αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟ Όθωνας Θεοφάνους ξεκίνησε να φτιάχνει μπύρα στο σπίτι του ως χόμπι. Σήμερα έχει το δικό του brand

Ο Όθωνας Θεοφάνους ξεκίνησε να φτιάχνει μπύρα στο σπίτι του ως χόμπι. Σήμερα έχει το δικό του brand

Θυμίζει μερικά success stories που βλέπουμε στο εξωτερικό. Ένα project που ξεκίνησε από κάποιο δωμάτιο σπιτιού, και στην συνέχεια βγήκε έξω από αυτό, αναπτύχθηκε και έγινε επιχείρηση.

Το It’s Possible συνάντησε τον Όθωνα Θεοφάνους. Ο ίδιος ξεκίνησε πριν αρκετά χρόνια να φτιάχνει μπύρα στο σπίτι του, ως χόμπι. Σήμερα έχει στα χέρια του τις μπύρες Flaros. Στην συνέντευξη του, περιγράφει το πως εξελίχθηκε όλη η ιστορία, τι είναι το μοντέλο της νομαδικής ζυθοποίησης στο οποίο βασίστηκε, ενώ παραθέτει και τα μελλοντικά πλάνα του.

Ξεκινήσατε να φτιάχνετε μπύρα στο σπίτι σας ως χόμπι. Πως προέκυψε αυτή η ιδέα;

Όλα ξεκίνησαν από μια ανάγκη: Δεν μπορούσα να βρω μια μπύρα στο εμπόριο, από την οποία να πάρω την ευχαρίστηση που ήθελα. Μιλάμε για το 2009-10. Μην κοιτάτε τώρα που υπάρχει ένας κατακλυσμός νέων ετικετών και καινοτόμων προϊόντων. Πριν 10 χρόνια ήταν αρκετά διαφορετικά τα πράγματα. Είχαμε συνηθίσει σε μια συγκεκριμένη σχολή μπύρας, συγκεκριμένες προελεύσεις και συγκεκριμένες γεύσεις.

Σε εκείνη τη χρονική στιγμή, εγώ έτυχε να διαβάσω στο ίντερνετ μια διαφήμιση που έλεγε «φτιάξε μπύρα στο σπίτι σου». Αμέσως μου τράβηξε το ενδιαφέρον. Ξεκίνησα να ψάχνομαι, να μπαίνω σε forums, με στόχο αν δω τι ακριβώς εξοπλισμό χρειάζεται, τι πρώτες ύλες και πως ακριβώς μπορεί κάποιος να ξεκινήσει να φτιάχνει μπύρα.

Μάλιστα θυμάται ότι τον πρώτο εξοπλισμό, τον είχα παραγγείλει από το ίντερνετ και ήρθε στο σπίτι μου.

Εμένα με συνεπήραν δύο πράγματα: Από την μια η διαδικασία του πως φτιάχνεται μια μπύρα, και από την άλλη ήθελα να φτιάξω μια διαφορετική γεύση. Να φτιάξω κάτι δικό μου, όπως άλλοι έφτιαχνα κρασί ή τσίπουρο. Έχοντας στο μυαλό μου αρχικά, ότι όλο αυτό θα είναι απλά ένα χόμπι.

Και από ποιο σημείο και μετά καταλάβατε ότι μπορεί να μετατραπεί σε μια επαγγελματική δραστηριότητα;

Το 2015 κέρδισα ένα βραβείο σε ένα πανελλήνιο διαγωνισμό οικοζυθοποίησης. Τότε η δική μου μπύρα βγήκε τρίτη, ανάμεσα σε περίπου 30 συμμετοχές. Εκεί γύρισε… ένας διακόπτης, και είπα ότι το project πρέπει να πάει ένα βήμα παρακάτω. Όλη η προετοιμασία μου πήρε βέβαια 2 χρόνια, μέχρι να βγει η μπύρα επίσημα στην αγορά. Γιατί όπως σας είπα εγώ δεν είχα κάποιο άγχος ή κάποιο deadline για να βγω άμεσα στην αγορά.

