αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε «κρυφά» σημάδια που δείχνουν ότι το μυαλό σου γίνεται πιο αργό

Πέντε «κρυφά» σημάδια που δείχνουν ότι το μυαλό σου γίνεται πιο αργό

Το να προσδιορίσετε εάν ο εγκέφαλός σας λειτουργεί σωστά ή όχι μπορεί να είναι λίγο μπερδεμένο, αλλά θα πρέπει να δώσετε προσοχή σε ορισμένα σημάδια.

Η επιβράδυνση του εγκεφάλου σας όσο μεγαλώνετε ηλικιακά, μπορεί να είναι απογοητευτική. Ωστόσο, μπορεί να μειωθεί και να αντιμετωπιστεί με κατάλληλα μέτρα και επαρκή βοήθεια. Για αρχή, πρέπει να εντοπίσεις αυτό το φαινόμενο στον εαυτό σου. Όπως διαβάζουμε στο αμερικανικό learning-mind.com, υπάρχουν μερικά σημάδια που δείχνουν ότι το μυαλό σου γίνεται πιο αργό. Δεν είναι πάντα εύκολο να τα παρατηρήσεις, για αυτό πρέπει να είσαι προσεκτικός.

1. Πιο αργές διαδικασίες σκέψης

Η ταχύτητα επεξεργασίας του εγκεφάλου υποδηλώνει το ρυθμό με τον οποίο ένα άτομο προσλαμβάνει νέες πληροφορίες, καταλήγει σε μια κρίση σχετικά με αυτές και διατυπώνει μια απάντηση. Η ταχύτητα επεξεργασίας πληροφοριών μας αλλάζει καθώς γερνάμε, σε σχήμα ανεστραμμένης καμπύλης U. Από την παιδική ηλικία έως την εφηβεία, η ταχύτητα της σκέψης μας είναι σχετικά σταθερή, και φτάνει το πικ στη μέση ηλικία. Από την μέση ηλικία και μετά αρχίζει να μειώνεται.

Η γνωστική μείωση στην ταχύτητα επεξεργασίας μπορεί να οφείλεται στην τακτική φθορά της ‘λευκής ουσίας’ στον εγκέφαλο, η οποία αποτελείται από άξονες που συνδέουν τα διάφορα μέρη του εγκεφάλου μεταξύ τους. Καθώς η ταχύτητα μεταφοράς πληροφοριών κατά μήκος των αξόνων επιβραδύνεται, η ταχύτητα νοητικής επεξεργασίας ενός ατόμου επίσης μειώνεται.

2. Απώλεια μνήμης

Όταν ένα άτομο αρχίζει να ξεχνά πράγματα, ειδικά στην περίπτωση των ηλικιωμένων, τείνουμε αμέσως να πιστεύουμε ότι είναι νόσος του Αλτσχάιμερ, αλλά αυτή δεν είναι η μόνη αιτία απώλειας μνήμης. Μπορεί να συμβεί σε οποιαδήποτε ηλικία και για πολλούς λόγους.

Άλλες πηγές εκτός από τη νόσο του Αλτσχάιμερ που μπορεί να προκαλέσουν απώλεια μνήμης, περιλαμβάνουν την άπνοια ύπνου (sleep apnea). Είναι μια θεραπεύσιμη διαταραχή κατά την οποία ένα άτομο σταματά για λίγο να αναπνέει συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Καθώς η παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο διακόπτεται αρκετές εκατοντάδες φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας, επηρεάζει τη μνήμη. Αυτό, με τη σειρά του, καθιστά δύσκολο να θυμάστε σημαντικές πληροφορίες, όπως μπορεί να μην μπορείτε να θυμηθείτε πού βάλατε τα κλειδιά αφού κλειδώσατε τις πόρτες το προηγούμενο βράδυ. Ήπια προβλήματα μνήμης μπορούν επίσης να αναπτυχθούν με την πάροδο του χρόνου λόγω μικρών σιωπηλών εγκεφαλικών επεισοδίων που επηρεάζουν μικρότερα αιμοφόρα αγγεία. Αυτά μπορεί να προκαλέσουν ήπιες έως σοβαρές αλλαγές στον εγκέφαλο και γνωστική εξασθένηση.

