αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟ Νικόλας Ματσουρδέλης ξεκίνησε από τα κτήματα του παππού του, και τώρα εξάγει προϊόντα ως τη Φινλανδία

Ο Νικόλας Ματσουρδέλης ξεκίνησε από τα κτήματα του παππού του, και τώρα εξάγει προϊόντα ως τη Φινλανδία

Όλα ξεκίνησαν από την Αίγινα. Και μάλιστα το 2014, μέσα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για την Ελλάδα. Ο Νικόλας Ματσουρδέλης αποφάσισε να αξιοποιήσει τα κτήματα του παππού του, και σήμερα έχει αναπτύξει το brand Fivetwenty Taste Experience. Αυτό περιλαμβάνει μια σειρά από προϊόντα, και μάλιστα έχει φτάσει να κάνει εξαγωγές σε χώρες όπως η Φινλανδία και η Εσθονία. Ο ίδιος μιλά για όλο το story του στο It’s Possible.

Ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια το 2014. Σε μια περίοδο αρκετά δύσκολη για την Ελλάδα. Πως ήταν τότε τα πράγματα και πως πήρατε την απόφαση να ξεκινήσετε, παρά το κακό οικονομικό περιβάλλον;

Αρκετά χρόνια πριν το 2014 σχεδίαζα την ιδέα και ξεκίνησα με μικρά βήματα να αναπτύσσω το δίκτυο της fivetwenty σαν μοναδική ευκαιρία  με την καλή έννοια αλλά και την αίσθηση ότι δεν υπάρχει περιθώριο αποτυχίας.

Με προτροπή να εξετάσω εκτενέστερα τις προοπτικές ανάπτυξης του οικογενειακού κτήματος στην Αίγινα αποφάσισα το 2012 να ξεκινήσω μεταπτυχιακό στην βιώσιμη ανάπτυξη με κατεύθυνση στην τοπική ανάπτυξη. Τότε συνειδητοποίησα ότι πολλοί μικροί παραγωγοί με εξαιρετική ποιότητα, αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα και αδυνατούν να εισέλθουν ή να αναγνωριστούν όπως τους αρμόζει στην ανταγωνιστική διεθνή αγορά.

Το 2014 με σκοπό να αξιοποιήσουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας να παράγει εξαιρετικά προϊόντα και να ακολουθήσουμε την συνεχώς  αυξανόμενη ζήτηση για υγιεινή διατροφή και τα αγροτικά ελληνικά προϊόντα διεθνώς ξεκινήσαμε σύμφωνα με το πλάνο.

Θέτοντας εφικτούς στόχους, μελετώντας την αγορά και με πολύ εμπιστοσύνη στο προϊόν μας, λαμβάναμε τα πρώτα θετικά μηνύματα παρόλο τις δυσκολίες και την έκρυθμη κατάσταση που επικρατούσε.

Ακόμα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας και ευελπιστούμε να ξεχάσουμε τις μέρες τις κρίσης, να συνεχίσουμε σταθερά και πιο δυνατοί στο μέλλον από την εμπειρία που αποκτήσαμε όλα αυτά τα χρόνια.

Σε κάποιον που σκέφτεται να ξεκινήσει μια επιχειρηματική ιδέα θα έλεγα ότι τότε όπως και τώρα κάθε απόφαση είναι δύσκολη, η προετοιμασία και το timing δίνουν την δυνατότητα να υλοποιηθεί ένα επιτυχημένο πλάνο, όχι το budget.

Τι περιλαμβάνει το brand σας και μέχρι που έχουν φτάσει τα προϊόντα σας;

Ξεκινήσαμε με τα δικά μας φιστίκια, από τα κτήματα του παππού μου και προσθέσαμε στην πορεία τα εξής προϊόντα στην εταιρεία μας.

Μέλι θυμαρίσιο από την Κρήτη.

Θαλασσινό αλάτι από το Αιγαίο.

Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από την Καλαμάτα.

Μπάρες ενέργειας με υπερτροφές από την Εύβοια.

Βούτυρα και πραλινες με βάση το φιστίκι και άλλους ξηρούς καρπούς.

Για την ώρα εξάγουμε τα προϊόντα μας στη Γερμανία, την Εσθονία,τη Φινλανδία, τη μεγάλη Βρετανία και την Ελβετία. Επιθυμούμε και σκοπεύουμε να προωθήσουμε αυτούς τους θησαυρούς και στον υπόλοιπο κόσμο.

Ουσιαστικά τώρα η ζωή και η καθημερινότητα σας, «μοιράζεται» μεταξύ Αθήνας και Αίγινας. Πως καταφέρνετε να ανταπεξέλθετε σε αυτό;

Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που έχω τη δυνατότητα να δραπετεύω, από τους ταχείς ρυθμούς στην πόλη αν και όχι τόσο συχνά όσο θα ήθελα καθώς κάθε επίσκεψη στην Αίγινα και τα κτήματα είναι απόλαυση.

Από το 2014, το επιχειρηματικό project σας είναι η βασική επαγγελματική ασχολία σας, ωστόσο παράλληλα «τρέχετε» και άλλες δραστηριότητες. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι αυτό και στο τέλος τι ελεύθερος χρόνος μένει;

Το μυστικό αν θέλετε να το πω και έτσι, είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις. Οι υποχρεώσεις δεν τελειώνουν και η μέρα έχει 24 ώρες. Εντάξει, καμία φορά μου λείπει μια χαλαρή μπίρα με φίλους, αλλά γενικά όταν χρειάζεται βρίσκω χρόνο να κάνω πράγματα για μένα.

Δραστηριοποιείστε σε ένα θεωρητικά παραδοσιακό πεδίο. Τελικά, χωρά καινοτομία στις λεγόμενες «παραδοσιακές επιχειρήσεις»;

Η συνεργασία μεταξύ μικρών επιχειρήσεων αποτελεί παραδοσιακά μια καινοτομία στην Ελλάδα, αλλά με τόσες καλές ιδέες και προοπτικές που μπορείς να παρατηρήσεις τελευταία στη νεοφυή επιχειρηματικότητα ,  πιστεύω πως ναι χωρά και προβλέπεται.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια σας;

Σκοπεύουμε να έχουμε μια πλήρης γκάμα προϊόντων το καθένα από τον τόπο που φημίζεται για την παραγωγή του με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ξεχωριστά ποιοτικά χαρακτηριστικά και γεύση.

Ενώ σκοπεύουμε να αναδείξουμε τα κορυφαία προϊόντα της μεσογειακής διατροφής στον υπόλοιπο κόσμο και να καλύψουμε την ζήτηση για τα πιο γευστικά και υγιεινά εδέσματα από την Ελλάδα.

Στόχος μας είναι η αγορά της Ευρώπης αλλά όχι μόνο!

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − 12 =