Η πρόσληψη ανθρώπων σε μια επιχείρηση, είναι ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια. Πρόκειται για κάτι χρονοβόρο, έχει κόστος, ενώ τις περισσότερες φορές δεν μπορείς να καταλάβεις στο 100% τις δυνατότητες και την προσωπικότητα ενός υποψήφιου εργαζόμενου. Άρα υπάρχει και ρίσκο.
Τώρα θα δούμε αυτούς που δεν πρέπει να προσλάβεις. Όπως σημειώνει το inc.com, υπάρχουν 6 τύποι «τοξικών» ανθρώπων, τους οποίους πρέπει να απορρίψεις, από το πρώτο κιόλας στάδιο της διαδικασίας. Έτσι θα περιορίσεις κάπως τη «δεξαμενή» των υποψηφίων. Και θα αποφύγεις να κάνεις κάποια πολύ λάθος πρόσληψη.
1- Αυτός που τρέχει… σε τρελούς ρυθμούς: Ναι, κάθε επιχείρηση χρειάζεται ανθρώπους που θα δώσουν το «κάτι παραπάνω». Θα εργαστούν πολλές ώρες. Θα προσπαθήσουν να πετύχουν κάθε στόχο. Όμως, αρκετές φορές αυτοί οι άνθρωποι… ξεπερνούν τα όρια. Εργάζονται σε τόσο τρελούς ρυθμούς, που δημιουργούν έναν κακό ανταγωνισμό. Και καταστρέφουν την εταιρική κουλτούρα που θέλεις να χτίσεις.
2- Αυτός που έχει έρθει για λάθος λόγο: Τα κίνητρα παίζουν σημαντικό ρόλο. Δεν επηρεάζουν όλα αρνητικά την απόδοση ενός εργαζομένου. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος να έχει έρθει στην επιχείρηση σου για τα χρήματα. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό- αφού μπορεί να βγάλει μεγάλη ενέργεια στη δουλειά, για να μείνει εκεί και να βγάλει περισσότερα χρήματα ή να κερδίσει μπόνους. Από την άλλη, αν κάποιος έχει έρθει επειδή απλά… δεν βρίσκει κάτι άλλο ή γιατί θέλει απλά να βάλει «κάτι ακόμα» στο βιογραφικό του, θέλει περισσότερη προσοχή.
3- Drama queen: Οι γκρινιάρηδες της παρέας. Είναι αυτοί που θα γκρινιάξουν για το παραμικρό και είναι πιθανό να δημιουργήσουν προβλήματα εντός της εταιρίας. Συνήθως δεν έχουν καλές σχέσεις με τους συναδέλφους, ασχολούνται με ασήμαντα πράγματα και δεν εστιάζουν στις σημαντικές δουλειές.
4- Αυτός που κατηγορεί πάντα τους άλλους: Είναι μια κατηγορία δύσκολο να εντοπιστεί κατά τη διαδικασία πρόσληψης. Μπορείς όμως να τους εντοπίσεις, κάνοντας π.χ. ερωτήσεις για τον παλιό εργοδότη τους και την ομάδα που υπήρχε εκεί. Είναι οι άνθρωποι που πάντα κατηγορούν τους άλλους, όταν κάτι δεν πάει καλά. Επίσης, δεν παίρνουν ποτέ ένα project «πάνω τους», θέλουν πάντα να υπάρχει κάποιος άλλος δίπλα για να του ρίξουν το φταίξιμο.
5- Αυτός που δεν έχει κριτική σκέψη: ΟΚ, το βιογραφικό κάποιου μπορεί να είναι πολύ καλό. Αλλά χωρίς κριτική σκέψη δεν μπορείς να ξεχωρίσεις στο σύγχρονο περιβάλλον εργασίας. Tasks που μπορεί να φαίνονται προφανή για εσένα, για αυτό μπορεί να χρειάζεται… ένας αιώνας για να τα κατανοήσει.
6- Ο εγωιστής: Δεν θα σκεφτεί ποτέ πρώτα την εταιρία ή τους συναδέλφους. Πάντα θα βάλει πρώτα τον εαυτό του. Κατά τη διάρκεια της πρόσληψης, ρώτα τον για ένα μεγάλο έργο που έχει βγάλει σε πέρας στο παρελθόν. Δες πως θα στο παρουσιάσει. Αν θα μοιραστεί την επιτυχία με άλλους ή αν θα πει ότι το έκανε μόνος του. Το σίγουρο είναι, ότι οι εργαζόμενοι δεν βοηθούν στην συνεργασία μέσα σε μια εταιρία.