3. Κακή συγκέντρωση

Η κακή συγκέντρωση θεωρείται συνήθως ως ένα από τα συμπτώματα της άνοιας. Ωστόσο, μπορεί επίσης να προκληθεί από άλλους παράγοντες όπως υψηλό πυρετό, αφυδάτωση, ανεπάρκεια βιταμινών, κακή διατροφή, αντίδραση σε φάρμακα, προβλήματα με τον θυρεοειδή αδένα ή ελαφρύ τραυματισμό στο κεφάλι.

Κατά καιρούς, οι ηλικιωμένοι έχουν συναισθηματικά προβλήματα και ανάγκες που εσφαλμένα διαγιγνώσκονται ως άνοια. Η μοναξιά, η λύπη, η πλήξη και η ανησυχία είναι κοινά προβλήματα που συνήθως αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι όταν συνταξιοδοτούνται ή αντιμετωπίζουν το θάνατο στενών φίλων, συγγενών ή συζύγου. Η προσπάθεια προσαρμογής σε αυτές τις αλλαγές μπορεί να τους αφήσει μπερδεμένους και να μην μπορούν να θυμηθούν ή να ενεργήσουν καθαρά. Ευτυχώς όμως, με τη βοήθεια υποστηρικτικών φίλων και μελών της οικογένειας ή με τη συμβουλευτική και τη θεραπεία από έναν γιατρό, αυτά τα συναισθηματικά προβλήματα μπορούν να ανακουφιστούν.

4. Ομίχλη εγκεφάλου

Η ομίχλη του εγκεφάλου δυσκολεύει την εκτέλεση απλών εργασιών, όπως η σύνταξη μιας επιστολής ή η δημιουργία μιας λίστας με είδη σούπερ μάρκετ. Το να σκέφτεσαι γρήγορα, να θυμάσαι γρήγορα και ακόμη και να κάνεις μια συνομιλία μπορεί να γίνει δύσκολο όταν δημιουργηθεί ομίχλη του εγκεφάλου. Ονομάζεται «ομίχλη» επειδή κυριολεκτικά αισθάνεσαι ότι το μυαλό έχει θολώσει όταν προσπαθείς να σκεφτείς. Οι άνθρωποι αισθάνονται απομονωμένοι και διανοητικά αργοί σαν να είναι εντελώς εξαντλημένοι.

Επιπλέον, η επικοινωνία, προφορική ή γραπτή, μπορεί να γίνει δύσκολη σε σημείο απογοήτευσης για ένα άτομο που αντιμετωπίζει εγκεφαλική ομίχλη. Μπορεί να αντιμετωπίσετε αδυναμία συγκέντρωσης και απότομη πτώση της παραγωγικότητας.

5. Αίσθηση του slow motion

Νιώθεις ότι η ζωή τριγύρω είναι σε «αργή κίνηση»; Μπορεί να συμβεί σπάνια, συχνά ή μπορεί να φαίνεται ότι αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς σας. Αυτό είναι γνωστό ως άγχος αργής κίνησης. Το άγχος του slow motion σας κάνει να νιώθετε ότι ο εγκέφαλός σας λειτουργεί με χαμηλότερη ταχύτητα. Η πρακτική της χαλαρής αναπνοής μέσω της γιόγκα ή του διαλογισμού και η αύξηση του χρόνου χαλάρωσης είναι ένας τρόπος για να καταπολεμήσετε αυτό το συναίσθημα.

Ένας άλλος τρόπος για να επηρεάσετε τη γνωστική λειτουργία, είναι ακούγοντας κλασική μουσική, η οποία μπορεί να διεγείρει την εγκεφαλική δραστηριότητα και να βελτιώσει την ικανότητά σας να συγκεντρώνεστε και να διατηρείτε πληροφορίες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × two =