αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε κινήσεις για να κάνεις personal branding (και μέσα στο καλοκαίρι) | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Πέντε κινήσεις για να κάνεις personal branding (και μέσα στο καλοκαίρι) | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Μπορεί το καλοκαίρι τα επαγγελματικά πλάνα να μπαίνουν σε πιο χαλαρούς ρυθμούς, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να κατεβάζεις διακόπτες… και να επιστρέψεις τον Σεπτέμβριο. Πέρα από την ξεκούραση και την διασκέδαση που είναι απαραίτητα, μπορείς να αφιερώσεις κάποιες ημέρες του καλοκαιριού έτσι ώστε να κάνεις το personal branding σου και να είσαι ένα βήμα πιο μπροστά το φθινόπωρο.

Το έχουμε ξανά πει: Το personal brand παίζει ρόλο. Είναι ουσιαστικά η «ταυτότητα» που χτίζεις μέσα σε μια επαγγελματική κοινότητα. Είναι σημαντικό στην εποχή μας να οικοδομήσεις το personal brand σου. Άλλωστε αυτό είναι πλέον λίγο πιο εύκολο, αφού μπορείς να χρησιμοποιήσεις π.χ. ένα blog, το Facebook ή το Linkedin.

Τώρα λοιπόν θα δούμε 4+1 κινήσεις για να χτίσεις το personal brand σου. Ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι.

1# Έχε άποψη (και πες την δυνατά): Αν θέλεις να φτιάξεις ένα κοινό που θα σε ακολουθεί δυναμικά, πρέπει να έχεις άποψη και να την λες. Για διάφορα πράγματα που συμβαίνουν τριγύρω. Εστιάζοντας στο πεδίο σου. Μην σε ανησυχεί το αν θα συμφωνήσουν όλοι μαζί σου. Αυτό δεν θα γίνει. Εσύ απλά έχε την άποψη σου, η οποία θα δημιουργεί ενδιαφέρουσες συζητήσεις. Προσοχή όμως. Δεν χρειάζεται να πας στην υπερβολή, και να έχεις άποψη… για όλα. Ακόμα και για πεδία τα οποία δεν γνωρίζεις. Να είσαι εστιασμένος και προσεκτικός στις κινήσεις σου.

2# Δώσε γνώσεις: Ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξεις το προφίλ σου, είναι να βοηθήσεις τους άλλους. Μοιράσου τις γνώσεις που έχεις. Δώσε τις συμβουλές σου. Εξήγησε στους ανθρώπους το πως ακριβώς δουλεύεις, βήμα- βήμα. Δώσε την ίδια έμφαση στις αποτυχίες σου, όσο κάνεις και με τις επιτυχίες σου. Και στο τέλος είναι χρήσιμο να παραθέσεις και μερικούς αριθμούς, ως αποτέλεσμα της δουλειάς που κάνεις.

3# Συνάντησε κόσμο. Ναι, το καλοκαίρι είναι μία καλή περίοδος για να κάνεις συναντήσεις από κοντά. Όλοι έχουν πιο χαλαρό πρόγραμμα, άρα συνήθως είναι πιο εύκολο να κλείσεις μια συνάντηση. Α, και βγες λίγο έξω από τους τοίχους των γραφείων. Τι θα έλεγες για μια επαγγελματική συνάντηση σε κάποιο παραλιακό μαγαζί, μαζί με καφέ ή κοκτέιλ;

4# «Παίξε» με την δική σου πλατφόρμα: Αυτό που δεν καταλαβαίνουν αρκετοί στην εποχή μας, είναι ότι δεν γίνεται να χτίσεις μια αυτοκρατορία πάνω σε… ενοικιαζόμενη Γη. Τα social media και το YouTube είναι πολύ καλά. Αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι τα δεδομένα που έχεις εκεί δεν είναι στην κατοχή σου. Έχουμε δει, για παράδειγμα, FB Pages με 100.000 Likes να κλείνουν μέσα σε μια νύχτα. Και μετά έχεις πρόβλημα. Φρόντισε να έχεις πάντα και μια δική σου πλατφόρμα. Μπορεί να είναι ένα απλό blog. Ή ένα newsletter. Ένας χώρος που θα μπορούν όλοι να σε βρουν, πάντα. Από εκεί, ίσως μπορέσεις να έχεις και έσοδα. Είπαμε, θα είναι δικό σου και θα μπορείς να το διαχειριστείς όπως θες. Παράλληλα με τα άλλα social κανάλια που θα έχεις χτίσει.

5# Δημιούργησε ένα community γύρω σου. Όλα τα παραπάνω είναι εργαλεία. Και μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις μια κοινότητα γύρω σου. Ένα κοινό με το οποίο θα αλληλεπιδράς και -γιατί όχι- να το αξιοποιήσεις για να έχεις έσοδα στο μέλλον. Στην digital εποχή που ζούμε, οι κοινότητες κάνουν τη διαφορά. Και μπορείς να δημιουργήσεις μια τέτοια, σταδιακά, από το δωμάτιο σου. Με μόνο εργαλείο το laptop και το smartphone σου. Αρκεί φυσικά να αφιερώσεις αρκετές ώρες. Ένα blog, ένα FB Group, ένα κανάλι στο YouTube, ένα Slack Community ή ένα Podcast μπορούν να σε βοηθήσουν. Διάλεξε τα digital «όπλα» σου και επένδυσε σε αυτά.

>> ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Πως είναι να δουλεύεις remote από τη Νάξο

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen + six =