αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟι δύο Αρχιτεκτόνισσες που έφτιαξαν ένα app για να ανακαλύψεις τις εκπλήξεις που κρύβει η πόλη

Οι δύο Αρχιτεκτόνισσες που έφτιαξαν ένα app για να ανακαλύψεις τις εκπλήξεις που κρύβει η πόλη

Τι θα έλεγες να ανακαλύψεις την πόλη με έναν διαφορετικό τρόπο; Η Αλίκη Ιοβίτα και η Αναστασία Παπαθωμά είχαν την ιδέα: Θέλανε να δώσουμε την δυνατότητα στους ταξιδιώτες να ανακαλύψουν μια σειρά από ενδιαφέροντα σημεία στην Αθήνα, μέσα από μια ανοιχτή ξενάγηση όπου ο ταξιδιώτης θα έχει την επιλογή για το που θα κατευθυνθεί. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε η Narratologies. Μια εφαρμογή η οποία σου δίνει την δυνατότητα να ανακαλύψεις διάφορα σημεία ενδιαφέροντος που βρίσκονται γύρω σου και να μάθεις χρήσιμες πληροφορίες. Ενώ πλοηγείσαι μέσα από τον χάρτη του app (σε κάποιους θα θυμίσει την λογική του mobile game Pokemon Go).

Το It’s Possible συνάντησε τις δύο ιδρύτριες της εφαρμογής. Οι ίδιες μιλούν για όλο το story τους, περιγράφουν το πως ακριβώς λειτουργεί το project τους, ενώ παραθέτουν και τα μελλοντικά πλάνα τους για επέκταση σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές.

Καταρχήν πως γνωριστήκατε οι δύο ιδρύτριες και πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Αλίκη: Εμείς γνωριστήκαμε στο μεταπτυχιακό μας. Είμαστε Αρχιτεκτόνισσες. Το μεταπτυχιακό μας είναι πάνω στον πολιτισμό και τα ψηφιακά μέσα. Αρχικά είχαμε κάνει μαζί ένα project για την Εθνική Λυρική Σκηνή, το οποίο πήγε πολύ καλά. Κάπως έτσι μπορώ να πω  ότι μας «άνοιξε η όρεξη», αφού είδαμε ότι η συνεργαζόμαστε καλά. Στην συνέχεια είδαμε το call από το Athens Digital Lab και αποφασίσαμε να στείλουμε την δική μας ιδέα, με στόχο να την κάνουμε πραγματικότητα και να μην καταλήξει «άλλη μια ιδέα που έμεινε στα χαρτιά». Στην συνέχεια βέβαια η ιδέα μετασχηματίστηκε, μέχρι να φτάσουμε στο τελικό project.

Αναστασία: Είχαμε εξ αρχής την ιδέα της ελεύθερης ξενάγησης στην πόλη. Δηλαδή κάποιος να περπατά στην πόλη και να μην έχει ένα κινητό που θα του λέει να πάει από το Α στο Β, αλλά να έχει όλες τις επιλογές των σημείων κοντά του και να μπορεί να διαλέξει. Θέλαμε ο ταξιδιώτης να παίξει, και να μάθει πληροφορίες για την πόλη με έναν διαδραστικό τρόπο. Κάπως έτσι φτάσαμε στην mobile εφαρμογή μας, η οποία εμπεριέχει κάποια παιχνίδια για τον χρήστη. Η εφαρμογή μας αποτελεί ουσιαστικά μια ανοιχτή ξενάγηση.

