αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 5 κινήσεις που πρέπει να κάνει ένας startupper για να λάβει την πρώτη του χρηματοδότηση

Οι 5 κινήσεις που πρέπει να κάνει ένας startupper για να λάβει την πρώτη του χρηματοδότηση

Είναι το θέμα που στριφογυρίζει στο μυαλό ενός startupper, σχεδόν από την αρχή της διαδρομής του: Το πως θα καταφέρει να βρει χρηματοδότηση. Αν και αυτός δεν είναι ο μόνος δρόμος προς την επιτυχία, σίγουρα το να έχεις στα χέρια σου ένα καλό χρηματικό ποσό έτσι ώστε να αναπτυχθεί το project πιο γρήγορα, μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Και πως μπορεί να βρει χρηματοδότηση ένας νέος επιχειρηματίας; Δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις, έτσι ώστε τελικά να φτάσεις στον στόχο. Το αμερικανικό Entrepreneur.com συνομίλησε με τους επενδυτές Kobie Fuller (Upfront Ventures) και David Siemer (Wavemaker VC). Οι δύο έμπειροι επενδυτές, παραθέτουν τις 5 κινήσεις που πρέπει να κάνει ένας startupper, έτσι ώστε να φτάσει στην χρηματοδότηση.

1- Κάνε έρευνα για να ξέρεις με ποιον μιλάς: Ένα λάθος που κάνουν πολλοί νέοι, είναι ότι δεν γνωρίζουν με ποιους μιλάνε. Και δεν κάνουν καμία έρευνα για αυτό. Δεν γνωρίζουν την προϊστορία του εκάστοτε επενδυτή και που έχει επενδύσει αυτός. Είναι ένα πρώτο δείγμα, από το οποίο η άλλη πλευρά μπορεί να καταλάβει ότι είσαι απροετοίμαστος. Και μάλλον δεν θα σε χρηματοδοτήσει. Είναι σημαντικό να πας καλά προετοιμασμένος σε αυτές τις συναντήσεις.

2- Καλή εισαγωγή: Πολλές επενδυτικές εταιρίες, δεν θα κάνουν ούτε μια συνάντηση μαζί σου, αν δεν τους δελεάσεις. Είναι σημαντικό να κάνεις μια καλή εισαγωγή για το project σου, έτσι ώστε τους τους πείσεις να σε δουν. Αν δεν ξέρεις πως να το κάνεις αυτό, τότε είναι καλύτερο να ρωτήσεις κάποιον μέντορα ή πιο έμπειρο επιχειρηματία. Η πρώτη εικόνα… μπορεί να κάνει τη διαφορά.

3- Μην κάνεις «pitch». Να είσαι ανθρώπινος: Πολλοί νέοι επιχειρηματίες πέφτουν στην παγίδα να κάνουν παρουσιάσεις με πολλά στοιχεία και εντυπωσιασμούς. Από την άλλη δεν πρέπει να ξεχνάς ότι ένας επενδυτείς μπορεί να κάνει πολλές συναντήσεις σαν αυτή που κάνει με εσένα. Είναι καλύτερο να έχεις υπομονή, να κάνεις αρκετές συναντήσεις μαζί του και να χτίσεις μια πιο ανθρώπινη σχέση. Μην περιμένεις να σε χρηματοδοτήσει από την πρώτη ημέρα.

4- Το όραμα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Δεν μετρά μόνο να έχεις μια καταπληκτική ομάδα. Πρέπει να το επικοινωνήσεις κιόλας, έτσι ώστε να το μάθει η άλλη πλευρά. Προσπάθησε να εξηγήσεις όσο καλύτερα γίνεται το όραμα σου. Επίσης, αν έχεις κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (π.χ. κάποια νέα τεχνολογία ή αν είσαι ο πρώτος που κάνει κάτι στην αγορά), τότε πρέπει φυσικά να το πεις.

5- Πες μια συναρπαστική ιστορία: Ένα κομβικό σημείο, είναι η ιστορία που θα πεις γύρω από το προϊόν σου. Οι επενδυτές θέλουν να καταλάβουν τους βαθύτερους λόγους για τους οποίους δημιούργησες κάτι. Σκέψου τα Airbnb, Facebook ή Twitter. Όλα έχουν μια καλή ιστορία από πίσω. Πείσε τους επενδυτές να έρθουν μαζί σου και να γίνουν μέρος της ιστορίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 − six =