Προσπάθησα να τιθασεύσω όλη αυτή την τρέλα του «φτιάχνω μπύρα στο σπίτι», και να βγάλω στην αγορά μια πρώτη ετικέτα που θα είχε απήχηση.

Μπήκατε πάντως σε ένα πεδίο με έντονο ανταγωνισμό και μεγάλους «παίχτες». Αυτό δεν σας φόβισε σε εκείνη τη φάση;

Αυτό που σκέφτηκα, ήταν ότι θα πάω να προτείνω κάτι στον κόσμο, με βάση τα δικά μου δεδομένα. Το αν θα το αγαπούσε ο κόσμος ή όχι, δεν το ήξερα εκείνη την στιγμή.  Ήξερα όμως ότι έχω ένα καλό προϊόν στα χέρια μου. Ότι και να λέμε εμείς, από ένα σημείο και μετά το προϊόν είναι αυτό που μιλάει.

Στο να βγει η μπύρα έξω από το σπίτι μου, βοήθησε η Cava Di Patsi. Η οποία είχε ένα ήδη έτοιμο δίκτυο διανομέων και βοήθησε πολύ στην όλη διαδικασία.

Σε παλαιότερη συνέντευξη σας έχετε μιλήσει για την νομαδική ζυθοποίηση. Τι ακριβώς είναι αυτό;

Είναι ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο, για να ξεκινήσεις να φτιάχνεις μπύρα. Ακόμα κι αν δεν έχεις τα χρήματα για να κάνεις ένα δικό σου ζυθοποιείο. Με απλά λόγια, πας και βρίσκεις ένα υφιστάμενο ζυθοποιείο, το οποίο να πληροί τις δικές σου προδιαγραφές, και το ενοικιάζεις για την ημέρα της βρασιάς. Έτσι βράζεις σε επαγγελματικές εγκαταστάσεις την συνταγή που έχεις φτιάξει στο σπίτι σου. Χωρίς αυτό το μοντέλο, ούτε και εγώ θα μπορούσα να μπω στο εμπορικό κομμάτι. Αν για να φτιάξεις ένα δικό σου ζυθοποιείο χρειάζεσαι περίπου 300.000 ευρώ, καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι μια απαγορευτική επένδυση για έναν νέο άνθρωπο στη χώρα μας.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand σας και τι ανάπτυξη καταγράφετε μέχρι τώρα;

Αυτή την στιγμή έχουμε 4 διαφορετικές μπύρες, σε σταθερή βάση. Αυτές είναι οι Flaros Session Ale, Flaros IPA, Flaros Amber και Flaros Wheat. Μέχρι τώρα έχουμε παράξει συνολικά 50 τόνους μπύρα. Τα δύο χρόνια που είμαστε επίσημα στην αγορά.

Οι μπύρες μας αυτή τη στιγμή πωλουνται σε διάφορα σημεία πανελλαδικά. Μπορείς να πας π.χ. στο Κουφονήσι και να πιείς μια δική μας μπύρα. Βέβαια να πω ότι μέχρι τώρα έχουμε ακολουθήσει μια ξεκάθαρη πολιτική: Δεν θέλουμε να είμαστε παντού. Δεν θέλουμε, δηλαδή, να είμαστε ακόμα και στο περίπτερο της γειτονιάς. Θέλουμε να κρατήσουμε ένα επίπεδο στο προϊόν και ο κάθε άνθρωπος να μπορεί να το βρει, για παράδειγμα, σε ένα ωραίο μαγαζί. Μας ενδιαφέρει η συνολική εμπειρία. Μην ξεχνάμε ότι η Craft μπύρα κρύβει και μια ολόκληρη κουλτούρα από πίσω της.

Θα πει κάποιος: Ωραία όλα αυτά, αλλά πρακτικά που διαφοροποιείται μια μπύρα σαν την δική σας, από τις γνωστές μπύρες των μεγάλων brands που θα βρει και στο περίπτερο;

Καταρχήν διαφοροποιούμαστε στα συστατικά της μπύρας- τα δικά μας είναι φρέσκα. Οι λυκίσκοι που χρησιμοποιούμε έρχονται απευθείας από την Αμερική. Οι Ευρωπαϊκοί λυκίσκοι δεν μας κάνουν, γιατί θέλουμε να δώσουμε ιδιαίτερα αρώματα στις μπύρες μας. Όλα μας τα υλικά είναι διαλεγμένα. Από τους καλύτερους προμηθευτές.

