Πέντε Έλληνες, 3 διαφορετικές πόλεις διαμονής, και μια πλατφόρμα για online delivery. Κάπως έτσι ξετυλίγεται το story πίσω από την GonnaOrder. Μια πλατφόρμα που εστιάζει στο online delivery (χωρίς να είναι marketplace) και μοιάζει πιο «επίκαιρη» από ποτέ, εν μέσω lockdown.
Αλλά τι διαφορετικό μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη ιδέα, σε ένα πεδίο όπως αυτό του online delivery όπου υπάρχουν ήδη γνωστοί παραδοσιακοί «παίχτες»; Η πλατφόρμα απευθύνεται σε εστιατόρια, café, παντοπωλεία ή ξενοδοχεία. Έχει 0% προμήθεια ανά παραγγελία. Και ο επιχειρηματίας στην Ελλάδα πληρώνει μια συνδρομή στα 16,99 ευρώ τον μήνα- με την χρέωση να γίνεται ετησίως.
Ένας εκ των ιδρυτών, ο Χρήστος Ορλής, μιλά στο It’s Possible απευθείας από το Άμστερνταμ όπου κατοικεί. Εξηγεί πως ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα που έχουν δημιουργήσει, απαντά στο ερώτημα του τι διαφορετικό κάνει σε σχέση με άλλες γνωστές πλατφόρμες delivery, ενώ περιγράφει και το πως έχουν υποδεχτεί την GonnaOder οι Έλληνες εστιάτορες- σημειώστε ότι το project έχει αυτή τη στιγμή παρουσία σε συνολικά 12 χώρες.
Οι ιδρυτές του project είστε διασκορπισμένοι σε Άμστερνταμ, Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πως είναι το να δουλεύει μία ομάδα remote; Τι θετικά και τι δυσκολίες ίσως έχετε δει εσείς, από τη δική σας εμπειρία;
Προσωπικά, μου έχει ταιριάξει πάρα πολύ αυτός ο τρόπος εργασίας αφού προσφέρει τεράστια ευελιξία. Προφανώς, μια start up έχει ανάγκη τη συνεχή τριβή μεταξύ των μελών της αλλά νομίζω τα έχουμε καταφέρει μια χαρά ιντερνετικά! Κάνουμε συχνά meetings, είμαστε σε διαρκή επικοινωνία, και χρησιμοποιούμε μια σειρά από collaboration tools και ψηφιακά εργαλεία που μας κρατούν συνεχώς σε επαφή.
Στα θετικά του remote τρόπου εργασίας θα έβαζα τη δυνατότητα σύνταξης ομάδας και επιλογής προσώπων χωρίς γεωγραφικό περιορισμό. Νομίζω αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς μια start up χρειάζεται προσωπικότητες που μπορούν να πάρουν πρωτοβουλίες στα πρώτα της βήματα. Στα αρνητικά κατατάσσω προφανώς το έλλειμα προσωπικής αλληλεπίδρασης και τα όποια θετικά μπορεί αυτή να επιφέρει.
Πως προέκυψε η ιδέα για την πλατφόρμα σας;
Η GonnaOrder δημιουργήθηκε με στόχο να προσφέρει στις επιχειρήσεις εστίασης έναν εύκολο, γρήγορο, και οικονομικό τρόπο για να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες και να γίνουν πιο αποδοτικές. Παρατηρήσαμε ότι οι επιχειρήσεις στον κλάδο της εστίασης είχαν περιορισμένες επιλογές οι οποίες μάλιστα ήταν αρκετά χρονοβόρες και δεν προσαρμοζονταν εύκολα στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης. Ειδικά για υπηρεσίες ψηφιακού μενού και παραγγελιών εντός μαγαζιού οι λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν περιορισμένες και απρόσιτες για τη μέση επιχείρηση. Αυτό συνδέονταν άμεσα με το γεγονός ότι οι λύσεις αυτές στόχευαν αποκλειστικά στο κοινό μιας και μόνο χώρας, εν αντιθέσει με την υπηρεσία μας που λόγω οικονομιών κλίμακας μπορεί να παρέχει αντίστοιχες υπηρεσίες σε πολύ πιο προσιτές τιμές.
Σε ένα πιο αφηρημένο επίπεδο, η GonnaOrder είναι ένα εγχείρημα που σαν στόχο έχει να δώσει σε κάθε επιχείρηση εστίασης την ευκαιρία να επενδύσει στον εαυτό της και όχι σε τρίτους που συνήθως της παίρνουν τον έλεγχο από τα χέρια της.
Με απλά λόγια, πως λειτουργεί η πλατφόρμα σας;
Με τη GonnaOrder, μια επιχείρηση μπορεί πολύ εύκολα να δέχεται παραγγελίες online μέσα σε 2 μόνο ώρες, από τη στιγμή που θα ξεκινήσει την εγγραφή. Χωρίς να απαιτούνται τεχνικές γνώσεις. Ανεβάζει το μενού της online με μερικά κλικ και σετάρει το ηλεκτρονικό της κατάστημα έτσι ώστε να συμβαδίζει ακριβώς με τον τρόπο που ήδη δουλεύει. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα μπορεί να επιλέξει το είδος των παραγγελιών που θέλει να δέχεται, το είδος των πληρωμών, την επιθυμητή γεωγραφική εμβέλεια για παραγγελίες delivery, τις γλώσσες μενού που θέλει να υποστηρίζει κα. Αφού όλα αυτά οριστούν η επιχείρηση είναι έτοιμη να δεχτεί τις πρώτες τις παραγγελίες!
