αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι δύο 19χρονοι που παράτησαν το Stanford για να αναπτύξουν τη δική τους startup. Τώρα η εταιρία τους έχει αξία σχεδόν 1 δισ. δολαρίων

Οι δύο 19χρονοι που παράτησαν το Stanford για να αναπτύξουν τη δική τους startup. Τώρα η εταιρία τους έχει αξία σχεδόν 1 δισ. δολαρίων

«Όταν ξεκινήσαμε πριν από 12 μήνες, σε κάθε συζήτηση που κάναμε μας έλεγαν: ‘Είστε τρελοί, αυτό δεν πρόκειται ποτέ να δουλέψει’», θυμάται ο νεαρός CEO, Aadit Palicha.

Ωστόσο, η εταιρεία του Palicha κατάφερε να αποδείξει ότι αυτοί οι αμφισβητίες έκαναν λάθος. Tώρα πλησιάζει στο status «μονόκερου» και είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές γρήγορου εμπορίου της Ινδίας. «Μονόκερος» είναι μια startup αξίας άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Η Zepto είναι μια startup που κάνει delivery είδη σούπερ μάρκετ σε λιγότερο από 10 λεπτά. Παρά το γεγονός ότι είναι μόνο μία από τις πολλές επιχειρήσεις που εντάσσονται στο κύμα του instant commerce, έχει ήδη τραβήξει τα βλέμματα των επενδυτών όπως σημειώνει το CNBC.

Η τελευταία χρηματοδότηση που έλαβε ήταν τον περασμένο Μάιο και ήταν ύψους 200 εκατ. δολαρίων. Έτσι η αξία της startup έφτασε στα 900 εκατ. δολάρια. Μόλις εννέα μήνες μετά το επίσημο λανσάρισμα της.

Οι δύο 19χρονοι ιδρυτές, Aadit Palicha και Kaivalya Vohra, παράτησαν το πανεπιστήμιο του Stanford για να κυνηγήσουν το επιχειρηματικό όνειρο τους. «Πόσοι άνθρωποι στη διάρκεια της ζωής τους έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια potential generational εταιρία; Καταλάβαμε ότι ήταν απλώς μια πιο συναρπαστική ευκαιρία από το να σπουδάσουμε σε ένα ελίτ πανεπιστήμιο», λέει ο Palicha.

Η ιδέα για τh Zepto ήρθε τον Ιούλιο του 2021 — όταν οι δύο παιδικοί φίλοι ήταν… κολλημένοι στα σπίτια τους στη Βομβάη, ακριβώς στη μέση της πανδημίας του Covid-19 και ενός πανεθνικού lockdown.

Εκείνη την εποχή, η ζήτηση για υπηρεσίες delivery αυξήθηκε καθώς πολλοί έμειναν σπίτι.

«Τα ηλεκτρονικά παντοπωλεία χρειάζονταν έξι, επτά ημέρες για να κάνουν delivery, οι offline επιλογές ήταν ουσιαστικά κλειστές ή δεν ήταν διαθέσιμες. Ήταν απίστευτα δύσκολο για εμάς να πάρουμε είδη παντοπωλείου», λέει o Palicha.

«Είχαμε παρόμοιες συζητήσεις με τους γείτονές μας που παραπονιόνταν για το ίδιο σχεδόν πρόβλημα. Τότε είπαμε… γιατί δεν προσπαθούμε να φτιάξουμε μια λύση για τους ανθρώπους της γειτονιάς μας;».

https://image.cnbcfm.com/api/v1/image/107094462-1658900945526-L-R_Kaivalya_Vohra_CTO_Zepto_and_Aadit_Palicha_CEO_and_Co-founder_Zepto.jpg?v=1659077607&w=740&h=416

Ο Palicha και ο Vohra είχαν… προϋπηρεσία στο συγκεκριμένο πεδίο. Το 2020 – σε ηλικία μόλις 17 ετών – ξεκίνησαν την KiranaKart, η οποία όπως είπαν, παρέδιδε είδη σούπερ μάρκετ στη Βομβάη σε λιγότερο από 45 λεπτά. «Μερικοί άνθρωποι έπαιρναν τις παραδόσεις τους εντός 10-15 λεπτών», σημειώνει ο Vohra.

Προκειμένου να εκπληρώσει παραγγελίες σε λιγότερο από 10 λεπτά, το δίδυμο δημιούργησε ένα δίκτυο dark stores ή κόμβων μικροδιανομής σε πολλές πόλεις.

Τα dark stores είναι κλειστά για το κοινό, και τα προϊόντα προορίζονται αποκλειστικά για παραγγελίες μέσω Διαδικτύου.

«Σχεδιάζουμε το δίκτυό μας σε όλη την πόλη, με στόχο τα σημεία παραλαβής μας να είναι πολύ κοντά σε ομάδες πληθυσμού στην εκάστοτε γειτονιά», λέει ο Palicha.

«Αυτό που τελικά συμβαίνει είναι ότι οι μέσες αποστάσεις των παραδόσεων μας είναι τόσο μικρές, που μπορούμε να κάνουμε τις παραδόσεις με συνέπεια σε 10 λεπτά».

Οι ιδρυτές της startup προσθέτουν ότι η μέση απόσταση για τις παραδόσεις τους κυμαίνονται από 1,7 έως 2 χιλιόμετρα.

https://techcrunch.com/wp-content/uploads/2021/12/zepto-funding-yc-continuity.jpg

Σήμερα, η Zepto, λειτουργεί εκατοντάδες dark stores σε 10 πόλεις της Ινδίας, με δεκάδες χιλιάδες οδηγούς delivery να εργάζονται για αυτή. Ο Palicha εξηγεί ότι αυτή τη στιγμή παραδίδει το “90 έως 95%” των παραγγελιών της μεταξύ πέντε και 20 λεπτών.

Αλλά η ταχύτητα δεν είναι το μόνο μυστικό της Zepto για τη διατήρηση των πελατών. Η startup, της οποίας το όνομα προέρχεται από το zeptosecond – τη μικρότερη μονάδα χρόνου – ισχυρίστηκε ότι προσθέτει 100.000 νέους χρήστες καθημερινά. «Για να διατηρήσετε πραγματικά τους πελάτες μακροπρόθεσμα, αυτό που πραγματικά χρειάζεται να δημιουργήσετε είναι η εμπιστοσύνη και η αξιοπιστία. Η αξιοπιστία έρχεται με πολλούς τρόπους», λέει ο Vohra, ο οποίος είναι επίσης ο επικεφαλής τεχνολογίας της εταιρίας.

«Ναι, παραδίδουμε έγκαιρα, αλλά και αξιοπιστία— αν παρήγγειλα 10 πράγματα, παίρνω αυτά τα 10 ακριβώς. Και αν παραγγείλω φρούτα και λαχανικά θα είναι στην υψηλότερη δυνατή ποιότητα», εξηγεί.

Μέχρι σήμερα, η εταιρία έχει «σηκώσει» 360 εκατομμύρια δολάρια από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένου του Y Combinator, της κοινοπραξίας υγειονομικής περίθαλψης των ΗΠΑ Kaiser Permanente και της Nexus Venture Partners.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 + 14 =