αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι δύο απλοί τρόποι για να διαχειριστείς τους «τοξικούς» εργαζομένους σου (ακόμα κι αν είναι σούπερ σταρ)

Οι δύο απλοί τρόποι για να διαχειριστείς τους «τοξικούς» εργαζομένους σου (ακόμα κι αν είναι σούπερ σταρ)

Το «χτίσιμο» της ομάδας, παίζει κομβικό ρόλο σε μια επιχείρηση. Ακόμα περισσότερο σε μια startup που μόλις ξεκίνησε την διαδρομή της. Τα άτομα που θα μπουν στην ομάδα, μπορούν να οδηγήσουν την εταιρία στην επιτυχία ή στην απόλυτη καταστροφή.Ο Jeff Bezos, από το ξεκίνημα της Amazon συνήθιζε να κάνει ο ίδιος τις τελικές job interviews, για να προσλάβει νέο προσωπικό στην Amazon. Μάλιστα, ο Bezos φαίνεται να διατήρησε αυτή του την τακτική, ακόμα και όταν η Amazon είχε γίνει μια πολύ μεγάλη εταιρία, το 1998. Ποιος ξέρει, ίσως κάποιες φορές… να το κάνει ακόμα.

Τι κέρδισε με αυτό; Υπάρχουν κάποια βασικά σημεία στα οποία βγαίνεις κερδισμένος, όταν εσύ ως ιδρυτής κάνεις τις προσλήψεις.

1- Εσύ καθορίζεις την εταιρική κουλτούρα: Είναι ευθύνη του Διευθύνοντος Συμβούλου- ιδρυτή να δημιουργεί και να διατηρεί την κουλτούρα της εταιρείας. Από τις βασικές αξίες που αφορούν την ηθική της εργασίας, μέχρι την τακτική στις προσλήψεις. Ο ιδρυτής μπορεί να χτίσει την κουλτούρα. Και το σημαντικότερο: Είναι αυτός που μπορεί να την μεταφέρει σε έναν υποψήφιο εργαζόμενο, πολύ γρήγορα. Ίσως αρκεί μια φράση: «Επιτρέψτε μου να μοιραστώ μαζί σας γιατί ξεκίνησα αυτήν την επιχείρηση, που βλέπω να πηγαίνουμε και τι χρειάζεται να κάνετε για να είστε επιτυχής εδώ».

2- Κερδίζεις τον ανταγωνισμό: Πιθανότατα, ο «ανταγωνιστής CEO» δεν κάνει το ίδιο. Έχει αναθέσει… σε άλλους τις job interviews. Εδώ είναι η ευκαιρία σου, για να πάρεις το πλεονέκτημα και να προσλάβεις τους καλύτερους. Θα μάθεις από πρώτο χέρι τις επιθυμίες, τις ανάγκες, τους φόβους και τα όνειρα των υποψηφίων. Θα τους ακούς, καθώς οραματίζονται τα επόμενα τρία χρόνια της ζωής τους. Οι προσλήψεις είναι ένα «παιχνίδι» που μπορεί να κάνει τη διαφορά. Μόνο μία επιχείρηση καταφέρνει τελικά να προσλάβει εκείνον τον σούπερ σταρ.

3- Διαχειρίζεσαι καλύτερα το μπάτζετ: Είναι λογικό να μην έχεις αμέτρητα χρήματα για προσλήψεις. Πρέπει να επενδυθούν σωστά. Αν κάνεις όλες τις τελικές συνεντεύξεις εσύ, θα ξέρεις που πηγαίνουν τα χρήματα και θα είσαι «σίγουρος» ότι πάνε στις καλύτερες δυνατές επιλογές. Στο τέλος, πιθανότατα θα έχεις εξοικονομήσει και κάποια χρήματα

Κι αν… γίνει το λάθος;

Παρά τα «φίλτρα» που θα βάλεις όμως, το λάθος μπορεί να γίνει. Και να προσλάβεις έναν «τοξικό» υπάλληλο. Προσοχή: Αυτό δεν σημαίνει ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος δεν είναι καλός στη δουλειά του, δεν διαθέτει καλά skills ή δεν έχει τα απαραίτητα πτυχία. Αλλά σίγουρα είναι ένας υπάλληλος που δεν μπορεί να συνεργαστεί με τους υπόλοιπους στην εταιρία και δημιουργεί συνεχώς προβλήματα.

Πως πρέπει να διαχειριστείς αυτούς τους «τοξικούς» εργαζομένους; Όπως σημειώνει το inc.com, υπάρχουν δύο απλοί τρόποι.

1- Αυστηροί κανόνες: Αν δεις ότι κάποιος εργαζόμενος έχει άσχημη συμπεριφορά ή συμπεριφορά που δεν ταιριάζει στην κουλτούρα της εταιρίας, κάνε αμέσως συνάντηση μαζί του. Υπενθύμισε τους κανόνες και την πολιτική της εταιρίας. Αν δεν υπάρξει βελτίωση και μετά από αυτό, μη διστάσεις να τους απομακρύνεις από την εταιρία. Το σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να τους αφήσεις να ενεργούν όπως θέλουν, γιατί μάλλον θα «χαλάσουν» όλη την ομάδα.

2- Ταίριαξε τους με τους σωστούς ρόλους: Ένας εργαζόμενος μπορεί να μην αποδίδει καλά και να είναι σε μια σύγχυση. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλός γενικά. Μπορεί σε έναν άλλον ρόλο, να «πιάσει» πολύ υψηλή απόδοση. Ειδικά αν έχει εξ αρχής τις ικανότητες. Αρκεί απλά μια αλλαγή. Δες το οργανόγραμμα της εταιρείας και τόλμησε μια εσωτερική μεταγραφή για τον σούπερ σταρ που… δείχνει προβληματικός.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 + three =