αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι startuppers τρέχουν τα projects τους… από την τσέπη τους. Μόλις το 1-2% στην Ελλάδα παίρνει χρηματοδότηση από επενδυτές

Οι startuppers τρέχουν τα projects τους… από την τσέπη τους. Μόλις το 1-2% στην Ελλάδα παίρνει χρηματοδότηση από επενδυτές

Μία τάση που υπήρχε και τα προηγούμενα χρόνια, φαίνεται ότι καλά κρατεί και τώρα, παρά το γεγονός ότι πολλά funds αυτο- διαφημίζονται λέγοντας ότι… έχουν εκατομμύρια για να μοιράσουν. Ποια είναι η πραγματικότητα: Ελάχιστοι startuppers στην Ελλάδα καταφέρνουν τελικά να πάρουν χρηματοδότηση από επενδυτές. Η συντριπτική πλειοψηφία των startuppers τρέχουν τα projects με χρήματα… από την τσέπη τους. ‘Η πάνε, για παράδειγμα, στην τακτική «συγγενείς και φίλοι». Τα εγχώρια επενδυτικά funds του Equifund είναι αρκετά «σφιχτά» στις κινήσεις τους.

Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της «Καθημερινής», σύμφωνα με εκτιμήσεις που βασίζονται στην εμπειρία των funds, περίπου το 1%-2% των επενδυτικών προτάσεων που αυτά εξετάζουν έχει κατορθώσει να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως οι ομάδες που απορρίπτονται δεν μπορούν να στραφούν σε άλλες πηγές χρηματοδότησης.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το Uni.fund, που αναζητεί κεφάλαια για να λανσάρει δεύτερο fund, έχει εξετάσει από τις αρχές του 2018 –όταν δηλαδή άρχισε να δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά– περίπου 1.150 προτάσεις, επενδύοντας τελικά σε 23 εταιρείες.

Βασικός λόγος απόρριψης, σύμφωνα με τους επενδυτές, είναι πως πολλές εταιρείες έχουν μια ιδέα, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να μετουσιωθεί σε εμπορικό προϊόν.

Οπως προκύπτει από την πρόσφατη έκθεση Startups in Greece 2021-2022 του Found.ation, για μια ακόμη χρονιά ο βασικός λόγος απόρριψης είναι πως η πρόταση της ομάδας δεν αντιστοιχεί στο επενδυτικό προφίλ των επενδυτικών σχημάτων. Αυτό σημαίνει δηλαδή πως η πρόταση δεν συνάδει με κάποια βασικά κριτήρια τα οποία μπορούν να δώσουν το σήμα για να πραγματοποιηθεί η επένδυση από την πλευρά των funds. Ο δεύτερος λόγος είναι πως μια εταιρεία που αναζητεί χρηματοδότηση έχει απλώς μία ιδέα, χωρίς να διαθέτει κάποιο πραγματικό προϊόν. Πρόκειται για μια περίπτωση απόρριψης που συναντάται αρκετά συχνά, καθώς πολλές εταιρείες έχουν μια ιδέα, η οποία ωστόσο δεν μπορεί να μετουσιωθεί σε εμπορικό προϊόν.

Τέλος, ο έντονος ανταγωνισμός ή και η κατακερματισμένη πλέον αγορά στην οποία δραστηριοποιείται το βασικό αντικείμενο της startup, αποτελούν και τον τρίτο λόγο απόρριψης.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × two =