αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν προσφορές εν όψει Black Friday

Οι μεγάλες αλυσίδες ξεκίνησαν προσφορές εν όψει Black Friday

Όλο και νωρίτερα, για περισσότερες ημέρες και με ευρεία συμμετοχή επιχειρήσεων, εκδηλώνεται πλέον στην ελληνική αγορά το εκπτωτικό φαινόμενο της Black Friday, κλείνοντας ουσιαστικά έναν ολόκληρο μήνα προσφορών και εκπτώσεων.

Λίγες μόλις ημέρες μετά την ολοκλήρωση του 15νθήμερου των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι μεγάλοι και μικροί του εμπορίου ξεκινούν έναν νέο γύρο προσφορών, ήδη από χθες το βράδυ και με την υπόσχεση ότι αυτές θα διαρκέσουν ολόκληρη την εβδομάδα (έως το Σάββατο 24/11). Όπως και πέρυσι, αλλά με μεγαλύτερη οργάνωση και ιδιαίτερες πρακτικές, οι εμπορικές επιχειρήσεις ξεπερνούν το πλαίσιο της «Μαύρης Παρασκευής» (όπου φέτος ορίστηκε για τις 23/11) και δημιουργούν μια «Μαύρη Εβδομάδα».

Παρά την γκρίνια για τις εκπτώσεις «διαρκείας» και την «κακή» εκπαίδευση του καταναλωτή, εντούτοις το εγχώριο εμπόριο συναγωνίζεται για τις πιο φαντεζί καμπάνιες ενόψει της Black Friday, του ξενόφερτου θεσμού προσφοράς μεγάλων εκπτώσεων, που υιοθετήθηκε πλήρως από την ελληνική αγορά εδώ και μια τριετία.

Καθ’ όλο το προηγούμενο διάστημα, οι μεγάλες αλυσίδες κρατούσαν σε εγρήγορση τους καταναλωτές και ουσιαστικά ετοιμάζονταν για την επίθεση. Στα χαρτιά, η πρώτη εταιρία που θα έμπαινε στη μάχη ήταν η Media Markt, η οποία με δελτίο Τύπου προανήγγειλε ότι θα ξεκινήσει τις προσφορές της Black Friday από Δευτέρα 19 Νοεμβρίου. Την πρόλαβαν, ωστόσο, οι αλυσίδες Public, Κωτσόβολος, αλλά και Πλαίσιο, οι οποίες ξεκίνησαν τις προσφορές μέσα στο Σαββατοκύριακο.

Μάχη ωστόσο για το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα δίνουν επίσης οι αλυσίδες επίπλου όπως η Εντός, με εκπτώσεις της τάξης του 60%, Μαρμαρίδης, ΙΚΕΑ, αλλά και εταιρίες με ακριβότερο προϊόν όπως η Casa di Patsi.

Στα καλλυντικά, ήδη το ηλεκτρονικό κατάστημα Attica Beauty του ομώνυμου φυσικού πολυκαταστήματος προετοιμάζεται δεχόμενο μάλιστα και προπαραγγελίες, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι έως το τέλος της εβδομάδας θα υπάρξουν και νέες «φλας-εκπτώσεις» από τις εταιρίες καλλυντικών. Προφορές Black Friday θα παρουσιάσουν επίσης και τα ηλεκτρονικά φαρμακεία.

Στον τομέα του ρούχου, σχεδόν καμιά αλυσίδα δεν έχει κατεβάσει τα εκπτωτικά «ταμπελάκια» από τις προηγούμενες 15νθήμερες ενδιάμεσες εκπτώσεις, ωστόσο στην αγορά αναμένεται προς το τέλος της εβδομάδας να επανεμφανιστούν δυναμικά με μεγάλες εκπτώσεις μεγάλα online καταστήματα και από το εξωτερικό, εντείνοντας τον ανταγωνισμό για τους εγχώριους παίκτες. Με προσφορές όπως και πέρυσι αναμένεται να εμφανιστούν όλες οι μεγάλες αλυσίδες (Zara, H&M).

Στον χώρο εισέρχονται ακόμη και τα σούπερ μάρκετ, προετοιμάζοντας έξτρα προσφορές για την τρέχουσα εβδομάδα, τόσο σε βασικά είδη όσο και σε προϊόντα οικιακού εξοπλισμού.

H ενσωμάτωση του θεσμού της Black Friday στην ελληνική πραγματικότητα ήρθε σε μια εποχή έντονης ύφεσης, και εφόσον ο καταναλωτής έχει πλέον εκπαιδευτεί να κυνηγά τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό πως ακόμη και στην αγορά του σούπερ μάρκετ, το 50% του τζίρου της αγοράς πραγματοποιείται από τα προϊόντα σε προσφορά. Το «λαϊκό» αίτημα για φθηνότερες τιμές μετακυλίσθηκε μοιραία στο σύνολο της αγοράς, με αποτέλεσμα οι αλυσίδες κάθε είδους να ακολουθήσουν μια τακτική όπου «σχεδόν 365 μέρες τον χρόνο έχουμε εκπτώσεις».

Επιπλέον, ο ανταγωνισμός μεταξύ των εμπόρων για την κατάκτηση μεριδίου στο ούτως ή άλλως περιορισμένο πορτοφόλι των ελληνικών νοικοκυριών, δεν αφήνει περιθώρια να «σνομπάρει» κανείς την όποια ευκαιρία αναθέρμανσης του τζίρου του.

Για τους καταναλωτές, η Black Friday αποτελεί προφανές κίνητρο, είναι ενδεικτικό μάλιστα πως σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Deloitte για τις προθέσεις των Ελλήνων καταναλωτών ενόψει της εορταστικής περιόδου, ένα 10% των συμμετεχόντων (ποσοστό που εμφανίστηκε πέρυσι για πρώτη φορά), δηλώνει πως θα προβεί σε χριστουγεννιάτικες αγορές και δώρα στα τέλη Νοεμβρίου, και ειδικότερα στην Black Friday.

Πέρα από την Black Friday, ωστόσο, επίκειται και η αντίστοιχη καθιερωμένη μέρα εκπτώσεων για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, η Cyber Monday, στην οποία συμμετέχει η παγκόσμια online αγορά. Σε κάθε περίπτωση, η απάντηση του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου έρχεται συνήθως λίγες μέρες αργότερα (κάποιες φορές στο πρώτο πενθήμερο του Δεκεμβρίου).

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 2 =