αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 3 φράσεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιείς, αν θέλεις να υπάρχει καινοτομία εντός της εταιρίας σου

Οι 3 φράσεις που δεν πρέπει να χρησιμοποιείς, αν θέλεις να υπάρχει καινοτομία εντός της εταιρίας σου

«Σε έναν κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα», όπως λέει και ο Mark Zuckerberg, η καινοτομία είναι ένα από τα βασικά συστατικά, για να φτάσει μια εταιρία στην επιτυχία. Ανεξάρτητα από τον κλάδο στο οποίο δραστηριοποιείται μια επιχείρηση, είναι σημαντικό αν προσφέρει κάτι νέο στο κοινό. Να λύνει ένα σημαντικό πρόβλημα, με τρόπο διαφορετικό από τους υπόλοιπους.

Κι όμως, μέσα σε όλο αυτό το σύγχρονο περιβάλλον, υπάρχουν εταιρίες που «σαμποτάρουν» την καινοτομία στο εσωτερικό τους. Ηθελημένα ή μη, έχουν καταφέρει να διαμορφώσουν εταιρικές κουλτούρες που δεν ευνοούν την καινοτομία. Το βλέπουμε και στην Ελλάδα συχνά. Μήπως έχει τύχει να εργαστείς σε μια εταιρία στην οποία ο εργοδότης σου, επαναλαμβάνει διαταγές του στιλ «έτσι το κάνουμε πάντα εδώ»; Είναι πολύ πιθανό.

Πολλά πράγματα μέσα σε μια εταιρία -που για κάποιους ίσως μοιάζουν λεπτομέρειες- μπορούν να διαμορφώσουν μια κουλτούρα που θα κάνει τους εργαζομένους να μην ψάχνουν νέες ιδέες. Και να αρκούνται στο να δουλεύουν πάντα με τον ίδιο τρόπο. Τελικά, αυτό μάλλον δεν είναι καλό για μια επιχείρηση. Το Entrepreneur.com παραθέτει τις 3 φράσεις που δεν πρέπει να λες, αν θέλεις να υπάρχει καινοτομία εντός της εταιρίας σου.

1- «Οι καλύτερες πρακτικές»

Όταν ένα σχέδιο «βγαίνει» πολλές φορές οι εταιρίες πέφτουν στο λάθος να το θεωρούν ως… την καλύτερη πρακτική. Έτσι εφαρμόζουν το ίδιο σχέδιο, με μικρές τροποποιήσεις, όταν θέλουν να λύσουν ένα πρόβλημα. Από ένα σημείο και μετά, τα στελέχη της εταιρία πάυουν να αναζητούν νέος τρόπους επίλυσης προβλημάτων ή νέες τακτικές. Αρκούνται στις συνηθισμένες «καλύτερες πρακτικές». Και δεν δοκιμάζουν τίποτα νέο, που να μην το έχουμε δει στην αγορά.

2- «Απόδοση της επένδυσης»

Όταν ο leader βάζει στο τραπέζι αμέσως τη «απόδοση της επένδυσης», τότε τα πράγματα… γίνονται πιο στριμωχτά. Δεν γίνεται να εφαρμόσεις μια μεγάλη καινοτομία, και το πρώτο πράγμα που λες, να έχει να κάνει με την «απόδοση της επένδυσης». Αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για την καινοτομία. Άλλωστε, οι αριθμοί που θα δεις στην αρχή ενός φιλόδοξου project, δεν αντικατοπτρίζουν πάντα την πραγματική αξία του.

3- «Στρατηγική»

Αυτή η λέξη δεν είναι κακή από μόνοι της. Ωστόσο, πολλοί leaders κάνουν ένα λάθος: Βασίζονται σε στρατιγικές που προέκυψαν μετά από μεγάλες έρευνας και αναλύσεις της αγοράς, οι οποίες όμως δεν συμβαδίζουν με τα σημερινά δεδομένα. Ένα «μεγάλο σχέδιο» στο χαρτί, μπορεί να μην μπορεί να εφαρμοστεί με επιτυχία την στιγμή που πρέπει να δράσεις. Η στρατηγική έχει νόημα μόνο όταν οι κανόνες του παιχνιδιού παραμένουν αμετάβλητοι. Όταν οι ανταγωνιστές είναι πάντα οι ίδιοι. Αλλά, αυτό δεν συμβαίνει σήμερα. Μπορείς να ρωτήσεις την Nokia ή τους ανθρώπους στον ξενοδοχειακό κλάδο…

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 + six =