14/12/24

Ο Πειραιάς αναβαθμίζεται: Τα 3 μεγάλα έργα που θα αλλάξουν το πρόσωπο της περιοχής

Νέα μορφή αναμένεται να πάρει ο Πειραιάς μέσα στους επόμενους μήνες καθώς η ανάπλαση του Μικρολίμανου σε συνδυασμό με την επέκταση του μετρό και του τραμ θα μετατρέψουν το λιμάνι σε συγκοινωνιακό κέντρο.

Η πόλη σύντομα θα αλλάξει μορφή βελτιώνοντας σημαντικά την καθημερινότητα χιλιάδων αλλά και των τουριστών που επισκέπτονται κατά χιλιάδες τον Πειραιά κάθε χρόνο.

Η αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας αναμένεται να αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης επενδύσεων, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς .

Άλλωστε το λιμάνι του Πειραιά φέτος βρίσκεται στην 37η θέση της λίστας με τα 100 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου της Lloyd’s List. Ο Πειραιάς πλέον είναι το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το έβδομο μεγαλύτερο της Ευρώπης.

Το Μικρολίμανο

Σε έναν ελκυστικό διεθνή προορισμό αναμένεται να μετατραπεί το Μικρολίμανο, ένα έργο πνοής, όχι μόνο για τους κατοίκους του Πειραιά αλλά και του λεκανοπεδίου.

Το έργο, για το οποίο έδωσε το πράσινο φως προ διμήνου το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης αφορά την ανάπλαση 15.600 τ.μ. στο Μικρολίμανο, το οποίο θα μετατραπεί σε χώρο πρασίνου και ελεύθερης πρόσβασης, με απομάκρυνση των τραπεζοκαθισμάτων που έχουν καταλάβει το χώρο.

Στον σχεδιασµό των έργων περιλαµβάνεται η απελευθέρωση του παραλιακού μετώπου από τραπεζοκαθίσματα -τα µαγαζιά θα έρθουν πιο πίσω, τα τραπεζάκια στο επάνω µέρος- και την κατασκευή δρόμου ήπιας κυκλοφορίας για κίνηση πεζών δίπλα στη θάλασσα. Επιπλέον θα περιλαμβάνει δρόμους ήπιας κυκλοφορίας με μεγάλα πεζοδρόμια, ελεύθερους κοινόχρηστους χώρους περιπάτου και αναψυχής με δενδροφύτευση, αλλά και διάφορες παρεμβάσεις ανάπλασης σε συγκεκριμένες οδούς και περιοχές όπως η Ναυάρχου Βότση και τα προσφυγικά.

Η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας αλλά κυρίως και της καθημερινότητας των πολιτών του Πειραιά και των τουριστών που συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο, ώθησε τις αρχές να κινηθούν άμεσα για την λήψη των αποφάσεων.

Τα έργα ανάπλασης ήταν κάτι που ζητούσαν εδώ και χρόνια, τόσο οι κάτοικοι της περιοχής, όσο και η δημοτική αρχή, αφού . η ανάγκη βελτίωσης της εικόνας αλλά κυρίως και της καθημερινότητας των πολιτών του Πειραιά και των τουριστών που συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο, κρίθηκε επιτακτική.

Το Μετρό

Με ταχείς ρυθμούς προχωρά η επέκταση του Μετρό προς το Πειραιά καθώς σε λιγότερο από 8 μήνες, τον Ιούνιο του 2019 παραδίδονται οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».

Αντίστοιχα, η παράδοση των υπόλοιπων τριών σταθμών («Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο») εκτιμάται έως τον Ιούνιο του 2021, κάτι το οποίο σημαίνει ότι, σε ένα χρόνο από σήμερα, η Γραμμή 3, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και τον Πειραιά, θα φτάνει μέχρι την Νίκαια.

Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.

Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.

Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.

Το τραμ

Στις αρχές του 2019 αναμένεται να ξεκινήσουν τα πρώτα δρομολόγια του τραμ προς τον Πειραιά. Θα υπάρχει γραμμή από το ΣΕΦ, μέχρι το κέντρο του Πειραιά και την Ακτή Ποσειδώνος. Σε απόσταση 200 μέτρων από το τέρμα θα βρίσκεται, ανάμεσα σε άλλα, ο σταθμός Μετρό. Ενώ οι επιβάτες θα έχουν και απευθείας πρόσβαση στο λιμάνι.

Πηγή: Insider.gr

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

seven + twelve =