αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 5 αυταπάτες με τις οποίες μπορεί να παρασυρθεί ένας επιχειρηματίας. Και να είναι καταστροφικές για την πορεία του

Οι 5 αυταπάτες με τις οποίες μπορεί να παρασυρθεί ένας επιχειρηματίας. Και να είναι καταστροφικές για την πορεία του

Το να ξεκινήσεις μια επιχείρηση από το μηδέν, είναι ένα συναρπαστικό αλλά και δύσκολο ταξίδι. Περίπου 8 στις 10 startups αποτυγχάνουν. Ίσως και περισσότερες. Όμως, τι είναι αυτό που καθορίζει τους νικητές; Συνήθως, αυτό που σε κρατά μακριά από την επιτυχία, δεν είναι αυτό που γνωρίζεις. Είναι εκείνο που νομίζεις ότι γνωρίζεις. Εκείνου που νομίζεις ότι είναι αλήθεια, αλλά η πραγματικότητα θα έρθει για να σε διαψεύσει.

Το αμερικανικό Entrepreneur.com, παραθέτει μια ενδιαφέρουσα λίστα. Είναι οι 5 αυταπάτες με τις οποίες μπορεί να παρασυρθεί ένας επιχειρηματίας. Και είναι καταστροφικές για την διαδρομή του. Δες τες παρακάτω, για να ξέρεις… τι πρέπει να αποφύγεις.

1# Η κατάρα… της γνώσης: Πολλοί επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα. Επειδή ακριβώς είναι πολύ εξειδικευμένοι με το αντικείμενο τους, δεν μπορούν (ή παραβλέπουν) να εξηγήσουν σε άλλους αυτό που ακριβώς έχουν δημιουργήσει με απλά λόγια. Μια επιχειρηματική ιδέα, όσο καλή κι αν είναι, θα βγει άχρηστη αν δεν καταφέρεις να εξηγήσεις το πως θα κάνει τις ζωές των ανθρώπων καλύτερες.

2# Ότι είναι στο κέντρο της προσοχής σου, δεν είναι το σημαντικότερο: Όταν κάτι είναι στο κέντρο του οπτικούς μας πεδίου, πιστεύουμε ότι είναι… το σημαντικότερο πράγμα στον κόσμο. Μπορεί να είναι μια ιδέα ή μια ανθρώπινη σχέση. Όταν όμως π.χ. η ανθρώπινη σχέση περάσει, μετά από λίγα χρόνια δεν την θυμάσαι καν. Δες τα δεδομένα πιο σφαιρικά, σε κάθε φάση της διαδρομής σου. Σε αυτό θα σε βοηθήσει να έχεις γενικότερες γνώσεις, ακόμα και από άλλες βιομηχανίες.

3# IKEA effect: Συνήθως οι άνθρωποι αγαπούν τα έπιπλα της ΙΚΕΑ, επειδή τα συναρμολογούν μόνοι τους. Βάζουν τον κόπο τους. Αν κάποιος δεν επενδύει χρόνο και κόπο στο project σου, μάλλον πρέπει να τον αφήσεις πίσω. Αυτό μπορεί να είναι μια γεωγραφική τοποθεσία που έχεις δραστηριότητα. ‘Η ένας υπάλληλος.

4# Feedback από φίλους: Όταν έχεις την ιδέα σου, μην ζητήσεις feedback από φίλους και συγγενείς. ‘Η τουλάχιστον όχι μόνο από αυτούς. Διότι σε συμπαθούν τόσο πολύ, που θα τα βρουν… όλα τέλεια. Αναζήτησε γνώμες από άλλους ανθρώπους. Αν θέλεις να ακούσεις την γνώμη των φίλων, μην τους αποκαλύψεις ότι η ιδέα είναι δική σου.

5# Οι αγορές… που δεν έρχονται: Μην ρωτάς τους ανθρώπους αν θα αγόραζαν το προϊόν σου. Πιθανόν θα σου πουν «ναι». Στην πράξη, μάλλον λίγοι θα το κάνουν. Έχει μεγάλη διαφορά η πράξη, από την υποθετική πράξη. Αν θέλεις να κάνεις ένα πραγματικό τεστ, βγάλε το προϊόν σου στην αγορά και πούλα το. Αν έχεις πολλές προκαταβολές, τότε προχώρα δυναμικά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine + 15 =