Θα πω και ένα απλό παράδειγμα για να το καταλάβετε: Αν μια βιομηχανική μπύρα έχει 5 γραμμάρια λυκίσκου μέσα στα 10 λίτρα μπύρας, εμείς στον Flaro βάζουμε 105 γραμμάρια. Μιλάμε για μια τόσο μεγάλη διαφορά.

Με βάση όλα αυτά τα δεδομένα που περιγράφετε, γιατί πιστεύετε ότι ένα μεγάλο κομμάτι του κοινού πίνει ακόμα και σήμερα τις βιομηχανικές μπύρες που πωλούν τα μεγάλα brands;

Το μεγαλύτερο κακό σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι ότι έχουν μάθει τον κόσμο να πίνει αυτή την απαθή, άνευρη και άγευστη μπύρα. Και βέβαια σε όλο αυτό θα πρέπει να συνυπολογίσετε ότι υπάρχει και μια τεράστια διαφήμιση από πίσω. Εμείς θέλουμε να μάθουμε στον κόσμο να πίνει καλή μπύρα. Οι Έλληνες είναι λίγο πιο πίσω σε αυτό το κομμάτι, σε σχέση π.χ. με τους Άγγλους που έχουν μια άλλη παιδεία στην μπύρα. Αλλά μαθαίνουμε γρήγορα.

Παράλληλα με την επιχείρηση σας, έχετε μια πρωινή δουλειά, αλλά και οικογένεια. Πως τα συνδυάζετε αυτά τα τρία και πως διαχειρίζεστε τον χρόνο;

Σίγουρα θα κάνεις κάποιες υποχωρήσεις. Εμένα και η σύζυγος μου έχει κάνει αρκετές θυσίες για να αναπτυχθεί το brand με την μπύρα. Έπρεπε να κρατά τα παιδιά για πολλές ώρες για να μπορώ εγώ να είμαι έξω και να επικοινωνήσω όλο αυτό το project.

Η προσωπική μου ενασχόληση με την μπύρα μου τρώει πολλές ώρες, ωστόσο αυτό που με έχει βοηθήσει πολύ όπως είπα και νωρίτερα, είναι το δίκτυο διανομής. Το οποίο είναι έτοιμο, άρα εγώ έχω ένα λιγότερο άγχος. Η Cava Di Patsi είναι σαν την «Κιβωτό της Craft μπύρας». Σαν να ήταν οι τελευταίες ημέρες του κόσμου, και έβαλαν μέσα σε ένα καράβι όλους τους ζυθοποιούς που θέλουν να βγάλουν μια καλή μπύρα σε εμπορική βάση.

Σίγουρα οι ώρες εργασίας είναι πολλές συνολικά. Αλλά από ένα σημείο και μετά, σε πάει μόνη της η δουλειά.

Όταν βλέπεις ότι υπάρχει μια απήχηση και ο κόσμος αγκαλιάζει αυτό που έχεις φτιάξει, δεν γίνεται να πεις ξαφνικά «πατάω φρένο». Και όταν κάνεις αυτό που αγαπάς, η ζωή σου γίνεται καλύτερη έτσι κι αλλιώς.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Οι 4 ετικέτες μας πάνε καλά, και το επόμενο βήμα μας είναι να βγάλουμε και μια Πέμπτη. Αυτό θα γίνει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Από εκεί και πέρα θέλουμε μέσα στα επόμενα δύο χρόνια ο Flaros να έχει μια μόνιμη βάση και αυτό που κάνουμε με πολύ αγάπη με την νομαδική ζυθοποίηση να γίνεται στο δικό μας ζυθοποιείο.

Θέλουμε σε κάθε ποιοτικό σημείο σε όλη την Ελλάδα να υπάρχει ο Flaros. Και στην συνέχεια θα δούμε και τις προοπτικές του εξωτερικού.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

six − two =