αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ 26χρονος CEO που έκανε πλάκα ότι θα αφήσει το πανεπιστήμιο, και κατάληξε με μία startup 4 δισ. δολαρίων

Ο 26χρονος CEO που έκανε πλάκα ότι θα αφήσει το πανεπιστήμιο, και κατάληξε με μία startup 4 δισ. δολαρίων

Πριν από περίπου έξι χρόνια, προτού γίνει ένας από τους νεότερους CEO εταιρίας που μπήκε στο χρηματιστήριο, ο Alex Rodrigues ήταν ένας φοιτητής που πάλευε με μια δύσκολη απόφαση: Να μείνει στο πανεπιστήμιο ή να εγκαταλείψει το πανεπιστήμιο για να δημιουργήσει μια εταιρεία από το μηδέν;

Ήταν «κάπως ρισκαδόρικο» θυμάται τώρα ο ίδιος.

Αυτός και δύο φίλοι του στο πανεπιστήμιο Waterloo του Καναδά δεν μπορούσαν να γνωρίζουν αν η επιχειρηματική τους ιδέα για self-driving οχήματα θα μπορούσε να εφαρμοστεί. Δύο πράγματα θα μπορούσαν να συμβούν: «Είτε μαθαίνεις πολλά, η ιδέα δεν δουλεύει, και επιστρέφεις στο πανεπιστήμιο», λέει ο Rodrigues. «Ή πηγαίνει πολύ καλά και καταλήγεις να κάνεις αυτό που θα ήθελες να κάνεις μετά το πανεπιστήμιο ούτως ή άλλως. Το οποίο είναι να ξεκινήσεις μια πολύ ωραία επιχείρηση σε μια πραγματικά ενδιαφέρουσα βιομηχανία», συμπληρώνει μιλώντας στο CNBC.

Στα τέλη του 2015, με περίπου $10.000 από τους γονείς τους και ένα βραβείο επιχειρηματικότητας $25.000 από το πανεπιστήμιο τους, η τριάδα αποφάσισε να εγκαταλείψει τις σπουδές. Σήμερα, είναι οι συνιδρυτές της Embark με έδρα το Σαν Φρανσίσκο. Μιας startup με 200 υπαλλήλους, που εισήχθη στο χρηματιστήριο τον Νοέμβριο μέσω συγχώνευσης με την SPAC. Πλέον η αξία της startup ξεπερνά τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το CNBC.

https://ingeniumcanada.org/sites/default/files/styles/large_1/public/2019-06/varden-labs-740.jpg?itok=SwHy5lh8

Όλα ξεκίνησαν… ως αστείο

Πρόκειται για μία ιδέα που ξεκίνησε ως αστείο μεταξύ 3 φοιτητών και γρήγορα εξελίχθηκε σε κάτι περισσότερο. Το καλοκαίρι του 2015, ο Rodrigues και οι δύο φίλοι του – ο Brandon Moak και ο Michael Skupien, οι άλλοι δύο συνιδρυτές της Embark – αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα αυτοοδηγούμενο golf cart στο γκαράζ των γονιών του. Ήταν μια περίεργη ιδέα. Ο Rodrigues τότε έκανε πλάκα, λέγοντας ότι το μέλλον τους θα μπορούσε να είναι στον Y Combinator, τη διάσημη θερμοκοιτίδα τεχνολογίας της Silicon Valley. Η ομάδα γέλαγε, όπως θυμούνται τώρα.

Με τη βοήθεια των γονιών τους, οι οποίοι έδωσαν τα χρήματα για να αγοράσουν ένα golf cart 1.800 δολαρίων, έναν αισθητήρα LIDAR αξίας 8.000 δολαρίων, και έδωσαν επίσης ένα χώρο εργασίας στο γκαράζ τους, οι τρεις φίλοι βελτίωσαν το σχέδιο και το λογισμικό τους. Ο νονός του Rodrigues, πρώην υπάλληλος σε μια εταιρεία τεχνολογίας GPS, κανόνισε να δανειστούν ένα σύστημα GPS 30.000 δολαρίων. Τον Ιούλιο του ίδιου έτους, το τρίο μπήκε στον διαγωνισμό πρώιμου σταδίου startup του Πανεπιστημίου του Waterloo – και τον κέρδισε, λαμβάνοντας 25.000 $ από το επενδυτικό ταμείο του πανεπιστημίου.

Ξαφνικά, ο Y Combinator ερχόταν… πιο κοντά. Οι συνιδρυτές υπέβαλαν αίτηση και έγιναν δεκτοί στην κατηγορία νεοφυών επιχειρήσεων του 2016 της θερμοκοιτίδας. Το αποτέλεσμα: Θα έπρεπε να εγκαταλείψουν το πανεπιστήμιο αν ήθελαν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα. Αυτό είναι «πολύ φυσιολογικό» στη Silicon Valley, λέει ο Rodrigues, αλλά σίγουρα όχι στη γειτονιά του: «Οι γονείς μου έπρεπε να το εξηγήσουν αυτό στους ανθρώπους: ‘Δεν τα παράτησε. Έχει κάτι να κάνει’».

Στο Y Combinator, οι συνιδρυτές μεταπήδησαν από την κατασκευή αυτοοδηγούμενων οχημάτων στην ανάπτυξη λογισμικού για εμπορικά φορτηγά που θα κινούνται αυτόνομα. Ήταν μια έξυπνη απόφαση. Τον περασμένο μήνα μάλιστα, η επενδυτική εταιρεία Wedbush προέβλεψε ότι η αγορά θα προσελκύσει περισσότερα από 750 δισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες τα επόμενα πέντε χρόνια.

Μέσω των διασυνδέσεων της θερμοκοιτίδας, η Embark συγκέντρωσε 2,1 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές. Συγκεντρώνοντας τελικά περισσότερα από 317 εκατομμύρια δολάρια συνολικά, πριν εισέλθει στο χρηματιστήριο τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με μια εκτίμηση της Crunchbase. Τα χρήματα βοήθησαν να μεταμορφωθεί η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης της start-up: Το 2018, ένα ημι-φορτηγό με οδηγό το λογισμικό της Embark παρέδωσε ένα φορτίο εντός ΗΠΑ- το πρώτο ταξίδι από ακτή σε ακτή που έγινε με self-driving φορτηγό. Ένας άνθρωπος οδηγός ήταν παρών στην καμπίνα του φορτηγού για όλο το ταξίδι, έτοιμος να πάρει το τιμόνι αν χρειαστεί.

Ο Skupien άφησε την startup το 2017, αλλά ο Moak παραμένει στο πλευρό του Rodrigues ως επικεφαλής τεχνολογίας της Embark. Και παρόλο που η μετοχή της Embark έχει πέσει κατά περίπου 5% από τότε που εισήλθε στο χρηματιστήριο, πιθανότατα ένα τυπικό σημάδι αστάθειας μετά τη συγχώνευση, ο Rodrigues σήμερα εξακολουθεί να είναι ένας από τους νεότερους ανθρώπους που διοικούν μια εταιρεία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σήμερα οι νεαροί ιδρυτές δεν μετανιώνουν που άφησαν το πανεπιστήμιο. Η βιομηχανία στην οποία μπήκαν αναπτύσσεται ταχύτατα. «Βασικά είπαμε στον εαυτό μας: Αυτή είναι μια καταπληκτική ευκαιρία, αυτή η τεχνολογία είναι απίστευτα ωραία», λέει ο Rodrigues. «Και αν περιμένουμε τρία χρόνια για να αποφοιτήσουμε, η κατάλληλη στιγμή θα περάσει», καταλήγει.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve − 5 =