αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι 3 φοιτητές που έφτιαξαν μια startup ενώ έπιναν μπύρες, και «σήκωσαν» 35 εκατ. δολάρια

Οι 3 φοιτητές που έφτιαξαν μια startup ενώ έπιναν μπύρες, και «σήκωσαν» 35 εκατ. δολάρια

Ανάμεσα σε μπύρες, συζητήσεις και διάβασμα, τρεις συμφοιτητές αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δική τους startup. Δημιούργησαν το Blinkist, μια εφαρμογή που συνοψίζει τις βασικές ιδέες τουλάχιστον 3.000 βιβλίων μη επιστημονικής φαντασίας μέσα σε 15 λεπτά κειμένων και ακουστικών αρχείων. Η ιστορία τους μπορεί να εμπνεύσει όσους θέλουν να κάνουν το επόμενο μεγάλο βήμα και δεν μπορούν.

Η ιστορία μιας startup από το μηδέν

Ο Χόλγκερ Σέιμ, ο Νίκλας Χάνσεν και ο Σεμπάστιαν Κλέιν συναντήθηκαν στο Πανεπιστήμιο του Μάρμπουργκ. Μετά τις σπουδές τους, άρχισαν το μεταπτυχιακό τους και γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι δουλειά και διάβασμα δεν πήγαιναν μαζί. Αναρωτήθηκαν, λοιπόν, πως θα μπορούσαν να αποκτήσουν γνώσεις από βιβλία, χωρίς να ξοδέψουν τόσο πολύ χρόνο. Τότε, ο Σεμπάστιαν θυμήθηκε πως πριν ξεκινήσει να εργάζεται διάβαζε πολλά επιστημονικά βιβλία και κρατούσε σημειώσεις οι οποίες τον βοηθούσαν να θυμηθεί τι είχε διαβάσει. Εστειλε τις σημειώσεις στους φίλους του για να επωφεληθούν κι αυτοί. Τότε, οι τρεις φίλοι σκέφτηκαν πως θα ήταν κουλ εάν μπορούσαν να βάλουν τις σημειώσεις του Σεμπάστιαν σε μια εφαρμογή για να διαβάζουν ενώ είναι στον δρόμο αλλά και να βελτιστοποιήσουν τον μη παραγωγικό χρόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το 2012 οι περισσότερες εφαρμογές πρόσφεραν διασκέδαση και όχι εκπαίδευση, γι’ αυτό και η παρέα προσέγγισε τον Τόμπι Μπέιλινγκ, ο οποίος είχε τις τεχνικές ικανότητες να κάνει το όνειρό τους να συμβεί. Σύντομα συνειδητοποίησαν πως τα apps για μάθηση είχαν μέλλον!

Λίγες εβδομάδες αργότερα, βρέθηκαν στην Φρανκφούρτη. Πίνοντας μπύρες, συνέταξαν το επιχειρηματικό τους σχέδιο για τη δημιουργία μίας εφαρμογής που θα προσέφερε έναν νέο τρόπο μάθησης. Κάπως έτσι, βρέθηκαν στο Βερολίνο και «γεννήθηκε» το Blinkist.

Μια ιδέα που έφτασε στη χρεοκοπία

Το 2012, κυκλοφόρησαν το Blinklist 1.0. Τα πρώτα χρόνια αποδείχθηκαν σκληρά. Οι οικονομικές δυσκολίες, οι χαμηλοί αριθμοί, τα θέματα που προέκυπταν με το προϊόν και η συνεργασία με τους κατάλληλους ανθρώπους έκαναν το Blinkist να παλεύει για δύο χρόνια. Η εταιρεία έφθασε κοντά στην πτώχευση δύο φορές, ενώ για δύο μήνες δεν μπορούσε να πληρώσει το προσωπικό της.

Ομως, όπως φάνηκε η startup ήταν πολύ σκληρή για να πεθάνει. Διάφοροι επενδυτές κατανόησαν το όραμα και τις δυνατότητες της επιχείρησης και είδαν ότι υπάρχει μέλλον. Τα χρήματα σήμαιναν ότι το Blinklist θα μπορούσε να προσθέσει περισσότερα βιβλία και να φτιάξει μια ισχυρότερη ομάδα. Οι ιδρυτές τους ήθελαν να κάνουν τη διαφορά και τα χρήματα που τους δόθηκαν τους χάρισαν «φτερά».

Παρά τις δυσκολίες, το Blinklist άρχισε να βλέπει τους αριθμούς να αυξάνονται και ιδέες ήταν ακόμη περισσότερες. Δημιούργησαν αρχεία ήχου, έβαλαν σε λειτουργία αγγλικό περιεχόμενο, εισήγαγε 26 κατηγορίες nonfiction, πρόσθετε 10 νέους τίτλους στο app κάθε εβδομάδα και μέσα σε όλα αυτά χρηματοδότηση ύψους 35 εκατ. δολαρίων.

Πηγή: Economistas.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 1 =