05/12/24

Ο Mark Zuckerberg εξηγεί τις 4 «μυστικές» τακτικές που βοηθούν το Facebook να φτάνει σε μεγάλες εξαγορές

Oculus, Instagram, WhatsApp. Είναι μόνο μερικές από τις μεγάλες εξαγορές που έχει πετύχει το Facebook όλα αυτά τα χρόνια. Μεγάλα τεχνολογικά brands, τα οποία μάλιστα διεκδικούσαν και άλλου κολοσσοί. Όμως, ο Mark Zuckerberg (σχεδόν) πάντα καταφέρνει να βγει νικητής σε αυτό το ιδιαίτερο παιχνίδι.

Θα κάνει την κατάλληλη προσέγγιση στους ιδρυτές και μαζί με την σωστή πρόταση θα πάρει αυτό που θέλει. Ο ίδιος δεν συνηθίζει να μιλά για τις τακτικές που ακολουθεί σε αυτό το κομμάτι. Το έκανε όμως πριν λίγες ημέρες, σε δημόσια εμφάνιση του στο Ντάλας, όπως μεταδίδει το Business Insider. Και αποκάλυψε τα 4 βασικά «μυστικά» που χρησιμοποιεί, έτσι ώστε να κάνει την επιχειρηματική οικογένεια του Facebook όλο και μεγαλύτερη.

1- Δημιουργεί φιλικές σχέσεις πρώτα

«Στην πραγματικότητα, όλα αυτά που συνέβησαν με το Instagram, την Oculus και το WhatsApp, είναι πράγματα για τα οποία σκεφτόμασταν πολύ καιρό» σημείωσε ο Zuckerberg και συνέχισε: «είχα δημιουργήσει φιλικές σχέσεις. Τουλάχιστον με τους ιδρυτές των Instagram και WhatsApp. Αλλά και τις ομάδες τους». Κάπως έτσι, όταν ήταν η κατάλληλη στιγμή, ο Zuckerberg έκανε τις προτάσεις του. Και κατάφερνε πάντα να έχει ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

2- Μοιράζεται το όραμα του

Ο ίδιος δήλωσε, ότι ο βασικός λόγος για τον οποίο κατάφερε να αποκτήσει την Oculus με λιγότερα από 4 δισ. δολάρια τα οποία αρχικά ζήταγε η άλλη πλευρά, ήταν ότι μοιράστηκε μαζί τους το όραμα του, για μια καλή συνεργασία. «Αν μια συμφωνία κλείσει, αυτό δεν θα συμβεί γιατί προσφέρουμε ένα σορό λεφτά. Παρόλο που δίνουμε δίκαιες τιμές. Θα συμβεί γιατί η άλλη πλευρά θα καταλάβει ότι μαζί σου μπορεί να κάνει πράγματα, τα οποία δεν μπορεί να κάνει μόνη» σημείωσε μεταξύ άλλων ο ιδρυτής του Facebook.

3- Τακτικές εκφοβισμού

Ναι, το κάνει και αυτό. Ο Zuckerberg παραδέχτηκε ότι αρκετές φορές χρησιμοποιεί τακτικές εκφοβισμού, λέγοντας στις μικρές επιχειρήσεις το πόσο δύσκολο θα είναι να πορευτούν μόνες τους. «Πιστεύω ότι όταν προσπαθείς να πείσεις τους ανθρώπους να ενταχθούν σε εσένα, είναι χρήσιμο να τους εξηγήσεις τον πόνο που θα έχουν αν τρέξουν τις επιχειρήσεις μόνοι τους» αποκάλυψε ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Είναι μια πολύτιμη τακτική». Δεν έγινε βέβαια σαφές, αν ακολούθησε αυτή την τακτική πάνω στον Evan Spiegel, ο οποίο αρνήθηκε την πρόταση 3 δισ. δολαρίων για να… παραδώσει το Snapchat.

4- Κινήσου γρήγορα και αγόρασε πράγματα

Στη λογική του «Move fast and break thinks», ο Zuckerberg αρκετές φορές κινείται γρήγορα και κάνει τις αγορές που θέλει. «Όταν κάνεις deals και είσαι σε μια ανταγωνιστική φάση, συνήθως δεν έχεις πολύ χρόνο» τόνισε. Παράλληλα, έβαλε και μια άλλη πτυχή: «Όταν άλλες εταιρίες μάθουν τι προσφέρουμε εμείς, θα επιχειρήσουν να προσφέρουν κάτι παραπάνω» σημείωσε ο Zuckerberg. Έτσι το Facebook κινείται γρήγορα, για να προλάβει τέτοιες καταστάσεις.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

eight + 16 =