αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι Γαλλικές startups έχουν γίνει περιζήτητες για τους επενδυτές- Ποιες ξεχωρίζουν

Οι Γαλλικές startups έχουν γίνει περιζήτητες για τους επενδυτές- Ποιες ξεχωρίζουν

Ολοένα και περισσότερο ενδιαφέρον για τους επενδυτές αποκτούν οι νεοφυείς εταιρείες της Γαλλίας, οι οποίες το πρώτο εξάμηνο του 2019 κατόρθωσαν να εξασφαλίσουν κεφάλαια-ρεκόρ σχεδόν 3 δισ. ευρώ (και συγκεκριμένα 2,79 δισ. ευρώ). Είναι κεφάλαια αυξημένα κατά 43% εν συγκρίσει με τα αντίστοιχα το 2018 και υψηλότερα από εκείνα τα οποία δόθηκαν για τις νεοφυείς της Γερμανίας στα 2,47 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 4%. Τα σχετικά αναφέρονται σε δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Financial Times. Εν τω μεταξύ, επιχειρηματίες όπως ο Αντουάν Mαρτέν και ο Αλέξης Μπονιλό, που πούλησαν την εφαρμογή εξατομικευμένων χαρτών Zenly στη Snap αντί 300 εκατ. ευρώ, τώρα πλέον με τα κεφάλαια που εισέπραξαν μπορούν να γίνουν επενδυτές σε νέους «συναδέλφους» τους.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 13 εταιρείες «μονόκεροι» στη Γαλλία, δηλαδή 13 νεοφυείς εταιρείες οι οποίες σε αξία αποτιμώνται από 250 εκατ. δολάρια έως 1 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την Dealroom.com. Oι χρηματοδοτικοί γύροι ενίσχυσαν τις αποτιμήσεις της Doctolib (ραντεβού ιατρικά), της Meero (πλατφόρμα σύνδεσης φωτογράφων – πελατών) και Ivalua (λογισμικό). Στην Ευρώπη, η πρώτη χώρα με το μεγαλύτερο δέλεαρ για την επενδυτική κοινότητα είναι η Βρετανία, η οποία παραμένει αρκετά χρόνια σε αυτήν τη θέση και θεωρείται πως φιλοξενεί τις περισσότερες νεοφυείς επιχειρήσεις.

Η εταιρεία επενδύσεων Balderton Capital στο Λονδίνο παρακολουθεί με ενδιαφέρον τη γαλλική σκηνή νεοφυών επιχειρήσεων και τοποθετεί κεφάλαια σε αυτές. «Αυτό το οποίο άλλαξε με τις πρωτοβουλίες του Γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν είναι ότι έχει προωθήσει την κοινή λογική περισσότερο ως προσέγγιση, αν και το θέμα της γλώσσας δεν έχει ξεπεραστεί. Η Γαλλία είναι υπέροχος τόπος, αλλά πολύ… γαλλική», προσθέτει ο συνεταίρος της Balderton, Σουράνγκα Τσαντρατιλάκε. Και προσθέτουν οι FT, πως σε άλλα ανταγωνιστικά κέντρα όπως το Βερολίνο και η Στοκχόλμη, η κοινή γλώσσα επικοινωνίας είναι η αγγλική, ενώ στο Παρίσι τα πράγματα είναι διαφορετικά. Ο 36χρονος υπουργός Ψηφιακής Οικονομίας Σεντρίκ Ο, πάντως, θέλει να αναδείξει τη γαλλική πρωτεύουσα σε κόμβο και να φιλοξενεί έως το 2025 περί τις 25 εταιρείες «μονόκερους».

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − 7 =