Είναι σταθερά μέσα στους πιο πλούσιους ανθρώπους του κόσμου. Η περιουσία του αυτή τη στιγμή, σύμφωνα με το Forbes, ξεπερνά τα 202 δισ. δολάρια. Είναι ο άνθρωπος που ξεκίνησε την Amazon από το μηδέν και την μετέτρεψε σε έναν τεχνολογικό κολοσσό.
Μιλάμε φυσικά για τον Jeff Bezos. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής του έχει παραθέσει αρκετές συμβουλές, που μπορούν να φανούν χρήσιμες σε όλους μας. Ουσιαστικά είναι μερικοί κανόνες που εφαρμόζει και ο ίδιος στη ζωή του.
Το αμερικανικό alux.com συγκέντρωσε μερικές συμβουλές του Mr Amazon για όσους θέλουν να γίνουν πλούσιοι. Εδώ είναι 5 από αυτές.
1. Οι πελάτες έχουν τα χρήματα, όχι o ανταγωνισμός
Πολλοί άνθρωποι ανησυχούν για τον ανταγωνισμό, αλλά ο Bezos λέει ότι πρέπει να ανησυχείτε μόνο για τους πελάτες σας, αφού αυτοί είναι που έχουν τα χρήματα.
Εφόσον παρέχετε στους ανθρώπους σας τα καλύτερα προϊόντα, δεν έχει σημασία τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας.
Είναι επίσης δύσκολο να τους κάνεις να σε εμπιστευτούν. Είναι απλό να τους χάσεις και δύσκολο να τους κερδίσεις. Κάντε τα δύσκολα πράγματα καλά και με συνέπεια με την πάροδο του χρόνου. Δημιουργώντας υψηλές προσδοκίες και κάνοντας καλή δουλειά.
Σε κάθε επιχείρηση και κάθε κλάδο, θα υπάρχουν πελάτες που θα είναι πάντα δυσαρεστημένοι. Δεν ξέρουν τι ακριβώς θέλουν. Απλώς ξέρουν ότι το θέλουν καλύτερα.
Σε μια επιστολή προς τους μετόχους, ο Bezos είπε ότι κανείς δεν είχε ζητήσει το Amazon Prime, αλλά όλοι το αγάπησαν όταν κυκλοφόρησε.
Πρέπει να καταλάβετε πώς να ανταποκριθείτε στις ατελείωτες απαιτήσεις των πελατών σας για καλύτερη προσφορά υπηρεσιών. Είναι επίσης δύσκολο να γίνεις καλός στην αντίληψη.
Αυτό μοιάζει με αυτό που είπε ο Steve Jobs για το πώς κανείς δεν ήξερε ότι ήθελε ένα iPod, αλλά μόλις το πήρε, όλοι το λάτρεψαν. Είναι δύσκολο να μαντέψεις τι θα θέλουν οι πελάτες σου, αλλά πρέπει να το κάνεις αν θέλεις παγκόσμια επιτυχία.
Εν κατακλείδι, αν θέλετε να γίνετε πλούσιοι και να κερδίσετε άσεμνα χρηματικά ποσά, ο Jeff Bezos συνιστά να κοιτάξετε τι χρειάζονται οι πελάτες και όχι τι κάνει ο ανταγωνισμός.
2. Χτίστε γύρω από πράγματα που δεν θα αλλάξουν
Οι άνθρωποι συχνά ρωτούν τι θα αλλάξει στα επόμενα 10 χρόνια, αλλά κανείς δεν ρωτά τι δεν θα αλλάξει τα επόμενα 10 χρόνια.
Και για τον Bezos, αυτό είναι το πιο σημαντικό ερώτημα, γιατί σημαίνει ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μια επιχείρηση γύρω από κάτι που πιθανότατα θα είναι ακόμα εδώ στο μέλλον.