Με απλά λόγια, τι κάνει δηλαδή το app σας;

Αλίκη: Καταρχήν ξεκινήσαμε μια συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, και μας είπαν χαρακτηριστικά ότι «θέλουμε να δούμε την Αθήνα beyond Acropolis». Να ανανεώσουμε λίγο την ταυτότητα της πόλης, και να δούμε το Urban σύγχρονο περιεχόμενο της. Αυτό μας καθοδήγησε προς το Εμπορικό Τρίγωνο. Αυτή την στιγμή λοιπόν, η εφαρμογή μας δραστηριοποιείται στο Εμπορικό Τρίγωνο. Ανοίγεις την εφαρμογή, και βλέπεις τα σημεία ενδιαφέροντος που είναι κοντά σου. Είναι location based και έχουμε 4 βασικές κατηγορίες με σημεία που μπορείς να εξερευνήσεις: Ένα σημείο- έκπληξη, ένα σημείο με προφορικές ιστορίες, shops και αρχιτεκτονική (κτίρια, πλατείες κ.α.).

Αναστασία: Άρα λοιπόν μαζεύεται μια παρέα (2 ως 4 άτομα), μέσα στην εφαρμογή υπάρχουν local χαρακτήρες τους οποίους μπορεί να επιλέξει ο κάθε χρήστης, και ουσιαστικά οι χρήστες ανταγωνίζονται μεταξύ τους κινούμενοι στην πόλη μέσα από την εφαρμογή- με την εφαρμογή να κάνει χρήση GPS για να κινείσαι πάνω στον χάρτη. Μάλιστα, μέσα από κάποιες συνεργασίες με μαγαζιά και ξενοδοχεία, δίνουμε και κάποια έπαθλα στους παίχτες που θα πετύχουν τους in-game στόχους. Μπορείς για παράδειγμα να κερδίσεις ένα δωρεάν γεύμα σε μια ταράτσα. Άρα στο τέλος της περιήγησης τους οι παίχτες κερδίζουν και κάτι.

Αυτή την στιγμή πόσα σημεία προς «εξερεύνηση» διαθέτει η εφαρμογή;

Αλίκη: Έχουμε 150 σημεία στο Εμπορικό Τρίγωνο. Όπως είπαμε και πριν, αυτό είναι το γεωγραφικό πεδίο που έχουμε εστιάσει τώρα. Ωστόσο, στα πλαίσια και της μεγάλης πεζοδρόμησης που θα γίνει στην Αθήνα, θέλουμε να επεκταθούμε και να συμβάλουμε σε αυτό το εγχείρημα. Και να αναδείξουμε κάποια σημεία στην πόλη.

Αναστασία: Σε ότι αφορά τους εμπόρους, σίγουρα το app μας μπορεί να αποτελέσει και ένα εργαλείο διαφήμισης και επικοινωνίας. Έτσι θα είναι win-win και για τις δύο πλευρές. Οι ταξιδιώτες ανακαλύπτουν πράγματα στα οποία δεν θα είχαν εύκολη πρόσβαση πριν, ενώ παράλληλα οι καταστηματάρχες αποκτούν περισσότερο κόσμο. Πολλά μαγαζιά θα έχουν πιο εύκολη πρόσβαση σε τουρίστες.

Είστε δύο άτομα που «τρέχετε» το συγκεκριμένο project. Πως γίνεται όλη η δουλειά, χωρίς να υπάρχει κάποια μεγαλύτερη ομάδα από πίσω;

Αλίκη: Η αλήθεια είναι ότι δουλεύουμε πάρα πολύ. Και αναπτύσσουμε την εφαρμογή βήμα- βήμα. Σίγουρα έχουμε φύγει έξω από το comfort zone μας, και έχουμε μάθει πολλά νέα πράγματα. Αφού, θέλοντας και μη, ασχολούμαστε με πολλά διαφορετικά tasks. Όλη αυτή η διαδικασία πάντως μας κάνει καλό, γιατί εξελίσσουμε τα skills μας συνεχώς. Είτε στο επιχειρηματικό κομμάτι, είτε στο τεχνολογικό.

Αναστασία: Επίσης μας έχουν βοηθήσει οι μέντορες που έχουμε, μέσα σε όλα τα προγράμματα που έχουμε πάει. Λειτουργούν και λίγο σαν «σχολεία» για εμάς. Ερχόμαστε σε επαφή με ανθρώπους που είναι experts στον κάθε τομέα, συνεργαζόμαστε μαζί τους και παίρνουμε νέες πληροφορίες γρήγορα.

