αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι ελληνο- ινδικές επιχειρηματικές συμφωνίες πληθαίνουν

Οι ελληνο- ινδικές επιχειρηματικές συμφωνίες πληθαίνουν

Παρά την κρίση ρευστότητας των τελευταίων μηνών, η έκτη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη, αυτή της Ινδίας, συνεχίζει να μεγαλώνει και να επεκτείνεται παγκοσμίως. Ταυτόχρονα, δυναμικές και εξωστρεφείς ελληνικές επιχειρήσεις, αναζητούν νέους επενδυτικούς προορισμούς σε αναπτυσσόμενες αγορές. Σχεδόν… αναπόφευκτα, λοιπόν, η ελληνο-ινδική επιχειρηματική και επενδυτική προσέγγιση αποτέλεσε μονόδρομο.

Η συμφωνία της Chipita με τον όμιλο Britannia αποτελεί την πιο πρόσφατη ινδο-ελληνική συνεργασία και έρχεται να προστεθεί στον αριθμό των ελληνικών εταιρειών που έχουν επεκταθεί στη δεύτερη μεγαλύτερη χώρα παγκοσμίως σε πληθυσμό. Στην αντίπερα όχθη, αν και τα μεγέθη της ινδικής οικονομίας είναι πλέον τεράστια, η Ελλάδα αποτελεί μέχρι πρότινος αποτελούσε terra incognita για τους περισσότερους ομίλους της χώρας, πλην λιγοστών εξαιρέσεων.

Όπως σημειώνει το Capital.gr, ο όμιλος Tata ήταν από τους πρώτους που επένδυσαν στην Ελλάδα. Η θυγατρική του TATA Steel, ένας από τους κορυφαίους παραγωγούς χάλυβα του κόσμου, σύναψε στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Έλαστρον που διαθέτει σημαντική παρουσία στο χώρο επεξεργασίας και εμπορίας χάλυβα στην Ελλάδα. Αποτέλεσμα της συνεργασίας ήταν η δημιουργία της “ΤΑΤΑ ΕΛΑΣΤΡΟΝ Α.Ε. Κέντρο Επεξεργασίας Χάλυβα, για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών επεξεργασίας, διανομής και εμπορίας χαλυβουργικών προϊόντων απευθύνεται στην αγορά της Β. Ελλάδας και των Βαλκανίων.

Πρόσφατα, ήλθε στην επιφάνεια ένα ακόμη επενδυτικό σχέδιο του ινδικού κολοσσού, αυτή τη φορά στον κλάδο του τουρισμού. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, εξετάζεται επένδυση 80 εκατ.ευρώ από τον όμιλο ΤΑΤΑ για την κατασκευή δύο 5στερων πολυτελών ξενοδοχειακών μονάδων στην Ποτίδαια της Χαλκιδικής, δυναμικότητας 300 δωματίων έκαστο.

Από τις πρώτες χρονικά παρουσίες ινδικών κεφαλαίων σε ελληνικές επιχειρήσεις ήταν και αυτή του ομίλου Jain στην εταιρεία συστημάτων άρδευσης Eurodrip. Οι Ινδοί παραχώρησαν το ποσοστό τους, όταν την ελληνική εταιρεία απέκτησε το fund Paine & Partners.

Σύμπραξη με ΤΕΡΝΑ

Σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής που προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα, την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου της Κρήτης, συμμετέχει ο μεγαλύτερος “παίκτη” στον τομέα υποδομών της Ινδίας

Η GMR Airports Limited (GAL) θυγατρική της GMR Infrastructure Limited, από κοινού με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε την μοναδική προσφορά για το σχεδιασμό, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση, για περίοδο 35 ετών, του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι. Η συνολική αξία της επένδυσης υπολογίζεται σε περίπου 1 δισ. ευρώ.

