αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΠέντε εύκολα ψυχολογικά τρικ για να αντιμετωπίσεις ένα χειριστικό άτομο- Έτσι θα πάρεις τον έλεγχο

Πέντε εύκολα ψυχολογικά τρικ για να αντιμετωπίσεις ένα χειριστικό άτομο- Έτσι θα πάρεις τον έλεγχο

Όλοι έχουμε βρεθεί εκεί. Με εκείνο το άτομο που προσπαθεί να μας χειραγωγήσει με κείμενο, αλλάζοντα τα λόγια ή παίζοντας παιχνίδια μυαλού. Είναι απογοητευτικό, σωστά;

Αλλά εδώ είναι το σημαντικό: Υπάρχει τρόπος να τους αντιμετωπίσετε. Ναι, καλά ακούσατε.

Η ψυχολογία μας προσφέρει μερικές έξυπνες τακτικές για να αντιμετωπίσουμε έναν χειραγωγό, δίνοντάς μας ξανά τον έλεγχο της συζήτησης.

1) Μείνετε ήρεμοι

Ας το παραδεχτούμε – το βασικό όπλο ενός χειριστή είναι να εξάπτει τα συναισθήματά σας. Ευδοκιμούν όταν πατούν… τα κουμπιά σας, χαλώντας την ισορροπία σας. Αλλά εδώ είναι το μυστικό – μην τους αφήσετε.

Σύμφωνα με την ψυχολογία, η διατήρηση της ψυχραιμίας σας είναι απαραίτητη όταν έχετε να κάνετε με χειραγωγούς. Επιζητούν συναισθηματικές αντιδράσεις, χρησιμοποιώντας τις προς όφελός τους για να κατευθύνουν τη συζήτηση. Έτσι, όταν σας να φουντώνουν ή το άγχος σας να εισχωρεί, πάρτε μια βαθιά ανάσα. Κάντε παύση πριν απαντήσετε. Αυτό όχι μόνο σας δίνει χρόνο να μαζέψετε τις σκέψεις σας, αλλά και βγάζει τον χειριστή από το παιχνίδι του.

Αποτρέψτε τις προσπάθειές τους για χειραγώγηση παραμένοντας ήρεμοι και συγκεντρωμένοι, δίνοντας έτσι τον τόνο για τον διάλογο.

2) Μείνετε στα γεγονότα

Οι χειριστές είναι επιδέξιοι στο να υφαίνουν αφηγήσεις που ταιριάζουν στο σκοπό τους. Για να αντιμετωπίσετε αυτό, πρέπει να είστε διεκδικητικοί και να επαναφέρετε την εστίαση στα γεγονότα της κατάστασης. Επιμένοντας στα γεγονότα και μην επιτρέποντας στον εαυτό σας να παρασυρθεί στον ιστό των παραμορφώσεων τους, μπορείτε να διατηρήσετε τον έλεγχο και να ξεπεράσετε αποτελεσματικά τον χειριστή. Πιστέψτε το – λειτουργεί.

3) Χρησιμοποιήστε ουδέτερη γλώσσα

Η γλώσσα έχει τεράστια δύναμη, ειδικά στο κείμενο. Οι λέξεις που επιλέγουμε μπορούν να διαμορφώσουν μια συζήτηση και οι χειριστές το γνωρίζουν καλά αυτό.

Οι ψυχολόγοι προτείνουν τη χρήση ουδέτερης γλώσσας όταν αντιμετωπίζουμε χειριστικά άτομα. Η ουδέτερη γλώσσα δεν έχει συναισθηματικούς τόνους, εμποδίζοντας τη συζήτηση να κλιμακωθεί σε καυγά.

Για παράδειγμα, αντί να πείτε «Κάνεις λάθος», θα μπορούσατε να πείτε «το βλέπω διαφορετικά». Αυτή η λιγότερο συγκρουσιακή προσέγγιση μπορεί να αποσυμπιέσει την κατάσταση και να εμποδίσει τον χειριστή να κερδίσει το πάνω χέρι.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι μελέτες έχουν βρει ότι η χρήση ουδέτερης γλώσσας μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους κατά τη διάρκεια μιας αντιπαράθεσης. Έτσι, όχι μόνο σας βοηθάει να αντιμετωπίσετε τον χειριστή, αλλά διατηρεί και τα επίπεδα άγχους σας υπό έλεγχο – διπλή νίκη!

4) Βάλτε όρια

Ας μιλήσουμε για τα όρια. Είναι ζωτικής σημασίας σε κάθε σχέση, αλλά ακόμη περισσότερο όταν έχετε να κάνετε με έναν χειραγωγό.

Οι χειραγωγοί συχνά εκμεταλλεύονται την έλλειψη σαφών ορίων προς όφελός τους. Με την υπέρβαση των ορίων, μπορούν να ελέγξουν τη συνομιλία και, κατ’ επέκταση, εσάς.

Λοιπόν, πώς το αντιμετωπίζετε αυτό; Απλώς, θέτοντας σταθερά όρια και τηρώντας τα. Αποφασίστε τι είστε διατεθειμένοι να δεχτείτε σε μια συζήτηση και τι όχι. Εκφράστε αυτά τα όρια δυναμικά και μείνετε στη θέση σας όταν προσπαθούν να περάσουν αυτές τις γραμμές. Κάνοντας αυτό, ανακτάτε τον έλεγχο, καθιστώντας τους πιο δύσκολο να χειριστούν τη συνομιλία.

5) Μην βιάζεστε να απαντήσετε

Θέλουν να σε κάνουν να… τρέξεις. Θέλουν να αντιδράς γρήγορα, χωρίς να σου δίνουν χρόνο να αναλύσεις τα λόγια τους. Εδώ μπορούμε να αναστρέψουμε το σενάριο.

Πάρτε το χρόνο σας για να απαντήσετε. Σκεφτείτε τα λόγια τους, αναλύστε τις προθέσεις τους. Αυτή η παύση συχνά διαταράσσει τον ρυθμό τους και σας δίνει την ευκαιρία να ανακτήσετε τον έλεγχο της συνομιλίας. Θυμηθείτε, έχετε τη δύναμη να ορίσετε τον ρυθμό της συνομιλίας. Χρησιμοποιήστε το με σύνεση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε περιπτώσεις στις οποίες είναι καλύτερο να πληρώνεις με μετρητά

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × five =