Αυτή η προβλεψιμότητα σάς επιτρέπει να εστιάσετε σωστά. Αν το σκεφτείς, υπάρχουν κάποιες ανάγκες που θα υπάρχουν πάντα, ό,τι κι αν γίνει.
Η ανάγκη για καθημερινά πράγματα που παραδίδονται γρήγορα στην πόρτα σας, για παράδειγμα, θα είναι για πάντα παρούσα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Amazon χτίστηκε γύρω από αυτό και κάθε απόφαση που έπαιρναν πάρθηκε έχοντας κατά νου αυτή την ανάγκη.
3. Επίμονος στο όραμα, ευέλικτος στις λεπτομέρειες
Ο Jeff Bezos υποστηρίζει ότι οι σημερινοί επιχειρηματίες πρέπει να είναι πεισματάρηδες και ταυτόχρονα ευέλικτοι.
Και ο τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να είστε πραγματικά πεισματάρηδες σχετικά με το όραμά σας ή το επιθυμητό αποτέλεσμα και να καταλάβετε πώς να φτάσετε εκεί ενώ προχωράτε. Εάν συνεχίσετε να μετακινείτε το γκολπόστ ή να αλλάζετε το όραμά σας, θα σας λείπει η σαφήνεια και η συνέπεια. Πρέπει λοιπόν να είσαι πραγματικά πεισματάρης σε αυτή την περίπτωση.
Αλλά ταυτόχρονα, πρέπει να είστε ευέλικτοι στο πώς θα φτάσετε εκεί γιατί, τελικά, η ζωή είναι απρόβλεπτη και τα πράγματα αλλάζουν.
Νέες τεχνολογίες εμφανίζονται και νέες τάσεις αρχίζουν να διαμορφώνουν τη συμπεριφορά όλων.
Οι παλιές λύσεις δεν θα λειτουργήσουν για νέα προβλήματα.
4. Πούλα οικονομικά… σε πολλούς ανθρώπους
Υπάρχουν δύο τρόποι για να κερδίσετε χρήματα: Είτε πουλάτε κάτι πολύ ακριβό σε λίγους, είτε πουλάτε κάτι πραγματικά φθηνό σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
Στο πρώτο σενάριο, τα πλεονεκτήματά σας είναι η σπανιότητα και η αποκλειστικότητα. Γι’ αυτό δεν μπορείτε απλά να μπείτε σε ένα κατάστημα Rolex και να αγοράσετε ό,τι ρολόι θέλετε. Υπάρχει συχνά… λίστα αναμονής.
Από την άλλη πλευρά, στην εποχή της άπειρης επεκτασιμότητας, ο Bezos υποστηρίζει ότι το δεύτερο μοντέλο είναι το πώς γίνεσαι πλούσιος μέσα από το ευρύ κοινό. Είναι μια προσέγγιση με επίκεντρο τον πελάτη, όπου η εστίασή σας είναι να παρέχετε την καλύτερη δυνατή λύση, σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
5. Αξιοποίησε τα trends
Στα μάτια του Bezos, αν πολεμάς τις τάσεις, ουσιαστικά μάχεσαι το μέλλον.
Ή, όπως λέει η παροιμία «προσαρμόσου ή θα πεθάνεις».
Αυτό βασίζεται στην ιδέα της ευελιξίας στις λεπτομέρειες, που αναφέραμε προηγουμένως.
Όταν τα πράγματα αλλάζουν, πρέπει να αλλάξετε μαζί τους, ενώ διατηρείτε σταθερό το όραμά σας.
Εάν το μέλλον είναι τα drones, τότε το προϊόν σας είναι «παράδοση μέσω drone»- ενώ διατηρείτε το ίδιο όραμα για φθηνές και γρήγορες διαδικτυακές αγορές. Βλέπετε πώς δένουν όλα αυτά;
Οι τάσεις θα ενισχύσουν την επιχείρησή σας εάν τις ενσωματώσετε έξυπνα ή θα σας βγάλουν εκτός δρόμου αν τις αγνοήσετε.