10/12/24

«Οι 3 τρόποι για να λαμβάνεις σωστές αποφάσεις»: Ένα στέλεχος του Facebook αναλύει

Όλοι έχουμε βρεθεί μπροστά σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι στην επαγγελματική μας διαδρομή. Είναι όταν βρίσκεσαι ανάμεσα σε έναν ρόλο και έναν άλλο. Ανάμεσα σε δύο θέσεις εργασίας, σε διαφορετικές εταιρίες. ‘Η μπορεί να έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε δύο εντελώς διαφορετικές καριέρες.

«Έχω αντιμετωπίσει πολλά από αυτά τα σταυροδρόμια στη δική μου καριέρα, ανά τα χρόνια», λέει Jennifer Dulski, η οποία είναι επικεφαλής των Groups, στο Facebook. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της πλατφόρμας.

Η ίδια εξηγεί σε άρθρο της στο Thrive Global, ότι έχει δοκιμάσει πολλές διαφορετικές τεχνικές, έτσι ώστε να λάβει τις καλύτερες αποφάσεις κάθε φορά. Κάπως έτσι, έχει καταλήξει σε 3 βασικούς τρόπους, οι οποίοι φαίνεται να έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

1- Το πλέγμα: Αυτή η τακτική περιλαμβάνει ένα πλέγμα. Εκεί θα βάλεις διάφορα κριτίρια που σε ενδιαφέρουν, και τα οποία θα «συνδέονται» με την κάθε επιλογή που έχεις μπροστά σου. Έτσι ώστε να δεις το κατά πόσο η κάθε επιλογή πληρεί τα κριτίρια. Μπορείς να εξετάσεις π.χ. τους ανθρώπους που θα συνεργαστείς, τις ευκαιρίες για προαγωγή, τον μισθό. Κάπως έτσι, θα μπορέσεις να βαθμολογήσεις την κάθε επιλογή που έχεις μπροστά σου. Στο τέλος τηα διαδικασίας θα ξέρεις ποια είναι (ίσως) η καλύτερη επιλογή για εσένα.

2- H συζήτηση: Εδώ χρειάζονται τουλάχιστον δύο άτομα. Πρέπει να βρεις κάποιο άτομο/α που να εμπιζστέβεσαι την γνώμη του και να του παραθέσεις τα δεδομένα. Έτσι θα γίνει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, θα λάβεις feedback και στο τέλος θα προσπαθήσεις να λάβεις την σωστή απόφαση.

3- «Μπες» στη θέση: Στην τρίτη τακτική που προτείνει η Jennifer Dulski, πρέπει να βάλεις τη φαντασία σου θα δουλέψει. Εδώ πρέπει να φανταστείς τον εαυτό σου «μέσα» στην κάθε επιλογή που έχεις μπροστά σου. Σκέψου την κάθε επιλογή ξεχωριστά. Αν για παράδειγμα έχεις να επιλέξεις ανάμεσα σε δύο επαγγελματικούς ρόλους, φαντάσου τον εαυτό σου σε κάθε έναν από αυτούς. Δες το πως νιώθεις σε κάθε περίπτωση και αν σου ταιριάζει.

Ο τολμηρός «κανόνας του 70%» που χρησιμοποιεί ο Jeff Bezos όταν λαμβάνει αποφάσεις

Αξίζει να δούμε και μια τακτική που εφαρμόζει ο Jeff Bezos. Σκέψου να ήσουν CEO της Amazon και ιδιοκτήτης της Washington Post. Θα έπρεπε να λάβεις πολλές και μεγάλες αποφάσεις κάθε ημέρα. Κάπως έτσι είναι η καθημερινότητα τους Jeff Bezos. Δεδομένου ότι όλες οι διαδικασίες και οι υποχρεώσεις που δημιουργούνται είναι χρονοβόρες, ο ίδιος έχει αναπτύξει, ανάμεσα σε άλλα, ένα σύστημα.

Χρησιμοποιεί τον «κανόνα του 70%». Τι σημαίνει αυτό; Ο ίδιος μιλά ξεκάθαρα: «Πάρε μια απόφαση όταν γνωρίζεις το 70% των πληροφοριών που επιθυμείς. Αν περιμένεις να φτάσεις στο 90%, στις περισσότερες περιπτώσεις πιθανόν θα είσαι αργός».

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

nineteen − thirteen =