Εστιάζοντας στο κομμάτι του online delivery, που είναι ακόμα πιο επίκαιρο λόγω των lockdowns, θα πει κάποιος: Καλή ιδέα, αλλά γιατί π.χ. ένας εστιάτορας να μην μπει σε κάποια από τις ήδη γνωστές πλατφόρμες online delivery και να ενταχθεί σε εσάς;
Είναι αλήθεια ότι πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ήδη κάποια delivery πλατφόρμα εκχωρώντας όμως ένα σημαντικό ποσοστό από τα κέρδη τους ως προμήθεια. Η GonnaOrder έχει φτιαχτεί, μεταξύ άλλων, για να επιτρέψει σε επιχειρήσεις εστίασης να δέχονται παραγγελίες delivery με 0% προμήθεια.
Αντιλαμβανόμενοι τις ανάγκες των επιχειρήσεων εστίασης σήμερα και τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους που αυτές έχουν προτείνουμε μια εναλλακτική η οποία σαν βάση της έχει την επένδυση στα δικά τους κανάλια, στο δικό τους brand. Προτείνουμε μια εναλλακτική μέσω της οποίας επιχειρήσεις μπορούν να εξοικονομούν εκατοντάδες ή ακόμα και χιλιάδες ευρώ ανά μήνα από προμήθειες δίνοντας παράλληλα εκπτωτικά κίνητρα στους πελάτες τους για να παραγγέλνουν απευθείας από τα κατάστηματά τους χρησιμοποιώντας τη GonnaOrder. Το μόνο που έχουν να κάνουν ειναι να συνδέσουν τον λογαριασμό Facebook που ήδη έχουν με το GonnaOrder κατάστημά τους ή να τυπώσουν ένα QR code στα φυλλάδια που ενδεχομένως μοιράζουν.
Σε κάθε περίπτωση πάντως δεν τίθεται θέμα ανταγωνισμού αφού μιλάμε για διαφορετικές λύσεις που μπορούν κάλλιστα να λειτουργήσουν συνδυαστικά. Μια επιχείρηση μπορεί να δέχεται παραγγελίες απευθείας από την ιστοσελίδα της και τα social media που διαχειρίζεται αξιοποιώντας τη GonnaOrder και παράλληλα από άλλες πλατφόρμες delivery, μεγαλώνοντας έτσι την πελατειακή της βάση. Δεν υπάρχει όμως λόγος μια επιχείρηση να πληρώνει ξανά και ξανά προμήθεια για επαναλαμβανόμενες παραγγελίες από τους συχνούς της πελάτες ενώ μπορεί να προσφέρει ένα νέο απευθείας κανάλι παραγγελιών. Αναπτύσσει έτσι το δικό της πελατολόγιο, αξιοποιεί καλύτερα τα social media που ήδη διατηρεί, και χτίζει μια παρακαταθήκη για το μέλλον.
Σε πόσες χώρες έχει παρουσία το project σας αυτή τη στιγμή; Και αν μπορείτε να μας πείτε κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες για την παρουσία σας στην Ελλάδα και το πως σας έχουν υποδεχτεί οι επαγγελματίες εδώ
Τη στιγμή αυτή η GonnaOrder υποστηρίζει επιχειρήσεις σε 12 χώρες. Εκτός Ευρώπης, πελάτες έχουμε επίσης και στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Αυστραλία, και την Ινδία. Όσον αφορά την Ελλάδα, εξεπλάγην ευχάριστα από τον τρόπο που οι Ελληνικές επιχειρήσεις υποδέχτηκαν το προιόν μας. Φυσικά, ήταν κάτι νέο για αυτούς. Ξέρετε, πριν από 6 μήνες ήταν πολύ λίγες οι επιχειρήσεις που είχαν ακούσει για ψηφιακό μενού εντός του μαγαζιού και χρειάστηκε η αλήθεια είναι κάποια προσπάθεια για να πείσουμε τους πρώτους. Οι Έλληνες ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης απέδειξαν όμως ότι ήταν έτοιμοι για μια τέτοια μετάβαση και κατάλαβαν αμέσως τα πλεονεκτήματα χρήσης της υπηρεσίας μας. Αυτό που επίσης διαπιστώσαμε πολύ γρήγορα ήταν η ανάγκη των επιχειρήσεων να μειώσουν τις προμήθειες που πληρώνουν για τις παραγγελίες delivery που δέχονται. Είναι σημαντικό πρόβλημα αυτό για τη μέση Ελληνική επιχείρηση.
Ποια είναι τα επόμενα πλάνα σας;
Τη στιγμή αυτή έχουμε εστιάσει τις δράσεις μας σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα και Κύπρο με φυσική παρουσία αλλά και σε Ηνωμένες Πολιτείες δευτερευόντως. Στους στόχους μας βρίσκεται πάντα η συνεχής εξέλιξη του προιόντος και η εύρεση μεταπωλητών σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Να αναφέρω ότι σύντομα αναμένουμε να έχουμε τους πρώτους μας πελάτες και στην Ιαπωνία! Στα πλάνα μας όσο αναφορά το εγγύς μέλλον βρίσκεται η εύρεση πόρων από επενδυτικούς ομίλους με σκοπό την επιτάχυνση εύρεσης νέων πελατών στις χώρες προτεραιότητας μας.