αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι αλυσίδες ρούχων χαμηλού κόστους που «αποβιβάζονται» στην Ελλάδα

Οι αλυσίδες ρούχων χαμηλού κόστους που «αποβιβάζονται» στην Ελλάδα

Πρόσφορο έδαφος για τις αλυσίδες ένδυσης χαμηλού κόστους φαίνεται ότι δημιουργούν οι αλλαγές που συντελέστηκαν την τελευταία δεκαετία στην ελληνική οικονομία, αλλά και στη σύνθεση της ελληνικής κοινωνίας. Μετά την πολωνική Pepco που ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο ανακοίνωσε ότι θα ανοίξει καταστήματα στην Ελλάδα, αποσκευές για την Ελλάδα ετοιμάζει ο επίσης πολωνικός όμιλος LPP. Στην Αθήνα, εξάλλου, ενισχύει την παρουσία της η τουρκική LC Waikiki, ετοιμάζοντας και δεύτερο κατάστημα, ενώ μένει να δούμε εάν θα καταφτάσει τα επόμενα χρόνια στην Ελλάδα και η ιρλανδική Primark, η οποία έχει βολιδοσκοπήσει την ελληνική αγορά προκειμένου να ανοίξει κατάστημα στο Ελληνικό. Σχέδια για την είσοδο της Primark στην Ελλάδα μέσω franchising με πολύ γνωστό λιανεμπορικό όμιλο υπήρχαν και παλαιότερα, όμως δεν τελεσφόρησαν. Στις νέες αφίξεις, αν και δεν αφορά είδη ένδυσης, θα πρέπει να συνυπολογισθεί και αυτή της Carrefour, η οποία αποφάσισε να αναπτύξει στην Ελλάδα και το σήμα SUPECO που εντάσσεται στην κατηγορία των soft discounters.

Η αύξηση των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα λόγω κυρίως της δεκαετούς οικονομικής κρίσης που χαρακτηρίστηκε από περικοπές μισθών και υψηλά ποσοστά ανεργίας, αλλά και η είσοδος και παραμονή στην Ελλάδα πολλών προσφύγων και οικονομικών μεταναστών, που στην πλειονότητά τους διαβιούν σε συνθήκες φτώχειας, αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την ανάπτυξη των παραπάνω αλυσίδων επί ελληνικού εδάφους. Τα νέα, εξάλλου, δεδομένα που διαμορφώνονται υπό το βάρος των πληθωριστικών πιέσεων καθιστούν τη στροφή σε πιο φθηνά προϊόντα, είτε αυτά αφορούν είδη ένδυσης είτε τρόφιμα, σχεδόν μοναδική επιλογή για μεγάλο μέρος του πληθυσμού.

Στο εμπορικό πάρκο Piraeus Retail Park της Trade Estates του ομίλου Φουρλή, το οποίο βρίσκεται σε φάση κατασκευής, θα ανοίξει το πρώτο της κατάστημα η Pepco, η οποία σκοπεύει μέσα στο φθινόπωρο να λειτουργήσει τέσσερα καταστήματα. Συνολικά η πολωνική αλυσίδα προγραμματίζει να ανοίξει 12 καταστήματα στην Ελλάδα, αρχικά στην πρωτεύουσα και μετά στην περιφέρεια. Για τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι σκοπεύει αρχικά να προσλάβει 120 άτομα. Για να αντιληφθεί κάποιος την ισχύ της «πολωνικής Jumbo», όπως την αποκαλούν αρκετοί, η αλυσίδα Pepco αριθμεί σήμερα 2.795 καταστήματα σε 15 χώρες και απασχολεί πάνω από 20.000 εργαζομένους.

Την είσοδό του στην ελληνική αγορά ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες ένας ακόμη πολωνικός όμιλος, ο όμιλος LPP. Η έναρξη λειτουργίας καταστημάτων στην Ελλάδα προγραμματίζεται για το 2023 με ιδιόκτητα καταστήματα που θα φέρουν το σήμα Sinsay, τα οποία διαθέτουν ρούχα σε οικονομικές τιμές (βρεφικά, παιδικά, νεανικά, γυναικεία, ανδρικά), καλλυντικά, καθώς και είδη σπιτιού και διακόσμησης. Ηδη ο όμιλος έχει ξεκινήσει και λειτουργεί και στην Ελλάδα ηλεκτρονικό κατάστημα Sinsay, σε μια προσπάθεια προφανώς να προετοιμάσει το έδαφος και για τα φυσικά καταστήματα. Ο πολωνικός όμιλος που αναπτύσσει συνολικά πέντε σήματα (Sinsay, Reserved, Cropp, House και Mohito) έχει δραστηριότητα σε 25 χώρες, ενώ τα ηλεκτρονικά του καταστήματα είναι διαθέσιμα σε 30 χώρες.

Το δεύτερο κατάστημά της στην Αθήνα ετοιμάζεται να ανοίξει η τουρκική LC Waikiki, το οποίο θα είναι επίσης στο εμπορικό πάρκο της οδού Πειραιώς. Το πρώτο κατάστημά της στην Αθήνα άνοιξε στο εμπορικό κέντρο River West, ενώ στην ελληνική αγορά βρίσκεται από το 2018, ξεκινώντας από τη Θράκη και συγκεκριμένα από την Ξάνθη. Η «τουρκική Zara», όπως αποκαλείται, άνοιξε φέτος κατάστημα στην Αλεξανδρούπολη και προγραμματίζει την έναρξη λειτουργίας καταστήματος και στην Κομοτηνή έως το φθινόπωρο, ενώ έχει ήδη παρουσία στη Θεσσαλονίκη, στη Λάρισα, στην Πάτρα και στην Κόρινθο. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται, την ίδια ώρα, η λειτουργία των σούπερ μάρκετ SUPECO από τη Retail & More που έχει αναλάβει να αναπτύξει στην Ελλάδα τα καταστήματα της Carrefour.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =