αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι startuppers στην Ελλάδα «τρέχουν» τα projects τους με δικά τους χρήματα- Μόλις το 4% παίρνει χρηματοδότηση

Οι startuppers στην Ελλάδα «τρέχουν» τα projects τους με δικά τους χρήματα- Μόλις το 4% παίρνει χρηματοδότηση

Μπορεί να ακούμε συνεχώς για επενδυτές… που μοιράζουν χρήματα σε Ελληνικές startups, φαίνεται όμως ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Αφού όπως δείχνουν τα στοιχεία, πολύ λίγες από τις startups που ξεκινούν την λειτουργία τους στη χώρα μας καταφέρνουν τελικά να φτάσουν σε μια εξωτερική χρηματοδότηση. Και φυσικά η μόνη επιλογή που μένει σε μια τέτοια περίπτωση, είναι να «τρέξεις» το project σου με δικά σου κεφάλαια.

Ειδικότερα, εκ των προτάσεων που αξιολογούνται από τα funds που έχουν συσταθεί μέσω του υπερταμείου επιχειρηματικών συμμετοχών (Equifund) υπολογίζεται ότι περίπου ένα ποσοστό της τάξεως του 1%-4% καταφέρνει τελικά να λάβει χρηματοδότηση ενώ παράλληλα αρκετοί εξ αυτών εκτιμούν πως αυτό το ποσοστό ενδέχεται να σταθεροποιηθεί σταδιακά περί το 4%. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 4 εκατ. ευρώ σε νεοφυείς επιχειρήσεις που βρίσκονται σε πρώιμα στάδια ανάπτυξης από funds του Equifund.

Γιατί όμως τελικά οι Έλληνες startuppers δεν… συγκινούν τους επενδυτές; Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα “Startups in Greece 2018” από το Foundation και το EIT Digital, μια στις τρεις startups δεν κατορθώνει να λάβει χρηματοδότηση διότι η ιδέα που έχει παρουσιάσει δεν συμβαδίζει με τους επενδυτικούς στόχους του επενδυτικού κεφαλαίου (31%).

Από την άλλη η αίτηση του 10% των εταιρειών δεν εγκρίνεται διότι το προϊόν τους δεν έχει εξαγωγικό χαρακτήρα, δηλαδή δεν απευθύνεται σε άλλες αγορές θέτοντας έτσι εμπόδια στην ανάπτυξη τους. Σε αυτούς τους λόγους προστίθεται και η αδυναμία τους να καταρτίσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει πληροφορίες τόσο για για το ίδιο προϊόν (σε τι απευθύνεται, κοστολόγηση, κανάλια διανομής στους δυνητικούς πελάτες) όσο και για τα έσοδα που θα εισφέρει αυτό το προϊόν στην εταιρεία( 9,57%). Επίσης ένας άλλος λόγος απόρριψης είναι και η έλλειψη ζήτησης ή ανάγκης για το προϊόν ή την υπηρεσία που προωθεί μια staup ( 6,74%),ενώ κάποιες παρουσιάζουν μια ιδέα η οποία εντέλει δεν μπορεί να υλοποιηθεί (6,52%).

Εδώ βέβαια υπάρχει και η άλλη πλευρά, την οποία οφείλουμε επίσης να παραθέσουμε. Αφού δεν είναι λίγοι οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που θεωρούν ότι δεν φτάνουν σε μια εξωτερική χρηματοδότηση επειδή δεν έχουν τις κατάλληλες «γνωριμίες». Θεωρούν, δηλαδή, ότι αυτό που παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο είναι… το networking, και όχι το project αυτό κάθε αυτό.  Άρα, σύμφωνα με τους υποστηρικτές αυτής της άποψης, τα χρήματα μοιράζονται κάθε χρόνο λίγο- πολύ στα ίδια πρόσωπα, και δεν υπάρχει ένα γενικότερο «άνοιγμα».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − 9 =