Έλληνας εφοπλιστής κατέστρωσε ένα σχέδιο πειρατείας σε δικό του πλοίο ώστε να εξαπατήσει την ασφαλιστική του εταιρεία και να εισπράξει το ποσό των 77 εκατομμυρίων δολαρίων ως αποζημίωση, σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου του Λονδίνου.
Η υπόθεση που αφορά σε πυρκαγιά που ξέσπασε στο ελληνικών συμφερόντων Brillant Virtuoso έξω από το Άντεν το 2011 απασχόλησε βρετανικό δικαστήριο, το οποίο απεφάνθη ότι η πειρατεία ήταν σκηνοθετημένη τον ιδιοκτήτη του.
Το πρακτορείο Bloomberg παρουσιάζει την περίεργη αυτή υπόθεση, δίνοντας λεπτομέρειες για την απόφαση του δικαστηρίου.
Το 2011, γράφει το Bloomberg, ο Μάριος Ηλιόπουλος ενέπλεξε τον καπετάνιο και τον αρχιμηχανικό του πλοίου, μαζί με έξι στελέχη του Λιμενικού της Υεμένης σε μία συνωμοσία, η οποία ακόμη βρίσκεται υπό διερεύνηση από την αστυνομία του Λονδίνου, ανέφερε τη Δευτέρα ο δικαστής Νάιτζελ Τίαρ.
Έπειτα από αρκετά έτη δικαστικών μαχών η απόφαση του δικαστηρίου απορρίπτει το αίτημα της Suez Fortune Investments, εταιρείας που συνδέεται με τον Ηλιόπολο, και της ελληνικής τράπεζάς του που ζητούσαν από μία ασφαλιστική εταιρεία να τους πληρώσει αποζημίωση.
«Η δομική ολική απώλεια του “Brillant Virtuoso” προκλήθηκε με δόλο του ιδιοκτήτη, κ. Ηλιόπουλου», είπε ο δικαστής Τίαρ για να προσθέσει ότι «τα κίνητρα των ενόπλων δεν ήταν να κλέψουν, να ζητήσουν λύτρα για το σκάφος ή να κλέψουν από το πλήρωμα, αλλά να βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να διαπράξει ασφαλιστική απάτη».
Η καταστροφή του Brillante Virtuoso, σχολιάζει το Bloomberg, είναι μια απίθανη υπόθεση που ξεπερνά την περίπτωση της ψεύτικης πειρατείας. Ένας Βρετανός ερευνητής, ο Ντέιβιντ Μόκετ, που είχε προσληφθεί για να ερευνήσει το ζήτημα δολοφονήθηκε στην Υεμένη, ενώ πραγματοποιούσε την έρευνά του.
Δικηγόροι της εταιρείας Suez Fortune και της ασφαλιστικής Talbot Underwriting Ltd., η οποία κέρδισε την υπόθεση, δεν ήταν διαθέσιμοι για να σχολιάζουν όταν το Bloomberg έστειλε email και κάλεσε την ακτοπλοϊκή εταιρεία που έχει ο εφοπλιστής στην Ελλάδα.
Τη Δευτέρα ο Τίαρ είπε ότι ο Ηλιόπουλος, ο οποίος είχε αγοράσει οκτώ τάνκερ μεταξύ του 2004 και του 2008, κατασκεύασε το σχέδιο γιατί το πλοίο είχε αρχίσει να χάνει χρήματα εξαιτίας της κατάρρευσης των ναύλων το 2008.
«Ο Ηλιόπουλος είχε κίνητρο να θέλει να καταστραφεί το πλοίο από φωτιά, και συγκεκριμένα να προβεί σε ψευδούς ισχυρισμούς ώστε να εισπράξει το ποσό των 77 εκατ. δολαρίων ώστε να μπορέσει να λύσει τις σοβαρές οικονομικές δυσκολίες που είχαν ο ίδιος και οι εταιρείες του κατά καιρούς» πρόσθεσε ο δικαστής.
Σύμφωνα με την απόφασή του δικαστηρίου ο Τίαρ εκφράζει αμφιβολίες για την αξιοπιστία του Ηλιόπουλου, κάτι που είχαν κάνει και άλλοι δικαστές σε προηγούμενες συνεδριάσεις. Ο Τίαρ σημείωσε ότι ο εφοπλιστής δεν παραβρέθηκε στις ακροάσεις αυτές και προσπάθησε να αποκρύψει σχετικά αρχεία.
«Ο Ηλιόπουλος έχει μία κλίση στην παρωδία» υποστήριξε ο δικαστής για να προσθέσει «αυτό είναι εμφανές από τα άκρα στα οποία έφτασε για να μην εμφανίσει το αρχείο των ηλεκτρονικών εγγράφων. Συνεπώς αυτό που σχεδίασε στην παρούσα υπόθεση είναι συμβατό με τον χαρακτήρα του».
Οι λεπτομέρειες της υπόθεσης συνεχίστηκαν και μετά την ψεύτικη επίθεση πειρατών, οι οποίοι πυροδότησαν μια χειροβομβίδα που προκάλεσε την πυρκαγιά. Ο Ηλιόπουλος είχε ισχυριστεί ότι οι δικηγόροι της ασφαλιστικής είχαν παραβιάσει το νόμο επειδή χρησιμοποίησαν ιδιωτικούς ερευνητές για να προσπαθήσουν να πάρουν στα χέρια τους ιατρικά αρχεία, διαβατήρια και αρχεία πτήσεων που αφορούσαν τον ίδιο και συνεργάτες τους.
Οι δικηγόροι της ασφαλιστικής τον κατηγόρησαν ότι βρίσκεται πίσω από την κλοπή των συγκεκριμένων email που οδήγησαν σε εχθρική αντιπαράθεση κατά την οποία ο Ηλιόπουλος απείλησε πως θα κληθούν να λογοδοτήσουν όσοι προβαίνουν σε τέτοιες κατηγορίες εναντίον του.
Πηγή: efsyn.gr