Ναι, το personal branding παίζει ρόλο. Είναι ουσιαστικά η «ταυτότητα» που χτίζεις μέσα σε μια επαγγελματική κοινότητα. Είναι σημαντικό στην εποχή μας να οικοδομήσεις το personal brand σου. Άλλωστε αυτό είναι πλέον λίγο πιο εύκολο, αφού μπορείς να χρησιμοποιήσεις π.χ. ένα blog, το Facebook ή το Linkedin.
Αρκεί βέβαια να μην πας στην υπερβολή. Διότι ακόμα και στην Ελλάδα, βλέπουμε ανθρώπους που ενδιαφέρονται πιο πολύ για την εικόνα τους, παρά για την επιχείρηση τους ή τα επαγγελματικά τους αποτελέσματα. Είναι οι λεγόμενοι επιχειρηματίες- celebrities.
Κάνε το σωστά. Ακολουθούν 5 απλά tips, για να φτιάξεις το personal brand σου.
1# Έχε άποψη (και πες την δυνατά): Αν θέλεις να φτιάξεις ένα κοινό που θα σε ακολουθεί δυναμικά, πρέπει να έχεις άποψη και να την λες. Για διάφορα πράγματα που συμβαίνουν τριγύρω. Εστιάζοντας στο πεδίο σου. Μην σε ανησυχεί το αν θα συμφωνήσουν όλοι μαζί σου. Αυτό δεν θα γίνει. Εσύ απλά έχε την άποψη σου, η οποία θα δημιουργεί ενδιαφέρουσες συζητήσεις.
2# Δώσε γνώσεις: Ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξεις το προφίλ σου, είναι να βοηθήσεις τους άλλους. Μοιράσου τις γνώσεις που έχεις. Δώσε τις συμβουλές σου. Εξήγησε στους ανθρώπους το πως ακριβώς δουλεύεις, βήμα- βήμα. Δώσε την ίδια έμφαση στις αποτυχίες σου, όσο κάνεις και με τις επιτυχίες σου. Και στο τέλος είναι χρήσιμο να παραθέσεις και μερικούς αριθμούς, ως αποτέλεσμα της δουλειάς που κάνεις.
3# Σπάσε κανόνες: Μην πας πάντα με το «πρέπει». Κάνε το με τον δικό σου τρόπο. Ακόμα κι αν κάποιοι σε θεωρήσουν τρελό στην αρχή. Δες ποια είναι η «αποστολή» και οι στόχοι σου, και στην συνέχεια συμπλήρωσε τους κανόνες. Όχι το αντίστροφο. Α, και μην προσπαθείς να αντιγράψεις κανέναν άλλο.
4# «Παίξε» με την δική σου πλατφόρμα: Αυτό που δεν καταλαβαίνουν αρκετοί στην εποχή μας, είναι ότι δεν γίνεται να χτίσεις μια αυτοκρατορία πάνω σε… ενοικιαζόμενη Γη. Τα social media και το YouTube είναι πολύ καλά. Αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι τα δεδομένα που έχεις εκεί δεν είναι στην κατοχή σου. Έχουμε δει, για παράδειγμα, FB Pages με 100.000 Likes να κλείνουν μέσα σε μια νύχτα. Και μετά έχεις πρόβλημα. Φρόντισε να έχεις πάντα και μια δική σου πλατφόρμα. Μπορεί να είναι ένα απλό blog. Ή ένα newsletter. Ένας χώρος που θα μπορούν όλοι να σε βρουν, πάντα. Από εκεί, ίσως μπορέσεις να έχεις και έσοδα. Είπαμε, θα είναι δικό σου και θα μπορείς να το διαχειριστείς όπως θες. Παράλληλα με τα άλλα social κανάλια που θα έχεις χτίσει.
5# Δημιούργησε ένα community γύρω σου. Όλα τα παραπάνω είναι εργαλεία. Και μπορούν να σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις μια κοινότητα γύρω σου. Ένα κοινό με το οποίο θα αλληλεπιδράς και -γιατί όχι- να το αξιοποιήσεις για να έχεις έσοδα στο μέλλον. Στην digital εποχή που ζούμε, οι κοινότητες κάνουν τη διαφορά. Και μπορείς να δημιουργήσεις μια τέτοια, σταδιακά, από το δωμάτιο σου. Με μόνο εργαλείο το laptop και το smartphone σου. Αρκεί φυσικά να αφιερώσεις αρκετές ώρες. Ένα blog, ένα FB Group, ένα κανάλι στο YouTube ή ένα Podcast μπορούν να σε βοηθήσουν. Διάλεξε τα digital «όπλα» σου και επένδυσε σε αυτά.