αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 5 πιο συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους ένας επιχειρηματίας αποτυγχάνει

Οι 5 πιο συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους ένας επιχειρηματίας αποτυγχάνει

Αρκετοί εργαζόμενοι που εγκαταλείπουν τις δουλειές τους στην εποχή μας, στρέφονται στην επιχειρηματικότητα. Όλοι έχουν «μία καλή ιδέα» που θέλουν να την κάνουν πραγματικότητα. Αυτό δεν είναι κακό. Η αλήθεια είναι όμως ότι οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις που ξεκινούν -ειδικά στο κομμάτι των startups- τερματίζουν την λειτουργίας τους μέσα στα πρώτα χρόνια.

Ποιοι είναι όμως οι λόγοι που μπορούν να οδηγήσουν έναν επιχειρηματία στην αποτυχία; Το αμερικανικό FastCompany παραθέτει τους 5 πιο συνηθισμένους λόγους. Είναι αυτά που πρέπει να αποφύγεις. Και είναι καλύτερο να τα γνωρίζεις από πριν για να είσαι καλύτερα προετοιμασμένος.

1# Δεν αξιολογούν σωστά την αγορά. Αυτός είναι ο μεγαλύτερος λόγος που οι επιχειρήσεις αποτυγχάνουν: Το 42% αποτυγχάνουν επειδή δεν υπάρχει αγορά για το προϊόν τους. Δεν αρκεί απλά να έχεις μία ιδέα που θεωρείς καλή ή να είσαι παθιασμένος με αυτή. Επομένως, μιλήστε με υποψήφιους πελάτες. Μάθετε αν αυτό που θέλετε είναι αυτό που θέλουν. Και μάθετε εάν αυτοί οι πελάτες είναι πρόθυμοι να σας πληρώσουν ένα επαρκές ποσό για αυτό.

2# Δεν καταφέρνουν να φτιάξουν μία καλή ομάδα. Ένα δεύτερο challenge που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες είναι η οικοδόμηση μιας επιτυχημένης ομάδας. Όταν αυτή η διαδικασία χαλάσει, η επιχείρηση θα υποφέρει ή θα καταρρεύσει. Οι καλύτεροι επιχειρηματίες περιβάλλουν τους εαυτούς τους με εκπληκτικό ταλέντο. Αν και ορισμένοι μπορεί να βλέπουν τον ίδιο τον Steve Jobs one-man-show στην Apple, δεν δημιούργησε αυτά τα προϊόντα μόνος του. Κάποτε είπε: «Πρέπει να είσαι πολύ καλός ανιχνευτής ταλέντων γιατί ανεξάρτητα από το πόσο έξυπνος είσαι, χρειάζεσαι μια ομάδα σπουδαίων ανθρώπων. Πρέπει να καταλάβετε πώς να αξιολογείτε τους ανθρώπους αρκετά γρήγορα, να παίρνετε αποφάσεις χωρίς να γνωρίζετε πολύ καλά τους ανθρώπους» και να βλέπεις πως αυτοί μπορούν να σε βελτιώσουν.

3# Δεν δημιουργούν ένα προϊόν που ξεχωρίζει. Η δημιουργία ενός προϊόντος που διαφοροποιείται στην αγορά, πρέπει να είναι στο μυαλό σου. Χωρίς αυτό, η επιχείρηση θα αποτύχει. Ο Richard Branson ίδρυσε μια εταιρεία αναψυκτικών για την οποία λίγοι από εμάς γνωρίζουμε. Κατά την κυκλοφορία της Virgin Cola, ο Branson είχε μεγάλες ελπίδες: «Η Coke είναι η πιο γνωστή μάρκα στον κόσμο», είπε, «και αν θα μπορούσαμε να ανατρέψουμε την Coke, πιστεύαμε ότι θα ήταν πολύ διασκεδαστικό». Δυστυχώς, το προϊόν του δεν πούλησε επειδή ήταν πολύ παρόμοιο με άλλα αναψυκτικά στην αγορά. Η εταιρεία σταμάτησε μετά από μερικά χρόνια. Πρέπει να έχετε ένα προϊόν που να είναι ξεχωριστό.

4# Δεν χρησιμοποιούν σωστά την τεχνολογία. Ο ΈElon Musk είχε το μερίδιό του σε τεχνολογικές αποτυχίες. Οι τρεις πρώτοι πύραυλοι που εκτόξευσε η SpaceX εξερράγησαν. Του πήρε χρόνια για να ξεκαθαρίσει διάφορα εξαρτήματα στην Tesla και στη συνέχεια προέκυψαν περαιτέρω προκλήσεις στην προσπάθεια να αυξηθεί η παραγωγή. Και κατά τη διάρκεια μιας αποκάλυψης του μοντέλου Cybertruck, ο σχεδιαστής του χτύπησε το παράθυρο με μια βαριοπούλα και προς έκπληξη του Musk το παράθυρο έσπασε. Ο Musk τα κατάφερε εξαιρετικά καλά, αλλά σίγουρα ήταν προετοιμασμένος για αποτυχία. Eχει δείξει επιμονή στο να ξεπερνά τις τεχνολογικές του αποτυχίες επιδεικνύοντας προθυμία να αναλύει τα προβλήματα και αποφασιστικότητα για να βελτιώνεται συνεχώς.

5# Δεν βρίσκουν χρηματοδότηση. Ένα πέμπτο σοβαρό πρόβλημα που μπορούν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρηματίες είναι η αποτυχία να συντηρήσουν οικονομικά την επιχείρησή τους. Για να το πούμε απλά: Κοστίζει χρήματα για να διευθύνεις μια επιχείρηση και αν δεν τα έχεις, θα αποτύχεις. Ενώ τα καλά προϊόντα και οι πιστοί πελάτες θα επιτρέψουν – τελικά – στην επιχείρησή σας να ευδοκιμήσει, στη startup φάση θα χρειαστείτε επαρκή χρηματοδότηση. Και συγκρατημένα έξοδα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten − seven =