αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟ «κανόνας 10-20-30» για να κάνεις τέλειες παρουσιάσεις και να εντυπωσιάζεις το ακροατήριο

Ο «κανόνας 10-20-30» για να κάνεις τέλειες παρουσιάσεις και να εντυπωσιάζεις το ακροατήριο

Αν δεν είσαι καλός στις παρουσιάσεις μπροστά σε ακροατήριο, δεν είσαι ο μόνος. Ακόμα και μεγάλοι επιχειρηματίες όπως ο Warren Buffett δεν γεννήθηκαν με το χάρισμα… του να εντυπωσιάζουν τα πλήθη. Το αντίθετο. Όπως έχεις παραδεχτεί μάλιστα ο Buffett, στα πρώτα επαγγελματικά του βήματα του ήταν εξαιρετικά δύσκολο να μιλήσει μπροστά σε πολύ κόσμο.

«Ήθελα να κάνω εμετό. Στην πραγματικότητα, κανόνιζα τη ζωή μου, έτσι ώστε ποτέ να μην χρειαστεί να σηκωθώ μπροστά σε ακροατήριο» έχει πει ο Warren Buffett.

Πως όμως κατάφερε να ξεπεράσει το πρόβλημα του και να γίνει ένας από τους κορυφαίους business communicators; Η απάντηση είναι απλή: Εξάσκηση, εξάσκηση, εξάσκηση. Αμέσως μετά την αποφοίτηση του από το πανεπιστήμιο, ο ίδιος είδε μια διαφήμιση για μαθήματα δημόσιας ομιλίας. Και πήγε. Μια φορά την εβδομάδα, ο 20χρονος τότε νέος, συνάντησε άλλους -εξίσου τρομοκρατημένους συμμαθητές- μέσα σε μια τάξη. Σε κάθε έναν, είχε δοθεί ένα βιβλίο με ομιλίες-δείγματα, που έπρεπε να τις παρουσιάσουν μέσα στην τάξη.

Αυτή η πρωτοβουλία είχε ένα καλό: Επειδή ακριβώς όλοι είχαν τον ίδιο φόβο, δημιουργήθηκε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες, με σκληρή δουλειά, ο Buffett άρχισε να προσπερνά τον φόβο του. Μπορεί η καριέρα του στη συνέχεια να στηρίχτηκε στις έξυπνες επενδύσεις. Ωστόσο, η φήμη του διαδόθηκε και για έναν βασικό λόγο: Είχε την ικανότητα να επικοινωνεί σωστά με το κοινό.

Τώρα το αμερικανικό inc.com παραθέτει έναν κανόνα που μπορεί να σε βάλει στον σωστό δρόμο ακόμα πιο γρήγορα. Είναι ο «κανόνας 10-20-30» τον οποίο χρησιμοποιεί ο πρώην επενδυτής της Apple, Guy Kawasaki. Αλλά τι ακριβώς σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί; Ας δούμε τα δεδομένα με απλά λόγια.

10 slides

«Το 10 είναι ο καλύτερος αριθμός διαφανειών σε μια παρουσίαση μέσω PowerPoint, επειδή ένας φυσιολογικός άνθρωπος δεν μπορεί να κατανοήσει περισσότερα από 10 πράγματα σε μια συνάντηση» λέει ο Guy Kawasaki. Και συμπληρώνει για τους επιχειρηματίες και startuppers: «Εάν πρέπει να χρησιμοποιήσετε περισσότερες από 10 διαφάνειες για να περιγράψετε την επιχείρησή σας, πιθανότατα… δεν έχετε επιχείρηση». Βρες τα σημαντικά points και εστίασε σε αυτά.

20 λεπτά

Οι ομιλίες στα TEDx έχουν συνήθως διάρκεια 20 λεπτών για ένα λόγο. Αυτό είναι το χρονικό διάστημα μέσα στο οποίο ένα ακροατήριο μπορεί να παραμείνει συγκεντρωμένο. Αν ξεπεράσεις αυτό το όριο… μεγαλώνει το ρίσκο. Όπως εξηγεί ο Kawasaki είναι καλό η ομιλία σου ή η παρουσίαση σου να παραμείνει μέσα σε αυτά τα χρονικά πλαίσια. Αν έχεις παραπάνω χρόνο στη διάθεση σου, μπορείς για παράδειγμα να απαντήσεις σε ερωτήσεις του κοινού- έτσι ώστε να κάνεις και πιο «ζωντανή» την όλη συνάντηση.

30 στο μέγεθος γραμματοσειράς

Ένα λάθος που επίσης κάνουν αρκετοί. Όπως λέει ο Kawasaki, έχει δει πολλούς ανθρώπους να χρησιμοποιούν γραμματοσειρά ακόμα και μεγέθους 10 σε παρουσιάσεις (πολύ μικρά γράμματα). Το αποτέλεσμα; Το κοινό συνήθως δεν μπορεί να δει τα δεδομένα που του παραθέτεις, και εσύ θα είσαι αναγκασμένος να τα διαβάζεις. Κάπως έτσι, τα δεδομένα θα περνούν πολύ γρήγορα μπροστά από τους θεατές. Επίσης ο Kawasaki βάζει και μια άλλη παράμετρο στη συζήτηση: Αν χρησιμοποιήσεις μεγαλύτερα γράμματα, θα πρέπει να γράψεις και λιγότερα λόγια στις διαφάνειες σου. Αυτό θα σε κάνει να σκεφτείς και να απομνημονεύσεις τα βασικά σημεία, βελτιώνοντας την παρουσίασή σου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − seven =