Βλέπουμε συνεχώς να διαφημίζεται ότι οι ελληνικές τράπεζες μπαίνουν στην digital εποχή, κάνοντας την ζωή των πελατών πιο εύκολη. Φαίνεται όμως ότι τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι. Χαρακτηριστική είναι η ιστορία που παραθέτει ο δημοσιογράφος Δημήτρης Σούλτας στο Facebook.
«Πήγα στην Πειραιώς να πληρώσω τα τέλη κυκλοφορίας στο μηχάνημα Easy Pay. Ούτε Easy, ούτε Pay. Είμασταν στην αναμονή καμιά 15αριά άτομα, το μηχάνημα κολλούσε συνεχώς, φόρτωνε πληροφορίες που πληκτρολογούσε ο πελάτης με ταχύτητες Windows 95, σταματούσε, ερχόταν ο υπάλληλος από το ταμείο (ναι, έχει οριστεί υπεύθυνος για το μηχάνημα υπάλληλος που δουλεύει στο ταμείο, άρα αν χαλάσει το μηχάνημα η τράπεζα έχει ένα λιγότερο ταμείο σε ημέρα που γίνεται κακός χαμός), ξανακολλούσε, ξαναρχόταν ο υπάλληλος και όταν ο κόσμος διαμαρτυρόταν έπαιρνε την απάντηση “ε, μηχανήματα είναι, κολλάνε”», λέει ο ίδιος.
Διαβάστε όλη την ανάρτηση παρακάτω
Πήγα στην Πειραιώς να πληρώσω τα τέλη κυκλοφορίας στο μηχάνημα Easy Pay. Ούτε Easy, ούτε Pay. Είμασταν στην αναμονή καμιά 15αριά άτομα, το μηχάνημα κολλούσε συνεχώς, φόρτωνε πληροφορίες που πληκτρολογούσε ο πελάτης με ταχύτητες Windows 95, σταματούσε, ερχόταν ο υπάλληλος από το ταμείο (ναι, έχει οριστεί υπεύθυνος για το μηχάνημα υπάλληλος που δουλεύει στο ταμείο, άρα αν χαλάσει το μηχάνημα η τράπεζα έχει ένα λιγότερο ταμείο σε ημέρα που γίνεται κακός χαμός), ξανακολλούσε, ξαναρχόταν ο υπάλληλος και όταν ο κόσμος διαμαρτυρόταν έπαιρνε την απάντηση “ε, μηχανήματα είναι, κολλάνε”. Η άλλη απάντηση ήταν “γιατί δεν πάτε εξ αρχής στο άλλο κατάστημα που είναι πιο ψηλά στην Αλεξάνδρας”, λες και κάποιος βγαίνει για να κάνει πληρωμές, αποφασίζοντας ότι θα κάνει τουρνέ σε όλα τα υποκαταστήματα. Όταν ρώτησα αν κάποιος μπορεί να μας ενημερώσει τι συμβαίνει και αν πρέπει να περιμένουμε ή να φύγουμε πήρα την απάντηση ότι αρχικά έπεσε το σύστημα της Τράπεζας και στη συνέχεια έπεσε το σύστημα από το Υπουργείο.
Ποτέ δεν θα χρεώσω την ευθύνη στον υπάλληλο για το πώς λειτουργεί το σύστημα, αλλά το λιγότερο που μπορεί να κάνει, από την στιγμή που εκπροσωπεί την τράπεζα είναι να ζητήσει συγγνώμη για την ταλαιπωρία και να δώσει σαφείς πληροφορίες στους πελάτες, ώστε να μην ταλαιπωρούνται κι άλλο.
Θα πει κανείς ότι αυτό συμβαίνει γιατί “είμαστε της τελευταίας στιγμής” και φορτώθηκε το σύστημα. Πρώτ’ απ’ όλα από τη στιγμή που έχω μια καταληκτική ημερομηνία, έχω δικαίωμα να πληρώσω μέχρι την τελευταία μέρα. Δεύτερον ο κόσμος δεν έχει να πληρώσει μόνο τέλη κυκλοφορίας. Έχει να πληρώσει και φόρο εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ και δεν έχει έτοιμο ένα πουγκί απ’ όπου βγάζει χρήματα όποτε του ζητηθούν. Εγώ περίμενα ένα επίδομα των 250 ευρώ απο την ΕΣΗΕΑ για να τα πληρώσω. Πριν, απλώς δεν υπήρχαν αυτά τα χρήματα. Και τρίτον τι διάολο σύστημα είναι αυτό που δεν μπορεί το 2018 να δεχθεί 1000, 2000 ή 5000 ταυτόχρονες πληρωμές (άσε που στην ουρά στην οποία ήμουν οι μισές συναλλαγές δεν ήταν τέλη κυκλοφορίες αλλά άλλες πληρωμές). Άσε που μου έχει συμβεί το “σύστημα” να πέφτει ακόμα και σε χαλαρές μέρες, όπου δεν υπάρχουν τέλη κυκλοφορίας ή άλλου τέτοιου τύπου πληρωμές.
Και τέλος γιατί αφού αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο μέσα στις γιορτές και με δεδομένο ότι ο κόσμος είναι φορτωμένος με πολλές υποχρεώσεις, η προθεσμία πληρωμής δεν μπαίνει εξ αρχής στις 10 Ιανουαρίου, ώστε να διευκολυνθούν οι πολίτες.
Ρητορικά τα ερωτήματα. Και στις Τράπεζες και στο Δημόσιο ο “εκσυγχρονισμός” νοείται μόνο με διαφημιστικά σποτ όπου όλοι τρέχουν ανέμελοι στα λιβάδια και κάνουν συναλλαγές μέσω του tablet τους. Θα μου πεις εδώ πριν από μερικές μέρες εκπρόσωπος τράπεζας που ήθελε με πληροφορήσει για κάποια στοιχεία που έπρεπε να μου δοθούν μου είπε ότι “δεν υπάρχει η δυνατότητα αποστολής με e-mail”, ταχύτητα στα συστήματά τους περιμένω;
Πήγα στην Πειραιώς να πληρώσω τα τέλη κυκλοφορίας στο μηχάνημα Easy Pay. Ούτε Easy, ούτε Pay. Είμασταν στην αναμονή…
Gepostet von Dimitris Soultas am Freitag, 28. Dezember 2018