αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ μελλοντικός μέντορας σου μπορεί να είναι ο CEO της Google ή ο barista στο μαγαζί που συχνάζεις

Ο μελλοντικός μέντορας σου μπορεί να είναι ο CEO της Google ή ο barista στο μαγαζί που συχνάζεις

Πολλές φορές θα χρειαστείς την συμβουλή ενός μέντορα. Ειδικά αν είσαι επιχειρηματίας, θα υπάρξουν πολλές δύσκολες στιγμές. Σε αυτές τις δύσκολες στιγμή, μια καθοδήγηση ίσως κάνει τα πράγματα καλύτερα. Ένα πιο έμπειρο μάτι, μπορεί να δει πράγματα που εσύ πιθανόν δεν βλέπεις εκείνη τη στιγμή.

Ποιος όμως είναι ο ιδανικός μέντορας τελικά; Αυτό που κάνουν οι περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες, είναι να αναζητούν κάποιον από τους «κορυφαίους ανθρώπους» στο πεδίο που δραστηριοποιούνται. Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα: Συνήθως αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι πρόθυμοι να «συνδεθούν» μαζί σου- ειδικά αν δεν υπάρχει κάποια παλαιότερη γνωριμία. Καταρχήν λοιπόν, πρέπει να είσαι ρεαλιστής στους μέντορες- στόχους που έχεις.

Όπως εξηγεί το Entrepreneur.com, παράλληλα οι νέοι επιχειρηματίες κάνουν ακόμα ένα λάθος. Θεωρούν ότι πρέπει να έχουν αποκλειστικά έναν μέντορα- όποιος κι αν είναι αυτός. Αλλά αν δύο μυαλά είναι καλύτερα από ένα, τότε γιατί τα περισσότερα μυαλά να μην είναι ακόμα καλύτερα; Ειδικά αν το κάθε ένα από αυτά, έχει μια διαφορετική οπτική στα πράγματα. Είναι καλό να έχεις πολλούς μέντορες. Μάλιστα, όσο περισσότερες οπτικές έχεις στο τραπέζι, σχετικά με τις ευκαιρίες και τους κινδύνους που υπάρχουν στον δρόμο σου, τόσο καλύτερες αποφάσεις θα λάβεις. Θα έχεις μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα.

Δεν έχει νόημα να συγκεντρώσουμε μια ομάδα μέντορες που όλοι βλέπουν τα πράγματα λίγο- πολύ με τον ίδιο τρόπο.Αντί για αυτό, αναζήτησε ανθρώπους από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Υπάρχουν 5 ομόκεντροι κύκλοι, από τους οποίους μπορείς να βρεις μέντορες.

1# Ο ευρύτερος κύκλος. Είναι άνθρωποι που συναντάς σε διάφορα μέρη μέσα στην ημέρα. Όπως οι πωλητές, οι baristas ή κάποιος σερβιτόρος. Δεν είναι ανάγκη να κάνεις τεράστιες συζητήσεις μαζί τους. Άλλα ένα σχόλιο ή μια μίνι συζήτηση μπορεί να σου δώσει σημαντικά στοιχεία.

2# Οι ευρύτεροι συνεργάτες ή «γνωστοί». Μπορεί να είναι πρώην συνεργάτες ή άτομα που ήξερες από το σχολείο. Ίσως να μην κάνεις στενή παρέα μαζί τους πλέον, αλλά αν τύχει να βρεθείτε, πιθανόν να δώσουν τη δική τους οπτική πάνω σε ένα θέμα που σε απασχολεί.

3# Προσωπικοί φίλοι. Δεν είναι απαραίτητα μέσα στη βιομηχανία σου. Αλλά θέλουν το καλό σου, έχουν χρόνο και θέληση για να κάνουν αναλυτικές συζητήσεις μαζί σου. Ξέρουν επίσης τα προσωπικά σου πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες και την προϊστορία.

4# Άνθρωποι της βιομηχανίας. Είναι αυτοί με τους οποίους έχεις συνεργαστεί πιθανότατα. Ίσως έχετε «αναρριχηθεί» μαζί στην δουλειά. Έτσι γνωρίζουν πολύ καλά το πεδίο σου και μπορούν να δώσουν χρήσιμες συμβουλές.

5# Οι τοπ μέντορες. Εδώ είναι η κλασική κατηγορία. Πρόκειται για ανθρώπους που ίσως έχεις πολύ κοντά σου, είναι κορυφαίοι στο είδος τους και σίγουρα θα τους ήθελες για μέντορες. Συνήθως δεν έχουν πολύ χρόνο να σου διαθέσουν. Άλλα μερικές συμβουλές ή ένα γεύμα μαζί τους μπορεί να είναι καθοριστικά. Σε αυτό το επίπεδο, η ποιότητα είναι πολύ πιο σημαντική από την ποσότητα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine + thirteen =