10/12/24

Οι «πιο πειστικοί» άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτά τα 5 τρικ όταν μιλούν σε άλλους, σύμφωνα με την ψυχολογία

Τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική σας ζωή, θα υπάρξουν στιγμές που θα χρειαστεί να πείσετε τους ανθρώπους να κάνουν αυτό που θέλετε ή να δουν τη δική σας πλευρά των πραγμάτων.

Αλλά είναι εύκολο να το κάνετε με λάθος τρόπο, και αντί να κερδίσετε τους ανθρώπους, μπορεί να καταλήξετε να τους διώξετε μακριά.

Οι ειδικοί στη γλωσσική ψυχολογία, έχουν βρει τρόπους για να είμαστε πιο πειστικοί προς τους άλλους ανθρώπους χωρίς να είμαστε χειριστικοί ή ενοχλητικοί. Το CNBC παραθέτει σε ένα άρθρο του μερικούς τρόπους. Εδώ είναι 5 από αυτούς.

1. Χρησιμοποιήστε το «εσύ» περισσότερο από το «εγώ»

Αυτή είναι η απλούστερη και πιο αποτελεσματική στρατηγική. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι αντιδρούν καλά στη λέξη «εσύ».

Όταν απευθύνεστε σε κάποιον χρησιμοποιώντας το “εσύ/εσείς”, προσωποποιείτε το μήνυμά σας. Ξεκαθαρίζετε ότι του μιλάτε απευθείας και λαμβάνετε υπόψη τις ατομικές του ανάγκες, σκέψεις και ενδιαφέροντα.

Όταν κάνετε τον ακροατή να καταλάβει ότι ενδιαφέρεστε για αυτόν, θα είναι πιο ανοιχτός στο να ακούσει και να συμφωνήσει με τις απόψεις σας.

2. Χρησιμοποιήστε το «εσύ» όταν μιλάτε σε μεγάλες ομάδες

Είναι δελεαστικό να είσαι πιο επίσημος όταν απευθύνεσαι σε μια ομάδα, όπως όταν δίνεις μια ομιλία ή να γράφεις ένα email προς μια λίστα παραληπτών.

Ωστόσο, η έρευνα έχει δείξει ότι η χαλάρωση και η χρήση του “εσύ/εσείς” σε ομαδικές καταστάσεις λειτουργεί προς όφελός σας, επειδή είναι πιο στοχευμένο. Τα αποτελέσματά του σίγουρα δεν είναι γενικά! Κάνει αυτό που λέτε να φαίνεται πιο προσωπικό και σχετικό, κάτι που θα σας βοηθήσει να κερδίσετε τους ανθρώπους.

3. Αναφερθείτε στο άτομο με το οποίο μιλάτε ονομαστικά

Στους ανθρώπους αρέσει να ακούν τα δικά τους ονόματα. Τους κάνει να νιώθουν ότι τους προσέχετε πραγματικά και ότι είναι σημαντικοί για εσάς.

Απλά μην το παρακάνετε! Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε το όνομα του ατόμου ξανά και ξανά, καταλήγετε να ακούγεστε ανειλικρινείς και θα διαγράψετε αυτά τα συναισθήματα καλής θέλησης που είχατε αρχικά προκαλέσει.

4. Κάντε ρητορικές ερωτήσεις

Ρητορικές ερωτήσεις – ερωτήματα που δεν χρειάζονται απάντηση αλλά μπορούν… να έχουν μια απάντηση – βάζουν τους ανθρώπους σε σκέψεις.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι άνθρωποι συνήθως ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτό για το οποίο μιλάτε επειδή έχετε απασχολήσει τη φαντασία τους. Και οδηγούνται διακριτικά στο συμπέρασμα που θέλετε να καταλήξουν, χωρίς να χρειάζεται να κάνει κάποια μεγάλη επεξεργασία.

5. Εξηγήστε το «γιατί»

Αφού αναφέρετε το κύριο θέμα σας, συνεχίστε με μια εξήγηση του γιατί το αναφέρετε: “Χρειάζομαι να το κάνετε αυτό γιατί…” ή “Αυτή η νέα ιδέα θα λειτουργήσει για εμάς γιατί…”.

Είναι στην ανθρώπινη φύση να αντιδρά καλά σε ορθολογικές εξηγήσεις. Έτσι, όταν οι άνθρωποι ακούν “επειδή”, πιστεύουν ότι είστε λογικοί και μοιράζεστε τη καλή αιτιολόγηση για το αίτημά σας. Αυτό τους κάνει πιο διατεθειμένους να το ακολουθήσουν.

Ακόμα κι αν η εξήγησή σας δεν είναι τόσο καλή, οι άνθρωποι πιθανότατα θα είναι ανοιχτοί στην πρότασή σας, επειδή ακούγεται έγκυρη.

Στο ίδιο πνεύμα, λέξεις και φράσεις που υποδεικνύουν «συλλογισμό αιτίας και αποτελέσματος», όπως «κατά συνέπεια», «λόγω», «για τον λόγο», «αφού» και «άρα», μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε ένα πιο πειστικό και αποτελεσματικό επιχείρημα.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

12 − two =