Αύξηση πωλήσεων κατά 12,2% στην τελευταία χρήση της (2017-2018) εμφάνισε η αλυσίδα Κωτσόβολος παρουσιάζοντας επίδοση που η ελληνική αγορά ηλεκτρικών ειδών είχε χρόνια να καταγράψει.
Σύμφωνα με τον νέο αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της αλυσίδας, Γιάννη Βασιλάκο, η ανάπτυξη των πωλήσεων ήρθε εν μέρει από την αύξηση της ζήτησης -κυρίως για λευκές ηλεκτρικές συσκευές-, αλλά και από τη βελτίωση του μεριδίου αγοράς της αλυσίδας, η οποία καταλαμβάνει σταθερά την πρώτη θέση στην Ελλάδα.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 457,1 εκατ. ευρώ και κέρδη προ αποσβέσεων και φόρων (EBITDA) στα 20,1 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων (EBIT) υπολογίζεται ότι θα φτάσουν στα 15,1 εκατ. ευρώ. Η εταιρία διατηρεί υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, που στο τέλος της χρήσης της άγγιξαν τα 51 εκατ. ευρώ, και χρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια τις επενδύσεις της που στην τελευταία χρήση άγγιξαν τα 10,4 εκατ.
Το οικονομικό έτος 2017-2018, η Κωτσόβολος συνέχισε το πλάνο ανάπτυξής της σε όλα τα πεδία της δραστηριοποίησής της, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων, των ΙΤ (Information Technology) συστημάτων, καθώς και της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της. Σημειώνεται ότι η Κωτσόβολος, την τελευταία διετία έχει αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 385 άτομα, φτάνοντας τους 2.380 εργαζομένους.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο οι επενδύσεις της αλυσίδας θα κινηθούν στο ίδιο επίπεδο και στη νέα χρήση του 2018-2019 με σκοπό την ανανέωση του δικτύου καταστημάτων της εταιρίας, που σήμερα ανέρχονται σε 95. Στο πλαίσιο αυτό ήδη προγραμματίζεται η ανακαίνιση του καταστήματος στο The Mall Athens, ενώ ο κ. Βασιλάκος εξέφρασε την πρόθεση της εταιρίας να αντικαταστήσει καταστήματα – εφόσον βρεθούν οι κατάλληλες real estate ευκαιρίες- ανεβάζοντας ενδεχομένως το συνολικό ποσό των επενδύσεων για τη φετινή χρονιά.
Οι εκτιμήσεις της διοίκησης της Κωτσόβολος είναι πως η αγορά δεν θα αναπτυχθεί σημαντικά την προσεχή διετία, ωστόσο η ίδια προσβλέπει σε περαιτέρω αύξηση πωλήσεων θέτοντας ως στόχο τα 500 εκατ. ευρώ για την τρέχουσα χρήση.
Κατά τον κ. Βασιλάκο η πορεία των πωλήσεων φέτος θα κριθεί από πολλούς παράγοντες, όπως η πορεία της αγοράς κλιματιστικών, αλλά και των μαύρων συσκευών (που φαίνεται να αποκτά μια δυναμική λόγω Μουντιάλ), αλλά και από την περιβόητη Black Friday, η οποία κατά τον ίδιο παίζει πλέον βαρύνοντα ρόλο στο γενικό αποτέλεσμα των πωλήσεων του κλάδου.
Πηγή: Euro2day.gr