Διαφωνίες υπάρχουν μεταξύ σας;

Αναστασία: Σίγουρα υπάρχουν και διαφορετικές ιδέες μεταξύ μας. Μπορεί π.χ. εγώ να έχω στο μυαλό μου περισσότερο το Α και η Αλίκη το Β. Εκεί συνήθως γίνονται οι απαραίτητες ζυμώσεις, το συνδιαμορφώνουμε και κάνουμε κάτι ενδιάμεσο. Κάθε φορά το συζητάμε. Και μάλιστα το συζητάμε και με κόσμο έξω από το project για να καταλήξουμε στην καλύτερη δυνατή απόφαση. Στόχος δεν είναι να υπάρχει κάποια «ιεραρχία» σχετικά με το ποια ιδέα θα περάσει κάθε φορά. Στόχος είναι το καλό του project.

Αλίκη: Υπάρχουν και διαφοροποιήσεις, αλλά νομίζω είναι σημαντικό ότι σε γενικές γραμμές έχουμε μια κοινή γραμμή. Από την αρχή είχαμε μια καλή χημεία- κάτι που το καταλάβαμε και για αυτό προχωρήσαμε μαζί στην υλοποίηση του τωρινού project.

Πως είναι να «τρέχει» κάποιος ένα ταξιδιωτικό project στην εποχή του κορονοιού;

Αναστασία: Αυτή η χρονιά είναι λίγο «παγωμένη» για να λέμε την αλήθεια. Αλλά κοιτάμε την επόμενη ημέρα. Βλέπουμε ότι υπάρχουν αλλαγές στο ευρύτερο πεδίο του τουρισμού, με το digital κομμάτι να μπαίνει στο παιχνίδι πολύ δυναμικά. Οι ταξιδιώτες έχουν όρεξη να μιλήσουν για ψηφιακές λύσεις και εφαρμογές. Πριν π.χ. ακούγαμε «θα πάρω τον ξεναγό και θα βγάλω 50 άτομα στην πόλη». Τώρα βλέπουμε ότι θέλουνε μικρότερες ομάδες, πιο προστατευμένα.

Αλίκη: Παράλληλα προκύπτουν και νέοι τύποι ταξιδιωτών. Βλέπουμε πιο mobile friendly ταξιδιώτες, και σίγουρα θα χρειαστεί αν βρεθεί ένα νέο προϊόν για αυτούς. Με τον κορονοιό βλέπουμε ότι όλοι οι επαγγελματίες στον τουρισμό έχουν επαναπροσδιορίσει τον τρόπο λειτουργίας τους και τα ίδια τους τα προϊόντα. Εμείς εστιάζουμε στην θετική πλευρά, και βλέπουμε την φετινή χρονιά ως μια χρονιά ανάπτυξης για να πάμε το project μας στο επόμενο level και να είμαστε έτοιμοι το 2021.

Ποια είναι τα δικά σας μελλοντικά σχέδια;

Αλίκη: Στόχος μας είναι να επεκταθούμε και να εντάξουμε όσα περισσότερα σημεία γίνεται στο app μας. Στο γεωγραφικό κομμάτι σίγουρα θέλουμε να δραστηριοποιηθούμε στον Πειραιά, στα Εξάρχεια, στο Παγκράτι, στα Πετράλωνα. Στην συνέχεια θα θέλαμε να πάμε και σε κάποια νησιά, όπως π.χ. η Αίγινα, η Ύδρα και η Κρήτη. Μέσα στα πλάνα μας είναι και η Θεσσαλονίκη.

Αναστασία: Παράλληλα συζητάμε με κάποια Πανεπιστήμια στην Ευρώπη, έχουμε κάνει ήδη κάποιες συμφωνίες για ερευνητικά προγράμματα και εξετάζουμε το πως θα μπορούσαμε να επεκταθούμε και σε κάποιες πόλεις του εξωτερικού.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 3 =