H GMR λειτουργεί σήμερα τρία (3) μεγάλα διεθνή αεροδρόμια με δυναμικότητα 80 εκ. επιβατών (μεταξύ των οποίων και το αεροδρόμιο Ίντιρα Γκάντι του Νέου Δελχί), ενώ μέχρι πρόσφατα κατείχε και το 40% στο Διεθνές Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης. Το GMR Group, με ετήσιο κύκλο εργασιών της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, συγκαταλέγεται στους πέντε μεγαλύτερους ομίλους παγκοσμίως στη διαχείριση και λειτουργία αεροδρομίων. Δραστηριοποιείται επίσης στην Ενέργεια, με παραγωγική δυναμικότητα 7000 MW, στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, στις αστικές αναπτύξεις και στα ορυχεία.

Το πέρασμά στην Ινδία

Το μη δεσμευτικό MoU που υπέγραψε με τον όμιλο Britannia η ελληνική πολυεθνική Chipita αυξάνει τον αριθμό των ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν ή προγραμματίζουν να υλοποιήσουν συνεργασίες και επενδύσεις στη δεύτερη μεγαλύτερη χώρα παγκοσμίως σε πληθυσμό.

Η συμφωνία Britannia – Chipita, όπως έχει γράψει το Capital.gr., αφορά τη διανομή των προϊόντων της ελληνικής εταιρείας αλλά και τη δημιουργία εργοστασίου παραγωγής κρουασάν. Θα πρόκειται για το δεύτερο εργοστάσιο που αποκτά η ελληνική εταιρεία στην Ινδία (ήδη διαθέτει μονάδα παραγωγής πραλίνας).

Η νέα μονάδα, για την κατασκευή της οποίας θα επενδυθούν περισσότερα από 10 εκατ. δολάρια, θα λειτουργήσει την Άνοιξη του 2018 και θα δημιουργηθεί από την κοινή εταιρεία των Chipita– Britannia, στην οποία η ελληνική εταιρεία θα ελέγχει σύμφωνα με πληροφορίες το 40% και ο ινδικός όμιλος το 60%.

Στην Ινδία μονάδα παραγωγής διαθέτει και η Frigoglass, στρατηγικός συνεργάτης μεγάλων εταιρειών παραγωγής αναψυκτικών και ζυθοποιίας, στην περιοχή Gurgaon. Στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού, η SABO A.B.E.E., έχει δρομολογήσει την δημιουργία παραγωγικών μονάδων στην Ινδία. Η SABO είναι μια καθετοποιημένη ελληνική εταιρεία με εξαγωγικό προσανατολισμό και παρουσία σε 44 χώρες ανά τον κόσμο, η οποία παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις κατασκευής εργοστασίων “με το κλειδί στο χέρι”.

Τέλος, ενισχυμένη παρουσία στην Ινδία διαθέτει και η Θέων Αισθητήρες, μια αμιγώς ελληνική εταιρεία που ιδρύθηκε το 1997 και σήμερα αποτελεί μία από τις τρεις ηγέτιδες εταιρείες στην παγκόσμια αγορά του Night Vision. Η εταιρεία έχει υπογράψει συμφωνία με την TATA Power SED, ενώ έχει προμηθεύσει τις Ειδικές Δυνάμεις της κυβερνητικής αστυνομίας της Andhra Pradesh με μονόκυαλα.

Να σημειωθεί πως στην τελευταία της έκθεσή για τις προοπτικές της Ασίας το 2017, η HSBC σημειώνει ότι η Ινδία θα μπορούσε να αναπτυχθεί με ετήσιο ρυθμό 7,1% για το δημοσιονομικό έτος 2018 και 7,6% για το 2019, ξεπερνώντας τις επιπτώσεις του προγράμματος απονομισματοποίησης του Νοεμβρίου το οποίο προέβλεπε την απόσυρση των χαρτονομισμάτων των 500 και 1.000 ρουπιών. Η πρόβλεψη είναι υψηλότερη από την εκτίμηση για την μέση οικονομική ανάπτυξη της Ασίας το 2017 (4,9%).

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − seven =