αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι υποθαλάσσιες ζεύξεις που θα δούμε στην Ελλάδα

Οι υποθαλάσσιες ζεύξεις που θα δούμε στην Ελλάδα

Πρόκειται για τις υποθαλάσσιες ζεύξεις, αυτή της Σαλαμίνας – Περάματος αλλά και της Λευκάδας που δρομολογούνται στη χώρα μας, με στόχο την διευκόλυνση των μετακινήσεων των κατοίκων αλλά και των επισκεπτών των περιοχών αυτών.

Όπως ανακοινώθηκε προ ημερών σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει επίσημα το έργο για την υποθαλάσσια ζεύξη Λευκάδας, καθώς με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, το έργο χαρακτηρίστηκε ως εθνικής σημασίας, ανοίγοντας το δρόμο για την κατασκευή του.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, η μόνιμη οδική σύνδεση της Λευκάδας με την ηπειρωτική χώρα είναι επιβεβλημένη για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών (μόνιμων κατοίκων και επισκεπτών). Εξίσου σημαντική θα είναι η τουριστική αναβάθμιση της περιοχής και την αναβάθμιση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος με την διασφάλιση γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων.

Η σύνδεση της Λευκάδας με το εθνικό δίκτυο θα γίνει με έργα συνολικού μήκους 3,11 km, εκ των οποίων 1,24 km σε επίχωμα με χαλικοπασσάλους, 2,08 km εκτός τεχνικού ενώ για τη διέλευση κάτω από το δίαυλο Λευκάδας προβλέπεται τεχνικό υποθαλάσσιας σήραγγας συνολικού μήκους 1030 m, εκ των οποίων 450 m αφορούν στο τμήμα κλειστής διατομής, ενώ 310 m και 270 m αφορούν στις προσβάσεις εισόδου και εξόδου αντίστοιχα.

Η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου αφορά σε μήκος 1,2 km. H προτεινόμενη μέθοδος κατασκευής Διανομή μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας βασίζεται στην κατασκευή της σήραγγας εν ξηρώ, με εκσκαφή και επανεπίχωση. Παράλληλα με την κατασκευή της σήραγγας θα πραγματοποιηθεί η κατασκευή του χαμηλού επιχώματος επι χαλικοπασσάλων στην περιοχή της λιμνοθάλασσας.

Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η B φάση του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 αναμένεται να έχει υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.
Ο προϋπολογισμός της σύμβασης ανέρχεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, γιατί θα αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Ειδικότερα θα συμβάλει αφενός μεν στην αποσυμφόρηση σε μεγάλο βαθμό του Περάματος και αφετέρου στην αναβάθμιση της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.

Η ακριβής περίοδος παραχώρησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί ενώ τα έσοδα του αναδόχου θα προέλθουν από την είσπραξη των διοδίων των χρηστών της υποθαλάσσιας σήραγγας.

Σύμφωνα με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων το συνολικό μήκος του έργου ξεπερνά τα 11 χιλιόμετρα, μεταξύ των οποίων η υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου. Θα ξεκινά από την Λεωφόρο Φανερωμένης του δήμου Σαλαμίνας και εκτείνεται βόρεια του οικιστικού ιστού, λειτουργώντας ουσιαστικά ως περιφερειακή οδός και καταλήγει στο ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου μέσω του ανισόπεδου κυκλικού κόμβου Παλουκίων θα συνεχίζει μέχρι και τη νήσο Αγίου Γεωργίου. Στη συνέχεια το έργο συνεχίζει μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας, μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου, με έξοδο στην περιοχή του Περάματος. Από αυτό το σημείο, η χάραξη κινείται από τον ανισόπεδο κόμβο (Α/Κ) Περάματος εντός της περιοχής του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά μέχρι την υφιστάμενη λεωφόρο Σχιστού Σκαραμαγκά με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × five =