν τα τελευταία 10 χρόνια.

Το επίτευγμα αυτό χαρακτηρίζεται ως «μικρό θαύμα» ειδικά αν αναλογιστούμε την πολύ χαμηλή θέση της Ελλάδας στην Ε.Ε. σχετικά με την ευρυζωνικότητα και την παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους πολίτες (μόνο το 9,1% των δήμων να διαθέτουν τις ανάλογες υποδομές). Μάλιστα τα Τρίκαλα γίνονται η πρώτη πόλη της Ελλάδας που θα υποδεχθεί, πιλοτικά, τις απίστευτες ταχύτητες 5G  του δικτύου ίντερνετ.

3. Ποδηλατόδρομος

Είχα ακούσει ότι στα Τρίκαλα μπορείς να μετακινηθείς με το ποδήλατο χωρίς κανέναν απολύτως φόβο αλλά αυτό που αντίκρισα όταν τα επισκέφθηκα δεν το περίμενα! Στα Τρίκαλα σχεδόν όλοι είναι ποδηλάτες (ή έστω αυτή η εντύπωση σου δίνεται από τον όγκο των πολιτών που μετακινούνται μ’ αυτά). Το ακόμα πιο εκπληκτικό είναι πως όλοι χαίρουν απόλυτου οδικού σεβασμού από τους υπόλοιπους. Ψάχνοντας περισσότερο βρήκα ότι τα Τρίκαλα διαθέτουν τον μεγαλύτερο ποδηλατόδρομο της Ελλάδας και σαν δήμος μετράει τουλάχιστον 30.000 ποδήλατα (7 στους 10 κατοίκους για τις καθημερινές τους μετακινήσεις χρησιμοποιούν το ποδήλατο). Για να βγουν αυτά τα νούμερα, σπουδαίο ρόλο παίζει και η ενοικίαση δημοτικών ποδηλάτων προς κατοίκους και επισκέπτες, μια δυνατότητα που ο Δήμος Τρικκαίων «έφερε» πολύ νωρίς.

4. Σκουπίδια

Από τον Ιούνιο του 2017 και σε αρκετά σημεία στο κέντρο της πόλης, όπου υπάρχουν μαζεμένοι κάδοι σκουπιδιών και ανακύκλωσης, ο Δήμος Τρικκαίων, σκέφθηκε άλλη μια πολύ ωραία λύση, ώστε να κρύψει το άσχημο θέαμα των κάδων. Τι έκανε; Τοποθέτησε καλαίσθητους ξύλινους φράκτες, οι οποίοι ανοίγουν και ξανακλείνουν. Η νέα πρωτότυπη αυτή ενέργεια, που συνιστά τη νέα μόδα με τα σκουπίδια στα Τρίκαλα, θα επεκταθεί και σε άλλα σημεία, όπου υπάρχουν κάδοι στα Τρίκαλα και είμαστε σίγουροι πως ανάλογες κινήσεις θα κάνουν και άλλες πόλεις ανά την Ελλάδα.

5. Λεωφορείο χωρίς οδήγο

Στα Τρίκαλα συνέβη και η πιο επιτυχημένη στον κόσμο πιλοτική χρήση αστικών λεωφορείων χωρίς οδηγό! Τα λεωφορεία που κυκλοφόρησαν στους δρόμους των Τρικάλων από τα τέλη Σεπτεμβρίου του 2016 έως και το Μάρτιο του 2017 πραγματοποίησε συνολικά 1.490 δρομολόγια, διανύοντας 3.580 χιλιόμετρα και μεταφέροντας 12.138 επιβάτες. Τα τέσσερα λεωφορεία (συν δύο εφεδρικά) κυκλοφορούσαν έξι ημέρες (Τρίτη έως Κυριακή), δώδεκα ώρες την ημέρα, ενώ είχε προγραμματιστεί να εκτελούν τακτικά και έκτακτα δρομολόγια μέσω των δύο γραμμών (μπλε και κόκκινη).

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + five =