αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε κινήσεις που πρέπει να κάνεις, αν γίνεις ο νέος manager στην εταιρία που δουλεύεις

Πέντε κινήσεις που πρέπει να κάνεις, αν γίνεις ο νέος manager στην εταιρία που δουλεύεις

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι σε μία εταιρία, θέλουν να πάρουν μια προαγωγή. Κάτι που πολλές φορές δημιουργεί και έναν ιδιαίτερο ανταγωνισμό μέσα σε μία επιχείρηση.

Και δεν είναι απαραίτητα κακός αυτός ο ανταγωνισμός. Όταν οι εργαζόμενοι θέλουν να γίνουν καλύτεροι, δεν σημαίνει ότι θέλουν να αποτύχει ο άλλος—απλώς θέλουν να πιάσουν σκορ 100, όταν ο συνάδελφός τους σκοράρει 90. Μια οπτική που τους ωθεί να γίνονται όλο και καλύτεροι και να πετυχαίνουν αξιοσημείωτα αποτελέσματα. Η προσπάθεια για να γίνεις καλύτερος περιλαμβάνει σκληρή δουλειά και αφοσίωση. Στοιχεία που ο εργοδότης ή τα ανώτερα στελέχη πιθανόν θα δουν και, σε πολλές περιπτώσεις, να σε οδηγήσουν σε μία προαγωγή.

Αλλά τα πράγματα γίνονται πιο περίπλοκα, όταν τελικά πάρεις την προαγωγή και στην συνέχεια πρέπει να δουλέψεις με τους συναδέλφους που ήσασταν μαζί στο γραφείο- με την διαφορά ότι τώρα είσαι… ανώτερος τους στην εταιρική ιεραρχία. Η κατάσταση μπορεί να γίνει ακόμα πιο άβολη αν ο συνάδελφος σου είναι και στενός φίλος σου.

Έχει σημασία το πως θα κινηθείς το πρώτο χρονικό διάστημα, συνυπολογίζοντας και όλες τις νέες ευθύνες που θα αναλάβεις. Το αμερικανικό Success.com έφτιαξε μία ενδιαφέρουσα λίστα και παραθέτει 5 κινήσεις που πρέπει να κάνεις, αν γίνεις ο νέος manager στην εταιρία που δουλεύεις.

1. Βρες έναν μέντορα. Είτε είναι κάποιος στην εταιρία, είτε ένας φίλος ή κάποιος στο δίκτυό σας, αναζητήστε και συνδεθείτε με άτομα που έχουν βρεθεί στην ίδια κατάσταση—και το έκαναν με επιτυχία. Συναντηθείτε μαζί τους πριν από τη μετάβαση και είναι επίσης χρήσιμο να συζητάτε μαζί τους συχνά κατά την πρώτη φάση της αλλαγής του ρόλου σας. Ζητήματα και ερωτήσεις αναμφίβολα θα εμφανιστούν, γι’ αυτό συνεχίστε να συναντιέστε μία φορά το μήνα για το πρώτο έτος. Οι άνθρωποι αυτοί σίγουρα έχουν να σου δώσουν μερικές καλές συμβουλές και γνώσεις.

2. Κάνε τη δύσκολη συζήτηση. Βγάλε τους ανθρώπους του τμήματος σου για ποτό ή καφέ – εκτός δουλειάς – για να διαχειριστείτε την αλλαγή. Είναι ΟΚ να ρωτήσεις “Αυτό είναι λίγο περίεργο, σωστά;”. Κάνε τους να αισθάνονται πιο άνετα για αυτό, με το να μοιραστείς τις σκέψεις ή τους προβληματισμούς σου. Πείτε τους ότι θέλετε το ειλικρινές feedback τους, για να μάθετε καθώς προχωράτε. Οι καλοί, πολύτιμοι υπάλληλοι θα το δουν αυτό ως μια ευκαιρία για να αναπτυχθούν και να δημιουργήσουν μια στενή σχέση με το νέο τους διευθυντή.

3. Να είσαι ο εαυτός σου. Πήρες προαγωγή για κάποιο λόγο και, μάλλον, οι άνθρωποι που ήσασταν κάθε ημέρα μαζί στο γραφείο αναγνωρίζουν τη σκληρή δουλειά και τη συνεισφορά σου. Μην προσπαθήσεις να αλλάξεις προηγούμενες εργασιακές συνήθειες ή συμπροφορά, επειδή πήρες μία μεγαλύτερη θέση. Η μόνη προσαρμογή που πρέπει να κάνεις, είναι να εργαστείς πιο σκληρά και πιο έξυπνα. Εάν εσείς και κάποια μέλη της ομάδας ήσασταν πολύ στενοί φίλοι πριν, συνεχίστε να χτίζετε αυτές τις σχέσεις – μην νομίζετε ότι οι διευθυντές δεν μπορούν να είναι φίλοι με το προσωπικό σε κάποιο βαθμό. Αν οι σχέσεις που είχατε πριν την προαγωγή λειτουργούσαν καλά, συνεχίστε σε αυτό.

4. Θυμήσου προσωπικές εμπειρίες. Πάρτε όλα όσα μάθατε στον προηγούμενο ρόλο σας—τις ανησυχίες, τις πηγές άγχους, πώς επιτεύχθηκαν οι νίκες— και χρησιμοποιήστε αυτές τις πληροφορίες για να βοηθήσετε την ανάπτυξη της ομάδας. Μερικοί από τους μεγαλύτερους ηγέτες είναι εκείνοι που ξεκινούν από τον «πάτο», επειδή κατανοούν τους αγώνες, έχουν βρεθεί στις κατώτερες θέσεις, και συμπάσχουν με την ομάδα.

5. Φτιάξε καλύτερες σχέσεις. Δεν συμβαδίζουν όλα τα μέλη της ομάδας σε μια εταιρία, και αυτό είναι απλώς μια πραγματικότητα του σημερινού εργατικού δυναμικού. Εάν κάποιες σχέσεις σας δεν ήταν καλές στην αρχή, κάντε τώρα μια επιπλέον προσπάθεια για να τις βελτιώσετε προσεγγίζοντας το κάθε μέλος της ομάδας. Ακούστε αυτά που ΄έχουν οι άλλοι να σας πουν και προσπαθήστε να βρείτε λύσεις σε προβλήματα. Στόχος σας πρέπει να είναι να δημιουργήσετε ένα καλό κλίμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Harvard Business Review: Γιατί το «ακολούθησε το πάθος σου» μπορεί να είναι μία άχρηστη συμβουλή καριέρας

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten + five =