αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠέντε «αθώες» λέξεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιείς όταν περιγράφεις τον εαυτό σου σε μία job interview

Πέντε «αθώες» λέξεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιείς όταν περιγράφεις τον εαυτό σου σε μία job interview

Oταν πρόκειται να βρείτε τη σωστή δουλειά, οι HR Managers περιμένουν από εσάς να μιλήσετε με σιγουριά για τις ικανότητές σας και την αξία που θα μπορούσατε να προσφέρετε στην ομάδα τους.

Είτε ο άλλος σας ζητήσει απευθείας να «μιλήσετε για τον εαυτό σας» είτε επιλέξει μια διαφορετική γραμμή ερωτήσεων όπως, «Πώς θα σας περιέγραφαν οι συνάδελφοί σας;» ή «Ποια είναι τα μεγαλύτερα δυνατά σας σημεία;», ο τελικός στόχος είναι ο ίδιος: Να αποκτήσει μια καλύτερη αίσθηση του ποιος είστε και να καθορίσεις εάν θα είστε κατάλληλοι για τη θέση.

Είναι σημαντικό να είστε έτοιμοι να μιλήσετε για τον εαυτό σας με αυτοπεποίθηση. Σε τελική ανάλυση, εάν δεν είστε σίγουροι για τις ικανότητές σας, γιατί ένας υποψήφιος εργοδότης να είναι σίγουρος για την πρόσληψη σας;

Ωστόσο, υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ αυτοπεποίθησης και αλαζονείας κατά τη διαδικασία της συνέντευξης. Η διαφορά έγκειται στον τρόπο που επικοινωνείτε — και στις λέξεις που επιλέγετε για να περιγράψετε τον εαυτό σας. Το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε είναι να φανείτε αλαζονικός ή μη αυθεντικός, επειδή καταφύγατε να περιγράψετε τον εαυτό σας με υπερβολικές εκφράσεις.

Εδώ είναι λοιπόν 5 αθώες λέξεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιείς όταν περιγράφεις τον εαυτό σου σε μία job interview.

«Εργατικός»

Ναι, το να δουλεύεις σκληρά μπορεί να είναι ένα χαρακτηριστικό που θέλει ο κάθε εργοδότης. Αλλά το να δηλώνεις κάτι τέτοιο, δεν λέει πολλά. Αντί να λέτε στους managers  ότι είστε σκληρά εργαζόμενοι, πείστε τους για την εργασιακή σας ηθική δείχνοντάς τους τις δυνατότητές σας.

Aναζητήστε πρόσφατα παραδείγματα, όπως μια σημαντική συνεισφορά που είχατε σε προηγούμενη εταιρία, έναν στόχο που έχετε πετύχει ή έχετε ξεπεράσει ή ένα επίτευγμα που έχετε επιτύχει, που δείχνει πώς η σκληρή δουλειά σας αποδίδει.

«Παθιασμένος»

Αν θέλετε να περιγράψετε τον εαυτό σας ως δυναμικό ή παθιασμένο σε μια συνέντευξη, ακολουθήστε τον χρυσό κανόνα: Δείξτε το, μην το λέτε. Εάν εμφανιστείτε σε μια συνέντευξη γεμάτος θετική ενέργεια και ενθουσιασμένος να μοιραστείς τις ιδέες σου, δεν θα χρειάζεται να πεις στον HR Manager ότι είσαι παθιασμένος με τη δουλειά σου – η στάση και η συμπεριφορά σου θα μιλήσουν από μόνα τους.

Για να διασφαλίσετε ότι είστε σε θέση να εκφράσετε τόσο τη δυναμική προσωπικότητά σας όσο και το πάθος σας για την ευκαιρία εργασίας κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, εστιάστε στην προετοιμασία της συνέντευξης. Κάντε την έρευνά σας για την εταιρεία και τη θέση, ώστε να αισθάνεστε σίγουροι μπαίνοντας στην αίθουσα- και να εξηγήσετε τι σας ενθουσιάζει με αυτήν την ευκαιρία.

«Ευέλικτος»

Είναι αλήθεια ότι οι εργοδότες, τώρα περισσότερο από ποτέ άλλοτε, ενδιαφέρονται να προσλάβουν επαγγελματίες που είναι πρόθυμοι και ικανοί να προσαρμοστούν στις νέες προκλήσεις στο χώρο εργασίας. Oταν η πλατφόρμα TopResume ζήτησε από την HR Managers να προσδιορίσουν ποιες δεξιότητες έχουν λάβει μεγαλύτερη σημασία μέσα στην πανδημία, η «προσαρμοστικότητα και η ευελιξία» εμφανίστηκαν ως το πιο πολύτιμο χαρακτηριστικό.

Αντί να δηλώνετε «είμαι ευπροσάρμοστος», ενημερώστε ότι είστε εξοπλισμένοι για να χειριστείτε όποια σενάρια μπορεί να προκύψουν στο χώρο εργασίας, εξηγώντας πώς κινηθήκατε και πως φέρατε δημιουργικές λύσεις στο τραπέζι καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας.

Παρέχοντας συγκεκριμένα παραδείγματα για το πώς αντιμετωπίσατε με επιτυχία τις προκλήσεις κατά μέτωπο, οι πιθανοί εργοδότες θα εκτιμήσουν την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα που θα μπορούσατε να προσφέρετε στην ομάδα τους.

«Δημιουργικός και καινοτόμος»

Ενώ το να περιγράφεις τον εαυτό σου ως «δημιουργικό» ή «καινοτόμο» μπορεί να σε κάνει να φανείς αλλαζονικός και αντιπαθητικός στη χειρότερη, το γεγονός είναι ότι αυτές οι δεξιότητες είναι σημαντικές για ορισμένους ρόλους. Προκειμένου να εκφράσετε τη δημιουργικότητά σας και το καινοτόμο πνεύμα σας με όρους που θα εκτιμήσει ο εργοδότης, σκεφτείτε πώς η δημιουργικότητα ή η καινοτομία σας έχει επηρεάσει τους προηγούμενους ρόλους σας.

Εάν επιδιώκετε έναν δημιουργικό ρόλο—π.χ. καλλιτέχνη, σχεδιαστή, product manager, writer, διαφημιστή κ.λπ.—βεβαιωθείτε ότι το online portfolio ή το ιστολόγιό σας είναι update με τα πιο πρόσφατα έργα σας και ότι ο σύνδεσμός του αναγράφεται στην κορυφή του βιογραφικού σας και στο προφίλ σας στο LinkedIn. Να είστε έτοιμοι να μιλήσετε για το τι απολαμβάνετε στη δημιουργική διαδικασία, πώς αξιοποιήσατε τη δημιουργικότητά σας στα πιο πρόσφατα έργα σας και ποιο ήταν το αποτέλεσμα αυτών των projects.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × five =